hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bøker man kan lære noe av!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Bøker og videoer
 Bøker man kan lære noe av!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

gladhest

Innlegg: 207

Skrevet - 08/10/2006 :  19:44:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er det høst og hesteboklesetid Er det noen som har gode bøker å anbefale? Enten noen du har lest eller noen du har lyst til å lese.

Får nevne noen selv også...

"Real riding - how to ride in harmony with horses" av Perry Wood
Den er helt fantastisk

Og "Horses never lie - the heart of passive leadership" av Mark Rashid

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway
Innlegg: 1331

Skrevet - 08/10/2006 :  21:24:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Elsker boka Sprangridning (strømsholmsmetoden), den kan virkelig anbefales av alle som driver med sprang;)
R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway
Innlegg: 425

Skrevet - 08/10/2006 :  22:35:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Jeg har en bok som heter "Bakkearbeid" skrevet av Lesley Bayley. Boka inneholder gode øvelser og leker for deg som vil utvikle hesten din fysisk og mentalt
Beate & Alger Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway
Innlegg: 700

Skrevet - 18/10/2006 :  20:49:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Elsker boka Sprangridning (strømsholmsmetoden), den kan virkelig anbefales av alle som driver med sprang;)

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri



Hvor får jeg kjøpt den? Skal starte etterhvert med Evita ;)

Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Theis

Denmark
Innlegg: 19

Skrevet - 08/12/2006 :  16:49:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTheis  Svar med kopi av melding
Træning af heste - På Hestens præmisser. Af Andrew McLean. Jeg ved desværre ikke om den er udgivet på norsk
~ Mvh. Theis Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Innlegg: 211

Skrevet - 08/12/2006 :  17:13:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Kjøpte min Sprangridning (strømsholmsmetoden) hos Skoies.no: http://www.skoies.no/shop.asp?p=935874

Liker veldig godt den boka, veldig forklarende og fin.

Men skulle gjerne likt en sprangbok som er mer "komplisert"/grunndig. Vil gjerne lære MER! Noen som vet om noen gode å anbefale?

Ellers så synes jeg Dressurridning av Louise Nathorst er bra.


Og dressur med Kyra .



Min blogg, våre opplevelser- http://hest.no/blogg/?bid=623 Med film



Redigert av - JohanneOgLita den 08/12/2006 17:14:23 Gå til toppen av siden

solanju

Norway
Innlegg: 634

Skrevet - 11/12/2006 :  18:32:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Å ja, ALLE som skal kjøpe hest, skal ha hest på for, skal avle eller bare syns hest er kult, og jo flere jo bedre MÅ ha denne boken:
"å lese hestens personlighet" av Linda tellington Jones.
For eks på hvordan boka kan brukes, besøk hjemmesida mi:
www.solanju.piczo.com
sjekk under personlighetsanalyse, og tilbakemeldingssiden.
Boken kan bestilles på:
www.bokkilden.no

Ett klikk og du er hekta

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

LeMi

» VIP

France
Innlegg: 210

Skrevet - 11/12/2006 :  20:09:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
Har veldig lyst til å lese Monty Roberts - fra mine hender til dine. Har hørt mye godt om den boken :)

http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

solanju

Norway
Innlegg: 634

Skrevet - 13/12/2006 :  00:02:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Gjør det! den er lett å forstå, og ganske så genial!
nbefaler også boken "horsemanship-på bakken og i salen" av Peer Werner Vogel. Mannen skriver vannvittig bra bøker.

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

solanju

Norway
Innlegg: 634

Skrevet - 29/12/2006 :  22:53:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
touch og tteam-boken til Linda tellington Jones, og anbefaler den varmt til alle som har litt utrygge hester, unghester, hester med fire bein osv..
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 30/12/2006 :  00:38:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
anbefaler helt klart Andrew McLean sin bok "trening på hestens primisser" den er fenomenal..

har vel tidligere reklamert for denne boka. Den er skrevet av en hesteadfærdforsker i Australia.
Gå til toppen av siden

solanju

Norway
Innlegg: 634

Skrevet - 04/01/2007 :  20:11:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Lopke: hvilket forlag gir den ut i norge? Finner den ikke noe sted jeg...
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

nutte

Norway
Innlegg: 649

Skrevet - 05/01/2007 :  00:25:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skadefri hest er også bra, lærer teknikker om å massere hesten, og forebygge skader.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway
Innlegg: 588

Skrevet - 17/01/2007 :  14:32:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Jeg vil anbefale "hold hesten frisk". Vet ikke hvem som har skrevet den, men der står det alt om sykdommer, skader, parasitter, behandlinsmetoder, hestens anatomi osv. Kan være til nytte for enhver som driver med hest og som bare har sånne håpløse dyreleger rundt omkring. Ved hjelp av den boka har både jeg og min venninna klart å konstatere hva som feiler en hest flere ganger, og som veterinæren har kunnet bekrefte senere. Veldig lærerikt og nyttig i akkutte tilfeller
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

solanju

Norway
Innlegg: 634

Skrevet - 17/01/2007 :  19:34:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Aina: kan du ikke finne ut hvem som gir den ut??
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway
Innlegg: 1080

Skrevet - 19/01/2007 :  07:54:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Anbefaler boka "Sentrert Ridning" av Sally Swift. Kjempebra og utrolig lærerik. Hun forklarer bl.annet om hvordan sitte korrekt i salen på en helt spesiell måte som alle forstår. Må bare leses for å skjønne hvor bra den er. Jeg kaller den rytterens bibel
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
*************************
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.