hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dere som forer på Spillers
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Dere som forer på Spillers
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lunah

Skrevet - 25/09/2006 :  17:53:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLunah  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLunah  Svar med kopi av melding
Jeg får meg ny hest i morgen antagelig. Nå får den 1l knust bygg og 1l champ energi morgen og kveld + høy 2,2,3. Men den trenger å bygge masse ryggmuskler og legge på seg noen kg. Tenkte da på å kanskje begynne å fore med Spillers Conditioning Cubes eller mix. Hva er best av de 2, eller går det for det samme? Det er en kwpn av middels type, kan tippe på at hesten veier mellom 550 og 600 kg. Hesten er går godt frem men er ikke heit. Hesten er litt ute av form men skal nå bygges opp mot konkuransetrening. Har hørt mye bra om Spillers. Hva er ca prisen pr sekk? Anbefalt formengde? Jeg er ikke kjempe glad i å fore med bygg ettersom jeg har hørt mye om byggforgiftning. Jeg bor i nærhenten av gjøvik, hvor er nærmeste levrandør, Lunner? Eller finnes det noen nærmere? Noen som har noen tips eller ideer til fôrplan? Havre, olje, bet-for, bygg, kli? Åpen for forslag og synes det er moro å høre andres meninger om foring og lære noe nytt
"Oh, come on. You heard them, just behind the veil, didn’t you? They were just lurking out of sight, that’s all. You heard them." - Luna Lovegood

http://www.hildeogreggy.piczo.com/
RIP bebin min </3

Redigert av - Lunah den 25/09/2006 18:09:02

xxxx

Skrevet - 25/09/2006 :  18:19:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker Spillers selv og kjøper det hos Gjesti i Oslo.
Høres ut som Cond. mixen ville være en fin type til din hest.Alternativt kan det kombineres med et vedlikeholdsfor i samme merke når du har oppnådd ønsket effekt.
Cond./showing mix er et oppbyggningsfor med litt ekstra proteiner osv.
Men eksakt mengde tilpasset din hest og bruk tør jeg ikke begi meg ut på.

Tonje!
Denne kan du svare best på..Du har jo det fine utregningsprogrammet ditt også..

Redigert av - xxxx den 25/09/2006 18:26:56 Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  19:28:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Kjenner selv Tonje, så annbefaler deg å kontakte henne via www.Spillers.no and fôring og fôrmengder! Condition Mixen fungerte SUPERT på min tidligere hest (omskolert vb traver) annbefalses kun på det aller, aller varmeste
Senere ved at hesten er i ønsket form, skal fôres buttes ut med et annet, eller kombineres, ved min tidligere hest ble det skiftet vertfall.

Vil bare si at det er godt du velger Spillers! Fôrer selv med dette på min nye hest, og kommer aldri noen gang til å gå over til feks. FK. Prisen pr. sekk har vært på ca 250,- da di sekkene jeg har kjøpt ligget nære det. Når du kontakter Tonje, kan du først skrive ut skjemaet som ligger på siden dems, og måler hesten rundt ved salgjord leie, send så dette inn

EDIT: I begge tilfelene her ved begge hester, har jeg kjøpt 2 sekker i mnd, så prisen ligger på nøyaktig 500,- ++ om du også fôrer med Chaff e.l

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 25/09/2006 19:30:29 Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 25/09/2006 :  20:17:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor fôre med bygg i tillegg til Energi? Energi inneholder jo allerede 48 % bygg.

Har selv forsøkt CC fra Spillers i en periode på ca 6 mnd uten at jeg kan si at jeg merket noen effekt, men det er jo hyggelig hvis noen andre har gjort det. Mulig jeg ville vurdert en annen variant av Spillers fôret til min hest om det ikke hadde vært så vanskelig å få tak i.

Min hest har lagt på seg av uendelige mengder godt høy. Som kraftfôr gir jeg 1,5 l Energi morgen og kveld, havre etter bruk (fra 0 til 1 liter) samt Speedi Beet.

Gå til toppen av siden

Lunah

Skrevet - 25/09/2006 :  20:50:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLunah  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLunah  Svar med kopi av melding
Det er den nåværende eier som fôrer med bygg og energi. Og jeg er ikke helt fornøyd med det, så jeg skal bytte fôr når jeg har kjøpt hesten. 250 kr for en 20 kg sekk eller en 40 kg?
"Oh, come on. You heard them, just behind the veil, didn’t you? They were just lurking out of sight, that’s all. You heard them." - Luna Lovegood

http://www.hildeogreggy.piczo.com/
RIP bebin min </3

Redigert av - Lunah den 25/09/2006 20:54:52 Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  22:16:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
250,- for 20kg sekk. En sekk varte hos meg i 1 mnd begge ganger - tidligere hest fikk halv liter morgen/middag og 1 liter i kvelds. Denne forplanen var satt opp av Tonje etter måling og hold etc. I tilegg fikk hesten Chaff og Readi Grass i hvert måltid. Av Spillers trenger man ikke gis mye mengder i forhold til DIV. andre for å oppnå efekt.
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 25/09/2006 :  23:24:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anbefaler Spillers til alle hester egentlig men hvilken du bør fore med er det vel egentlig best du prater med de som selger foret om... Jeg synes du bør ta kontakt med Tonje som du har fått link til eller ta kontakt med Kåre Langseth....95130055...han har en fantastisk kunnskap om for og vil veilede deg riktig vei.

Lykke til..

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 26/09/2006 :  03:09:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan gi mer høy. 7 kg for denne hesten er i minste laget. Du kan gode fore med 9-10 kg høy pr. dag til denne. Og enda mer om han vil ha, fri tilgang nå mens han skal fetes opp er det beste, om det er mulig. Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 26/09/2006 :  08:17:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
250 ca for en 20 kilos sekk. Gå til toppen av siden

kristinbe

» VIP

Skrevet - 01/10/2006 :  10:13:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forer med CC. I følge han på gjesti er det ikke nevneverdig forskjell på cubes og mix lenger. Det var det før og jeg tror (legg merke til TROR) han sa at mix var mer beregnet på utstillingshester mens cubes var mer beregnet på konk.hester. Selv er jeg veldig fornøyd med Spillers, føler at hesten får litt ekstra hjelp til å sette muskler.
Nå har hesten min stått i 9uker pga akutt kneleddsbetennelse, og enda er det litt igjen av overlinjen hennes. Men det er klart at det er et dyrt for og det er liten vits i å bruke det på hester som ikke brukes noe særlig, synes jeg:)
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 01/10/2006 :  10:32:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Om den er foret med 7 kg høy til hvert måltid,synes jeg ikke det er super mye,i forhold til vekten.Det en hest MÅ ha,for å holde seg ved like,er 1kg høy pr. 100kg hest.
Og for denne hesten som må legge på seg litt,er det for lite.Fri tillgang til høy tror jeg er det opptimale for hesten.
Og om man har en fet hest,som ikke skal legge på seg,men skal kunne få ha noe å tygge på til en hver tid,så gi mindre næringsrikt høy!Så blir hesten mett hvertfall;)

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  22:27:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Om den er foret med 7 kg høy til hvert måltid,synes jeg ikke det er super mye,i forhold til vekten.Det en hest MÅ ha,for å holde seg ved like,er 1kg høy pr. 100kg hest.

Opprinnelig postet av Hanniball

Det har var litt feil.. Hester må ha 1kg TØRRSTOFF per 100 kg hest, helst tom. 1,5kg..

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.8 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.