hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på høy..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Pris på høy..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  10:26:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Her i distriktet er det stor mangel på høy dette året, og det eneste høyet jeg får tak i er med en kg pris på 2,50 + moms..
Er ikke dette sinnsykt dyrt?

For meg blir dette en utgift på 62 kr dagen bare i høy.
Altså 450 kr i uka, som blir ca 2000 i mnd!
HJELP Kommer til å bli ruinert med en slik blodpris..

Tidligere har jeg betalt ca 1 kr kg..

lucky june

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  10:43:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har betalt 2.50 + moms i 3 år nå jeg.
Her i distriktet er 2.50 + moms gjennomsnittspris.
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  10:46:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Om du vanligvis betaler kun 1 kr kiloet har du vært heldig!!
Har akkurat kjøpt inn og hentet det høyet jeg trenger frem til sommeren, og betalte 4 kr kiloet innkl. moms, og slik forholdene er i år, er det ikke noe billigere høy her. Og prisene vil nok stige.
Du kan jo ha frifôring på rundballe ute, det er billigere, og du sparer masse høy.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/10/2006 :  11:14:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her har gjennomsnittsprisen pleid å ligge på 3,5 pr kg, men dette året blir den nok enda høyere....
Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  11:34:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

WOW!

Da var visst ikke 2,50 så dyrt alikevell da!

Men slik det er nå har jeg latt hoppa mi ha fri tilgang på høy, både fordi at hun har veldig lett for å bli tynn og at hun ikke skal kjede seg..

Har gratis tilgang på halm, så vurderer om det kan være lurt å bytte ut en del av høyet med halm?

Nå spiser hun ca 15 kg høy til dagen. Hva om jeg porsjonerer det opp slik at hun får ca 8-10kg, og gir resten som halm + litt kraftfor i tillegg?
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  11:57:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Pappa produserer og selger høy.Prisen på høy til oppstalører i stallen vår,var 2kr kg,og det var inkludert moms. Til de han leverer til,eller de som kommer å henter,er prisen 2,50kr kg inkl.moms.
Så dette er tydligvis ganske billig skjønner jeg.Men vi bor på østlandet,og etter som jeg har skjønt er vel kanskje det et sted med forholdsvis mye høy.Men jeg vet at etterspørelen har vært stor hos pappa i år,så det har kanskje ikke gått like bra for alle..

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  12:02:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ej betale og 4kr kiloet.

Ej synes igrunn ikkje det er så ille ej da. God kvalitet både hygenisk og næringsmessig.
10.000kr for høy til eit heilt år er heilt akseptabelt.

Anngående det å bytte ut noko av høyet med halm så avhenger det heilt og holdent av høykvaliteten på høyet ditt og næringsbehovet til hesten.

Pris burde vere heilt irellevant, og ein bør ikkje tenke tanken eingang på å fôre billigare for å fôre billigare.det er behovet til hesten som kjem først om ein skal ha hest tykkjer ej.
Det er heilt ok å vere bevisst det å spare peng, men da må det vere på andre områder.
Korleis ligg høyet td, kan du forhindre svinn ved å gi det til hesten i ein forhekk ol.
Fôrar du med rett høykvalitet?
Rett kraftfôr og generellt det hesten treng eller blir det svinn der osv...

Det er ikkje nødvendigvis prisen på høyet som betyr noko men korleis, kva og kvifor ein gir hesten det ein gir den.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

.:Xena:.

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  12:24:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.:Xena:.  Svar med kopi av melding
tror jeg er ganske heldig på den fronten...

Stalleier produserer høy og høyensilage selv så for 750kr i mnd har vi fri tilgang på det vi måtte ønske...

Hestefolk er de rikeste fattigfolk som finnes.... Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  14:26:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var heldig og fikk meg et parti med god kvalitet ensilage fra Volda i år til 2,70- ink moms. Det er billig mot i fjor da kostet det 3,50 for høyet hvor kvaliteten forringes uansett hva du gjør...
I tillegg hadde jeg bestillt små baller på 100-150kg men det hadde han ikke rukket å veie opp så jeg fikk 3 baller á 300kg gratis (-:
Har 4 hester jeg da og kjøpte 4 tonn + de jeg fikk.. Ble i alle fall 11000kr. Er vel ok når man ser det fordelt ut over året.
Nå har vi kjøpt oss gård på 170mål så neste år har vi "gartis" for + en del å selge Yeeeiiii !!!

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  14:47:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ej betale og 4kr kiloet.

Ej synes igrunn ikkje det er så ille ej da. God kvalitet både hygenisk og næringsmessig.
10.000kr for høy til eit heilt år er heilt akseptabelt.

Anngående det å bytte ut noko av høyet med halm så avhenger det heilt og holdent av høykvaliteten på høyet ditt og næringsbehovet til hesten.

Pris burde vere heilt irellevant, og ein bør ikkje tenke tanken eingang på å fôre billigare for å fôre billigare.det er behovet til hesten som kjem først om ein skal ha hest tykkjer ej.
Det er heilt ok å vere bevisst det å spare peng, men da må det vere på andre områder.

Korleis ligg høyet td, kan du forhindre svinn ved å gi det til hesten i ein forhekk ol.
Fôrar du med rett høykvalitet?
Rett kraftfôr og generellt det hesten treng eller blir det svinn der osv...

Det er ikkje nødvendigvis prisen på høyet som betyr noko men korleis, kva og kvifor ein gir hesten det ein gir den.

Opprinnelig postet av CarpeNox

Ehm, nei jeg mente jo selfølgelig ikke at hesten skulle måtte lide noen nød på grunn av at høyet er dyrt i år.. Lurer bare på om noe av høy mengden kan erstattes med halm når hun får så mye?

Jeg synes ikke det er noe galt i om man gjør endringer i fôringa for å spare penger, så lenge ikke hesten lider av det.
F.eks om jeg lot henne gå på utegang med fri tilgang på rundballe, i steden for å ha henne oppstallet å gi høy, så tror jeg hesten har det like bra uansett.
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  15:13:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høyet hos FK koster i år 5,50 kr. Hvertfall her nord!
True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  15:54:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Her ligger prisene på +- 3-4kr kg. Det jeg har fått tak i er 4kr kg for.
Synes ikke 2.50kr kg er dyrt!

Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  17:51:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
OI, det var dyrt! Takk gud for at vi tørker høy selv.
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  19:12:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 2 kr kg. Økologisk, godt høy :) Har tidligere kjøpt høy til både 2, 2.5 og 3 kr.
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  19:23:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Økologisk høy??jaha?Og det er bedre for hesten,på hvilken måte?
www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  21:17:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Økologisk høy??jaha?Og det er bedre for hesten,på hvilken måte?

Opprinnelig postet av Hanniball

Økologisk er jo økologisk, enten det er høy eller menneskemat

Det er vel bra for hesten på samme måte som økologisk mat er bra for oss?
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.72 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.