hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fleece eller ulldekken som stalldekken til vintern
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Fleece eller ulldekken som stalldekken til vintern
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ali_Julianne

» VIP

Skrevet - 08/10/2006 :  22:53:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på hva jeg skal kjøpe til arabern min fleece eller ulldekken som stalldekken til vintern? Det er ikke veldig kaldt i stallen, men han skal ikke fryse..
håper noen har noen svar..

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2006 :  23:20:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
På de kaldeste vinterdagene ville jeg valgt ull, det er varmere enn fleece. Sånn som nå, uten minusgrader går det fint med fleece. Kommer ann på hvordan pelsen til hesten er, om den er klippet, (har lang eller kort pels) Arabere har jo ikke verdens tykkeste pels, så fleece blir gjerne kaldt midt på vinteren.

Skal du kjøpe ett, ville jeg gått for ull tror jeg;)

P.S Om hesten ruller seg i boksen må du regne med å stresse en del med å plukke av spøne av dekkenet, gjelder både fleece og ull. Andre typer stalldekken (bobledekken f.eks) er ofte mer praktisk da;)

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/10/2006 :  23:23:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde 100% gått for ull. Ikke så glad i fleese...
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 08/10/2006 :  23:23:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ull er best..

Er hesten våt eller fuktig etter trening trekkes fuktigheten inn i et ullteppe, og hesten blir raskere tørr og varm..

Fleeceteppet har ikke denne evnen.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Ali_Julianne

» VIP

Skrevet - 08/10/2006 :  23:24:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
han har ikke veldig tynn pels, men om vintern settes det på litt varme i stallen..
Gå til toppen av siden

richrobin

Skrevet - 08/10/2006 :  23:27:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg hadde ikke vært i tvil - Ull!! Syntes nemlig fleece dekkenene ofte er alt for tynne, med unntak av dette unikumet her, kall det gjerne blinkskudd fra Høks,
http://www.hooks.no/butik/default.asp - dekkenet heter TM Ekstra Fleece.

Det aller beste stalldekkenet (reise- og svettedekkenet) jeg vet om er Finn Tack sitt ulldekken med overlapp, doble gjorder i lær. Finnes i både hele og halve størrelser og med mange fargekobinasjoner. Link til hvor kjøpe for eksempel;
http://www.travutstyr.no/index.php?action=display_info&id=180&search=0

Hjemmesiden til finn tack er ; www.finntack.com

-- her finner dere masse fint =) Ikke bare til travere, disse dekkene har suveren passform!
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2006 :  23:38:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hjemmesiden til finn tack er ; www.finntack.com

-- her finner dere masse fint =) Ikke bare til travere, disse dekkene har suveren passform!

Opprinnelig postet av richrobin

Takk for linken=)

De der teppene (coolerteppe tror jeg de kalte dem) som går helt frem til hodet, noen som har erfaring med de? Aldri sett sånne jeg, men syns de virket greie å legge på en svett hest, dekker liksom hele dyret:p hehe...

Er passformen på dekkenene ellers, bra til ridehester? Kanskje det bare var noe med bildene, men syns de virket så korte (i "høyden") og litt trange forann!? Noen av dem i alle fall...

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Ali_Julianne

» VIP

Skrevet - 08/10/2006 :  23:46:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
En venninne av meg har et! hun er kjempe fornøyd!
Jeg tenkte på et selv!
Gå til toppen av siden

richrobin

Skrevet - 08/10/2006 :  23:47:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, coolerdekkenene er supre de også =)

At de er trange foran, nei det syntes jeg ikke, men du kan jo selv veldg hvor mye du vil stamme inn, flere hull i lærreimene. Det kan hende du syntes de på bildene var korte ned på siden, men det tror jeg bare er bildene og hvilken str de har putta på hver hest. Har du en hest som normalt bruker 145, ville jeg nok ha kjøpt 150, evn. 155. Du kan jo bare prøve dem på =)

Jeg hadde både 135 og 145 til den ene og samme hesten min... Så må nok bare prøve deg frem. Bor du i nærheten av en travbane er det jo greit å kjøpe og prøve, og evn bytte.
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 08/10/2006 :  23:51:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg ville gått for et rent ulldekken.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Ali_Julianne

» VIP

Skrevet - 08/10/2006 :  23:59:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilke butikker tar inn varer fra Finn-Tack?
hvor får man kjøpt disse "coolerdekknen"?
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  00:01:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jepp, coolerdekkenene er supre de også =)

At de er trange foran, nei det syntes jeg ikke, men du kan jo selv veldg hvor mye du vil stamme inn, flere hull i lærreimene. Det kan hende du syntes de på bildene var korte ned på siden, men det tror jeg bare er bildene og hvilken str de har putta på hver hest. Har du en hest som normalt bruker 145, ville jeg nok ha kjøpt 150, evn. 155. Du kan jo bare prøve dem på =)

Jeg hadde både 135 og 145 til den ene og samme hesten min... Så må nok bare prøve deg frem. Bor du i nærheten av en travbane er det jo greit å kjøpe og prøve, og evn bytte.

Opprinnelig postet av richrobin

Ok. takk for svar=)
Ser de har Horze logo nede ved infoen på noen av de, den butikken har de i området jeg bor i (har de sikkert på Forus Travbane også, men er aldri der...), så da blir det 160-165 strl, må vel være stort nok;) Bruker 155 til vanlig og de er ikke for store akkuratt;)

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 09/10/2006 :  01:59:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Finntack finner du nesten overalt. Men det er kanskje spesielt mye brukt i trav, og du finner det lettere der. I butikken på Bjerke har de garanter, både ulldekken og coolere (om ikke bestiller de til deg).

Det er tynt ulldekken også, om du trenger noe til mildere dager. Generelt er ull bedre enn fleece. Det holdere hesten tør og varm, og hesten tørker fortere. Synes Finntack er bra i bogen jeg, passer de aller fleste hester. Det kan bli litt gnag, det gjelder alle ulldekken.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  12:04:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Henger med på å anbefalle Finn-Tack ulldekken ;)
Gå til toppen av siden

StinaogToJo

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  12:28:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg også holder en knapp på ull. Har et ganske tynt ulldekken som hesten min bruker på natta. Kjøpte det på OHS i fjor.

Har også et tykt fleecedekken fra Jacson som jeg liker å bruke etter jeg har spylt han.
Gå til toppen av siden

|| Marthe

» VIP

Skrevet - 09/10/2006 :  13:38:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville gått for ull. Egentlig er det ikke bra å bruke unaturlige "ting" som fleece på hest. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.