hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nl-hesten Cindy er "borte""
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Nl-hesten Cindy er "borte""
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 28/09/2006 :  04:35:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Etter snart en mnd er enda ikke den drektige nl-hoppa Cindy kommet til rette. Hun ble borte i midten av august, og enda har hun ikke kommet til rette, tross all leting.

Hun står etterlyst på Hest.no, men altså ingen spor etter den vakre, røde nl-hoppa.

Oppfordrer ALLE til å ha øyer og ører oppe, for det er ikke sikkert at en evt. tyv "vet" hva han/hun har "rappet".

At hoppa også er drektig er en stooor grunn til at "folk" må speide etter henne".

Oooff - tenk dere selv at deres kjære hest - med føll i magen bare ble "borte"...

HVIS det er en TYV på ferde, som har tatt Cindy, så vil han/hun sikkert holde henne skjult og/eller selge hesten heeelt utenom "oss" på Hestemarked/hest.no og andre kjente heste-steder.

Så fokens!: Hold øyne og ører vidt åpne!!! Et vakkert bilde av Cindy er å finne på Hest.no - enn så lenge.

Hvis hun enda er i live - så MÅ dere hjelpe til med å finne henne - og føllet som kommer til våren!

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2006 :  09:13:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Ufattelig trist, må være veldig vondt for eierne
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2006 :  09:35:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Huff, tenk så fælt å miste hesten på denne måten. Bare borte vekk uten at en aner hvor den er og hvordan den har det Hadde blitt gal hadde dette skjedd med min hest... Tenk så bekymret eierne til Cindy er, huff:( Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 28/09/2006 :  10:36:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trist.
Oppsiktsvekkende mye ponnier også som blir forsøkt stjålet/stjålet i Sverige nå også.Dette er bare noen som er plukket ut fra de siste ukene..

1.http://www.aftonbladet.se/sport/ridsport/raser/Eddie.html

2.http://www.vf.se/vf/docs/visa.asp?artikelID=92883

3.http://www.ljusnan.se/article.jsp?article=14240#null

4.http://www.sr.se/skaraborg/nyheter/artikel.asp?artikel=925511

5.http://www.atl.nu/Article.jsp?article=36263
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 28/09/2006 :  10:39:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stakkars eiere

Her er forresten link med bilde:

http://www.hest.no/artikkel.html?news.nid=3104

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2006 :  12:13:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
For en pen hest da! Ble litt trist når jeg så bildet... Håååper de finner henne, levende og i god stand. Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 06/11/2006 :  12:26:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Har Cindy kommet til rette nå??Har lurt så på dette!
http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 06/11/2006 :  22:00:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har dessverre ikke hørt noe.
Hørte at de skulle be jegere se etter henne, men nei, ingenting....
Og det er jo som å miste to hester, siden hun er drektig.

Så alle dere der ute: Hold øynene åpne!!!
Gå til toppen av siden

Safro

» VIP

Skrevet - 07/11/2006 :  12:22:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan ikke fatte at noen har gjort noe sånn jeg, men det er jo mange "syke" mennesker der ute. Hva er poenget liksom?? De kan jo ikke selge henne, ikke bedekke henne (offentlig hvertfall) De kan jo heller ikke starte non stevner eller stille henne. Håper hun kommer til rette en dag!!! Gå til toppen av siden

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 07/11/2006 :  12:54:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
Har du kontaktet dyrlege/hovslagere i området og hørt med de? de er jo nødt til å komme inn nå og da for høver og vet sjekk...
Evt om det finnes noe veterinær/hovslager forening, kanskje ta kontakt med de så de kan spre det rundt i landet?

http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 08/11/2006 :  00:56:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Såvidt jeg vet, har eierne gjort omtrent alt mulig for å spore opp den drektige hoppa.
Både presse, raseorganisasjoner, staller, veterinærer, hovslagere osv osv.
Ja også å be alle jegere holde øynene åpne i skogen - da det eneste "røde" dyret som skal være i skogen er reven...
Det var da jeg så at de ikke hadde lagt meldingen ut på Hestemarked, at jeg gjorde dem tjenesten å si fra her også.

Herved kan jo alle dere her si ifar til alle dere kjenner osv. osv.
Altså: En "ny ponni", rød, med smal stripe på neseryggen, ca. 135 cm høy - OG drektig (som kanskje man ikke er klar over enda)...
Så hvis hun ikke blir funnet i løpet av vinteren: Hold øynene åpne til våren!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/11/2006 :  09:04:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil hun kunne klare vinteren i området deres??
En hest på vestlandet vil mulig klare å finne føde, men jeg vet ikke hvordan det er på deres kanter...

Utrolig trist situasjon. Kan ikke forestille meg hvor fortvilet jeg selv hadde vært..

Hva med å høre om det lokale jaktlaget vil ta det på dugnad å prøve å finne den (de skal selvfølgelig ikke skyte) men de fleste har hunder som er trent til å oppspore andre dyr.. Det ville vært trening for dem.. og kanskje god hjelp for eierne.. Alt kommer jo an på terrenget i området.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/11/2006 :  00:23:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eierne bor i Aust-Agder et sted, litt inn i landet, tror jeg.
I hvertfall på et sted hvor det er høstjakt i skogene - det var derfor alle jegere ble bedt om å holde utkikk etter hesten, eller spor, dessverre uten resultat.

Skal gå inn på Rimfakse etterpå, og spørre om kanskje flere jegere er i området for tiden.

Jeg blir så engasjert i sånne saker, og vil gjøre alt for å hjelpe.
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 09/11/2006 :  14:10:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Det hender jo at hester går seg utfor på de merkeligste steder også da. Brekker beinet på et sted folk aldri går, f.eks. Den trenger vel ikke være stjålet?

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/11/2006 :  23:58:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, ikke nødvendigvis stjålet, og jegerne lette i myrer og vann og under bratte skrenter mm. og fant ingen ting. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.