hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan vaske bort olje/ gris på hest!!?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hvordan vaske bort olje/ gris på hest!!?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

hannev

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  19:48:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Vet ikke hvor jeg skal poste dette innlegget jeg. Hesten har i hvertfall klødd seg på et redskap, angivelig en traktor henger, og hun er blitt full av gris i ansiktet. Hun er helt svart flekkete og det sitter nokså godt i pelsen, det ser ut som om hun har feiet pipa. Hvordan får jeg bort dette? Skal prøve å legge ut et bilde i morgen.
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det.

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  21:07:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan prøve med grønnsåpe, med mindre det kjem til å komme i augene på hesten da...?
Vanlig hesteshampoo og so varmt vatn du tørr bruke kan vel og funke litt reknar ej med...

Ellers so har ej høyrt at det skal hjelpe å gi slikt inn med sand for so å fjerne mest mogleg med ein handduk eller liknannde før ein vasker det vekk med såpe og varmt vatn...

Om ingenting av det her funke så må det kanskje slites vekk med tid...?

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  21:33:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Fett løses opp med fett, så det hjelper kanskje å gi hesten inn med smør det det er søl, også vaske med grønnsåpe etterpå.

Smør/margarin hjelper ihvertfall på kvae som har satt seg i pelsen, så det er verdt et forsøk. Kommer ikke på noe annet enn smør som er "fettete" men ufarlig, men hvis du kommer på noe kan jo det prøves også ;)

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  22:18:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Prøv med sisal duk. Det fjernet hvertfall tjæreflekk på forhesten min. Du får kjøpt den på Hooks.

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 09/10/2006 22:20:14 Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  23:46:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Fjerner sisalduk tjære? Jaja, greit å vite hva jeg skal bruke den duken som ligger å slenger i stallskapet mitt til;)

Ville vask med varmt vann+grønnsåpe til å begynne med. Gjerne også smør som en nevnte, og denne sisalduka da;)

Håper du får det vekk, ikke gøy med hest med svarte flekker i fjeset:p *ser det for meg*

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 10/10/2006 :  07:26:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg har erfaring med at denne duken fjerner vanskelige flekker, ja. Alternativt kan en prøve med pussesten:)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 11/10/2006 :  00:08:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eh - fikk det gode råd å fjerne kvae med smør her tidligere i høst - og SÅ vaske med enten babysåpe, grønnsåpe (uten furunål) eller spesiell hesteshampoo. Funka utmerket.

Ser for meg at å blande fettet/oljen med smør, og så vaske med lunkent, mildt såpevann (av oven nevnte såper), så vil oljen komme av etter skylling med lunkent vann.

Ser ut som "gode gamle råd" funker best iht. tidligere innlegg.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.