hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forplan til kaldblodsen min...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Forplan til kaldblodsen min...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Linda-hestegal91

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  15:27:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda-hestegal91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinda-hestegal91  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke så mye peiling på fôring så jeg spørr dere om hjelp jeg :) HAr en stor kaldblods på 10år, ca 165 mankehøyde, vekt er jeg usikker på men han er ganske stor. Ikke så veldig tykk, ikke lat men heller ikke alt for sprek.

Forje eierne sa han ikke skulle ha så mye kraftfor for han ble så sprek...
Jeg trener han 6 dager i uka. 2-3 dager med enkel dressur, resten rolige turer med litt løping. Eventuelt longering og lett sprang en gang i uka... håper dette var nok info til at dere kanskje kan hjelpe meg litt :)

mine hjemmesider:
http://yrvinter.piczo.com
http://augnelill.piczo.com
http://o-h-k.tripod.com

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 03/10/2006 :  23:36:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men er det i det hele tatt noe du vil endre på? Han er ikke for tykk, ikke for lat, ikke for sprek? Høres ut som om han er helt passe. Og da er det ikke noe å endre på? I så fall kan jeg kanskje gi noen tips ut fra den forplanen du har nå. Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 06/10/2006 :  12:57:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg ville gitt han:

morgen: 3,5 kg.høy
1/2 L. kraftfor (som f.eks champion komplett)
1 kopp (den sm følger med i boksen) champion multivitaminer

middag: 3 kg.høy.

kveld: 4 kg.høy
1/2 eller 1 L. kraftfor (se an litt hvor sprek han blir).
1 ss havsalt.

Ellers alltid reint vann og saltstein.
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2006 :  13:14:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Ville gitt nokså det samme som *Prinsen* sier, eneste er at jeg ville gitt mer kraftfor. 1/2 liter til frokost bl.a syns jeg var litt for lite i.o.m at den blir brukt nesten hver dag. Ville nok gitt 1 l, helst 1,5 l, til begge måltidene. (Champion Komplett), det er uansett ganske lite kraftfor så tviler på han blir for sprek av det;)
Det at hester er spreke/stressa (vet ikke hvordan sprek du mener) har ofte med psyken fremfor at de har fått for mye kraftfor. F.eks en jeg kjenner hadde nok vært hyper selv om den ikke hadde fått noe kraftfor for den er sånn. Selvsagt har foringen sitt å si også, for all del;)

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.