hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ER DET MULIG!!??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 ER DET MULIG!!??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mocca21

» VIP

Skrevet - 28/09/2006 :  22:46:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg takker gud og vær mann at jeg laget meg en vip inne på Hestemarked.no... For viss ikke hadde jeg ikke vist det jeg vet nå..

Å egentli vet jeg ikke om jeg skal skrike eller vær glad..
jeg vet ikke om jeg skriver dette for trøst eller råd (blir vell begge deler)

Rocky var og er en drømme hest, lystrer bra på alle hjelpere, snill og rolig, å han har altid prøvd å få meg fornøyd med å gjøre som jeg vill.. noe som har gjort ham til den perfekte nybegynner hest for meg.. innen western.. vi hadde mange konkurennser og og trnings dager å se frem til...

jeg ble anbefalt å kjøpe ham av noen jeg kjente, som viste godt om ham, og eieren som jeg kjøpte ham av virket som verdens triveligste person... så hva kunne gå galt??

5 månder gikk, uten noen større problem, bortsett fra at jeg trodde at Rocky var ekstremt lat.. å gikk dålig frem til tider...

men plutselig kunne noen fortelle meg at hesten var forkelket i kodeleddene fram(Noen som fant vipen min).. noe jeg ikke trodde stort på først.. men nyskjerigheten dukket så opp, og etterforskningen startet... kunne det være sant??

Fikk høre han var rønket på leangen, men grunnet tausets plikk fikk jeg ikke vite stort, så ble det masse mailing tilbake og fikk allerede neste dag tilgang til Rockys mappe på klinikken.. DET VAR SANT!!

Så sitter jeg med en hast som er verd slakt pris og som jeg betalte mye mere forr... jeg skall bøye ham opp igjen for å finne ut hvor mange grader halt han er og finne ut masse om forkalkning.. tips??

Å jeg tror ikke dette blir en enkel sak, for selgeren er vist mere glad i penger enn hest... etter som jeg kjøpte ham for så mye å enda selger viste at Rocky var forkalket i kodeleddene når selger solgte Rokcy til meg... og den infon fikk jeg ikke før nå.. og den infon kom ikke i fra selgeren selv...

Rocky er bare 6-7 år og med masse livs gnist..

Help og trøst søkes...

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2006 :  23:07:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gå til advokat, selger har lurt deg med fult overlegg...
Hege Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 29/09/2006 :  00:15:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, Hege J skrev det helt riktig: "Fult overlegg" - for på trøndersk betyr fult at det er ondskapsfullt og "planlagt ondsinnet".

Dette kan jo sammenlignes med å kjøpe en bil med to punkterte dekk - bare at man ikke kan kjøpe nye "dekk" til en hest....

Her kommer vel kjøpsloven inn i bildet. Ta kontakt med advokat - JA!
Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 29/09/2006 :  00:24:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så lenge selger ikke går med på mine krav, blir det nåkk advokat neste ja...

Men tiden får vise, skal ta kontakt med selger i morgeng igjen.. I dag dukket selgeren unna spørsmålene og kravene mine... En sjangse til skall selgeren få...

Skønner bare ikke at noen ville selge en hest med en slik skade uten å informere om den... tenker bare på hva som kunne ha skjedd, enn om jeg hadde begynt å håppe med ham som jeg hadde planlagt å begynne med etter vært... gud grøsser ved tanken...

Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 29/09/2006 :  00:24:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så lenge selger ikke går med på mine krav, blir det nåkk advokat neste ja...

Men tiden får vise, skal ta kontakt med selger i morgeng igjen.. I dag dukket selgeren unna spørsmålene og kravene mine... En sjangse til skall selgeren få...

Skønner bare ikke at noen ville selge en hest med en slik skade uten å informere om den... tenker bare på hva som kunne ha skjedd, enn om jeg hadde begynt å håppe med ham som jeg hadde planlagt å begynne med etter vært... gud grøsser ved tanken...

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 29/09/2006 :  01:27:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er dessverre fullt mulig, been there, done that. Hesteselgere kan være noen ufyselige kryp som kun tenker penger og ikke hestens ve og vel. Ikke la den shitsekken kom unna med det, uansett hvor ufint det er.

Og værst må del vel være når man faktisk kjenner dem fra før. Jeg skjemmes på dems vegne

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 29/09/2006 :  15:55:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men fikk du ikke vet. undersøkelse på hesten først??
True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 29/09/2006 :  22:55:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo da, hesten var fult sjekket med 0 utslag på bøye prøve... men dette er veldig rart, på grunn av at denne testen ble tatt en måned før rønken sjekken...

Men etter som jeg kjente de som ambefalte meg Rocky, kunne jeg jo ikke tvile på det.. de hadde jo kjent hesten fra han var liten.. Å hvorfor skulle de lyve, vi hadde jo samme interessen.. HESTENS vell og ve... Trodde jeg...

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2006 :  23:11:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Aldri stol på noen.. Anngående 0 på bøyeprøve, betyr ikke det at hesten er frisk, som du nå surt har erfart. Har mange eksempler på at 0 på bøyeprøven ikke tilsvarer frisk hest, derfor har jeg alltid rønket- uansett utslag på bøyeprøve, alder og tidligere bruk av hest.
Hege Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 29/09/2006 :  23:22:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg husker det stod et innlegg om rocky her på mixen for en stund tilbake. Det var om 2 hester en som het rocky og en annen hest. Denne rocky hadde forkalkninger. Jeg finner det ikke igjen, det må ha vært i vinter en gang. det dreide seg om noe av det du skrev her. Tror det var samme hest. Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 01/10/2006 :  17:14:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er det som er saken her... Tar jeg ikke feil så var det helt sikkert samme hest, men annen eier...

Derfor takker jeg for at jeg meldte meg på Hestemarked.no

Jeg har ikke eid så mange hester og hesten så frisk ut og har aldrig hatt noen skade sa de, men man lærer så lenge man lever... Han hadde 0 på bøye prøven når han ble sjekket på lokalt vetrinær kontor, men en måned senere ble han sjekket igjen på hesteklinikken... å da var hen 3 grader halt.. probleme er at jeg fikk aldri sjekken fra klinikken, men jeg fikk den som var O.K :P

dumme meg!!! :(

Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 05/10/2006 :  23:50:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Håper alt ordner seg for deg! Du har jo "saken på din side" for å si det sånn!

Det er nok mange som har opplevd at selv om hesten går 0 i bøyeprøve betyr det nødvendigvis ikke at den er uten forkalkninger og annen dritt Erfarte det senest for noen uker siden. Hadde full veterinærsjekk av en 6 år gammel hoppe, 0 i bøyeprøver og alt, men selvfølgelig så ser man forkalkninger på de siste bildene...*blæææh...*
Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 12/10/2006 :  01:03:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal bøye opp og rønke Rocky igjen om tirsdagen... så det skal bli interesangt å se om vi finner noe på bøye prøven da...

Tror det finne mere forkalkete hester en det mange er klar over... innkludert meg :P
Synn men sant :(

men nå vet jeg det, ingen hest før rønken er tatt... mye mere deilig å ri en hest man vet ikke har noen skader eller sykdommer som plager den... så viss han er litt lat eller sur en dag, så har den bare stått opp på feil fot :D

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.