hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dyrepleier!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Dyrepleier!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Icora_Iowa

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  15:04:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hey! Jeg har planer om å bli dyrepleier. Noen som vet om det e stor pågang osv? Og ka du bør ha i snitt?

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  11:51:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Må du ikke gå dyrefag og dyrevelferd først tro,er den veien jeg tar iallefall. Regner med snitt på mellom 5-6. Dyrepleien er jo på veterinær høgskolen, så pågang er det mye av.
Gå til toppen av siden

Icora_Iowa

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2006 :  13:48:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trodde jeg bare trengte allmenn påbygg jeg!? Men 5- 6 i snitt e jo ganske høyt, vertfall når jeg hadde 3,7 i snitt på grunnkurs. Men med hard jobbing går det vel an å fikse på det! Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 06/10/2006 :  11:21:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du trenger bare generell studiekompetanse for å søke på dyrepleier på veteriærhøyskolen. Snittet er kjempehøyt! Jeg har søkt et par år nå, første året hadde jeg fem og vel så det i snitt, og endte på 118 plass på venteliste. Det er bare 16 plasser eller noe tror jeg. Så det er bare å jobbe på =)

Tone =)
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2006 :  11:33:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Jeg vurderer også å bli dyrepleier. Vet snittet er kjempehøyt, har selv 5 + (varierer litt) i snitt, men må nok jobbe enda hardere om jeg skal komme inn;)
Stemmer det ToneK sier, en trenger bare generell studiekompetanse for å søke;) For å bli dyrlege derimot trenger en vel ekstra matte og kjemi (som en ikke får ved å ta generell studiekomp.)

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Icora_Iowa

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2006 :  20:47:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. Då var vel det alternative utelukket Er det lettere å komme inn i utlandet, f.eks danmark? De har sikkert en del flere skoler der:P Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2006 :  00:49:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Akkuratt Danmark vet jeg ikke, men det er mange skoler i utlandet, feks Tyskland vet jeg om en som var. Polen, Ungarn har også tror jeg.

Lettere å komme inn i utlandet ja, men høye karakterer må en nok ha uansett:s Er en såpass attraktiv utdanning og da høynes kravene for å komme inn...

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 16/10/2006 :  09:50:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veit om en skole i Kolding eller noe i danmark. Ikke søkt der selv eller noe, men en bekjent av meg gikk der. Mener hun sa at alle som hadde praksisplass fikk studieplass. Man må altså skaffe seg et sted å ha praksis før man starter på skolen. Løpet der er lagt opp slik at du er så og så mange uker på skolen, også har du praksis i noen uker, tilbake til skolen osv.

Tone =)
Gå til toppen av siden

Icora_Iowa

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  22:10:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jaha:) Men da er det vel bedre å prøve i utlandet. Problemet e jo at ka skal eg gjøre med hesten min?:P Har jo reisepass på hu, men det e vel egentlig ikke så gunstig. Eller kunne jo gått i sverige? Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.