hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - salg av hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 salg av hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2003 :  21:10:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg skal kjøpe meg hest nå, og hadde sett ut meg en fin 5 år gammel valllak. har vært og prøvd han, og det hørtes ut som eier var veldig gira på at jeg skulle kjøpe han. hun hadde satt 20000 på annonsen, men kunne gå ned til 15000 hvis jeg ikke hadde så mye penger. vi avtalte at jeg skulle ta kontakt angående når hun kunne komme nedover med han.

i dag ringte jeg da til eier, men da sa hun at hun hadde et par kjøpere til som var villig til å gi mer for han. ikke hadde hun slettet annonsen heller, noe som har plaget meg litt da vi hadde avtalt at jeg skulle ha han (hørtes slik ut på både meg om hun som var med meg). det hørtes ut som det var kun på grunn av pengene, og da ble jeg veldig forvirret, for når jeg var der var hun veldig gira på at jeg skulle få han, hun skrøt meg opp i skyene

er dette normalt når det gjelder salg av hest?

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2003 :  22:41:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Både og tror jeg. Selvsagt vil mange gjerne ha mest mulig for hesten de skal selge, men en avtale er (og bør være) en avtale - synes jeg da:) En del selgere virker også "snille" i starten til de har kjøper på kroken. Er man først virkelig interessert i hesten så greier man ofte å skaffe noen ekstra tusenlapper om man må.
Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 04/12/2003 :  22:52:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kan hende eier generellt var gira på å selge hesten. Om du forstår. Men da det plutselig ble flere intressenter så kan jo mer penger være en av drivkreftene også.
Nå vet jeg fint lite om hva du har avtalt etc. men en avtale er som Vixi sier en avtale.

tror forøvrig ikke det er dumt å være "overstadig mistenksom" heller, på et vis, slik at man prøver å forsikre seg om at begge har forstått avtalen, og hvis den er viktig så kan man også få den skriftelig.

Som Vixi også sier; er det en hest du virkelig vil ha får du jo bare prøve å skrape sammen noen ekstra tusenlapper da (iom at jeg antar du hadde de opprinnenlige 20). Eller prøve å si til eier at du trodde dere hadde en avtale etc. (selvom det muligens ikke fører fram)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2003 :  16:55:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er pengene som er problemet: jeg har allerede strukket meg langt når jeg kom til 20000. har ikke så mye penger enda, siden min far er skadet og vi dermed må leve på min mors lønn (til vi får forsikringspengene for faren min, men det blirr dratt ut i det vide og brede). derfor har jeg egentlig bare råd til 15000, men siden jeg likte hesten så bestemte jeg meg for å gi 20.

vi hadde en avtale, jeg skulle ha hesten på prøve til neste år, og hvis jeg likte han så skulle jeg kjøpe han.

det er egentlig ikke at hun hadde flere kjøpere, men måten hun sa det på. det virket liksom på meg som om det eneste som betød noe var pengene, men da jeg var der var det ikke noe problem... hadde hun formulert det annerledes så hadde jeg ikke reagert så sterkt (f.eks. sagt at de taklet han bedre enn meg i tilleg til at de bød mer).

nei, vi får nå se hva som skjer da. håper jeg får han, han var skikkelig behagelig...

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 05/12/2003 :  22:40:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Sånt er jo litt bittert...eller veldig bittert om du vil.
Iallfall om hun skryter deg opp i skyene, og siden ønsker å selge hesten sin til "hvem som helst" bare de gir "nok" penger for han. Og er enig med deg, vi kan vel alle skjønne at om det dukker opp en som ser ut til å passe bedre enn oss selv med hesten så aksepterer vi det, iom at alle antagelig vil selge hesten sin til den som er mest kompatibel med den...

Trodde forresten alle hesteeier solgte hesten for "rett pris til rett person" eller hva alle skriver..visste ikke at det var ensbetydende med "selger til den som byr høyest"
Neia, nå er jeg bare slem og det fører ingensteds hen, det jeg egentlig skulle var å ønske deg lykke til videre i jakten på hest, og si at du må ikke gi opp selvom det har vært litt rot nå. Drømmehesten står sikkert og venter på deg et sted

Oppmuntrende hilsen fra Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 06/12/2003 :  15:24:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når man bestemmer seg for å kjøpe en hest er det vanlig å betale 10-30% i håndpenger.Inntil håndpenger er betalt regnes hesten som usolgt,og det er fritt frem for andre som vil ha den. Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2003 :  16:14:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
selv om jeg skal ha han på prøve et par måneder før?

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 08/12/2003 :  12:56:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan man gjør det mht hest på prøve vet jeg ikke,men ville tro at man satt inn håndpenger på en sperret konto inntil prøveperioden var over.Har aldri hatt eller satt ut hest på prøve så det vet jeg lite om.Men en ting er sikkert,inntil hesten er betalt eller evt bet håndpenger på står selger fritt til å gjøre hva hun vil,juridisk sett. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.