hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sprangbane..?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Sprangbane..?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

PonniTeam

Skrevet - 07/10/2006 :  19:13:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonniTeam  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på hvordan en enkel sprangbane skal se ut..? En på f.eks. 60 cm. Noen som har bilde av en sprangbane?

Vilona

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  19:34:37  Vis profil  Svar med kopi av melding

husker ikke helt løypa, red en sånn bane i 60 en gang..

-De som ikke tror lykke kan kjøpes for penger vet ikke hvor det er hester tilsalgs:D<3
-BeateOchAmadeusOchMatrix<3-
Gå til toppen av siden

PonniTeam

Skrevet - 07/10/2006 :  19:58:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonniTeam  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

husker ikke helt løypa, red en sånn bane i 60 en gang..

Opprinnelig postet av -A_M-

Fikk ikke til og se bilde.. Men vet du om noen hjemmesider..osv.. som har bilde/løype til en sprangbane?:)
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  20:02:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huset er jo en fin bane (vegger, tak og pipe). Langside, diagonal, langside, er jo typiske sprangbaner på stevner i lave klasser.
Ellers vet jeg at det ligger noen tips til bane på hippson.se

Hege
Redigert av - Hege J den 07/10/2006 20:02:39 Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  22:28:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Som Hege sier: Huset er en kjempeflott bane!
R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  23:42:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
huh? hus? får det ikke til å se ut som det jeg (vet jo hva slags bane dere mener, men..)
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  23:50:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Tegning av huset laget i en fart;)

Avstandene kan en selvsagt variere. Grunnen til at det kalles huset er at den er bygd opp av "to vegger, to som danner tak og en pipe", see?

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  23:52:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Oi
Beklager den vanvittige størrelsen Håper det går greit siden det bare var et bilde!

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/10/2006 :  03:37:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om hesten din vegrer seg for å hoppe generelt slik som du skrev i et tidligere innlegg, så vil jeg si det er alt for tidlig til å tenke på en bane. Sett opp feks et lite kryss og hopp dette på en storvolte. Bytt vei, og hopp andre veien, og etter hvert på et 8-tall. Når hesten er helt trygg på dette kan et til kryss (evt en liten rekk) settes opp, men fortsett gjerne på storvolter. En hel bane kan ofte bli for forvirrende for hesten om den er usikker, og det er best å få den trygg på de enkle hinderne før banen kommer inn i bildet.
Gå til toppen av siden

PonniTeam

Skrevet - 08/10/2006 :  21:26:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonniTeam  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Om hesten din vegrer seg for å hoppe generelt slik som du skrev i et tidligere innlegg, så vil jeg si det er alt for tidlig til å tenke på en bane. Sett opp feks et lite kryss og hopp dette på en storvolte. Bytt vei, og hopp andre veien, og etter hvert på et 8-tall. Når hesten er helt trygg på dette kan et til kryss (evt en liten rekk) settes opp, men fortsett gjerne på storvolter. En hel bane kan ofte bli for forvirrende for hesten om den er usikker, og det er best å få den trygg på de enkle hinderne før banen kommer inn i bildet.

Opprinnelig postet av TORHILD

Hesten min verger ikke på den måten.. det hender hun ikke vil hoppe hideret. Det er kanskje noe jeg gjør som får henne til og verge (?) Skal høre mer med ridelæreren min. Hun har hoppet baner før, sånn fra ca. 5o cm til 80 cm. Det går veldig bra.
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2006 :  23:09:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
aha, nå skjønte jeg med huset! moro. jeg har alltid før hoppet den med to hindere på hver langside, og da stemte det liksom ikke helt
da lærte jeg noe i dag og!

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  21:14:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan noen skrive nummer på hvilket hinder man skal hoppe som nr 1 , 2 , 3 osv??
Skjønte meg ikke helt på huset hvilket hinder man skulle hoppe først osv.

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  23:27:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Rekkefølgen på hinderne velger du helt selv;) Som du ser er det masse muligheter... Kan lage alt fra svært lette baner til vanskelige, med små krappe svinger, vrirne linjer, og en vanskelig kombinasjon. Kommer helt ann på baneforhold, hvilket nivå hest og rytter er på, hva som trengs øves på osv. Ingen standar måte/rekkefølge å hoppe huset på;)

Det wsom er så kjekt med huset er alle mulighetene banen gir. Utav så få (5) hindere kan en hoppe en ordentlig bane:)

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2006 :  19:34:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Oi
Beklager den vanvittige størrelsen Håper det går greit siden det bare var et bilde!

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

Det tar ikke så lang tid å forminske det da...

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2006 :  10:53:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Oi

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

Det tar ikke så lang tid å forminske det da...

Opprinnelig postet av Andrea & Daytona

Nei, vet:p Pleier gjøre det i Photoshop ser du, men brukte en annen pc-en, uten det progammet da jeg la det ut, så gadd ikke styre med det

Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.