hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Øvelser for å få roet ned hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Øvelser for å få roet ned hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

PerBlesen

Skrevet - 25/09/2006 :  16:20:22  Vis profil  Svar med kopi av melding

Håper noen kan hjelpe meg!
Jeg har akkurat kjøpt ny hest, x-traver. Han har blitt veldig flink på kort tid, men han er fortsatt veldig stressa. Dette er som regel bare i ridehuset. Han går med hodet i været og vil bare løpe. I galoppen går han veldig fint da, på tøylen og sånt.. Kan noen noen øvelser som kanskje kan få han til å roe seg litt??
Håper på svar, for et bedre forhold

Xxjulie

» VIP

Skrevet - 25/09/2006 :  21:33:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Volter er jo en fin ting da ;P Kanskje ikke direkte noe øvelse da men.. Gå til toppen av siden

Linda-hestegal91

Norway

Skrevet - 01/10/2006 :  12:04:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda-hestegal91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinda-hestegal91  Svar med kopi av melding
Hei. Jeg har selv en x-traver som slet med dette. Han går veldig fint og avslappet i skritt men trav blir han stressa og vill bare løpe. Jeg red nesten ikke noe løping til han var 100% rolig i skritt, så begynte jeg å trave rolig for det meste i volter og jobbet mye med holdt og overganger hele tiden, dette roet han ned ganske mye. Jeg jobber fortsatt med dette å det ser ut til å fungere, men det tar tid. Lykke til
mine hjemmesider:
http://yrvinter.piczo.com
http://augnelill.piczo.com
http://o-h-k.tripod.com
Gå til toppen av siden

Xxjulie

» VIP

Skrevet - 01/10/2006 :  12:15:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du burde jobbe mye med skritt og trav.. Gjør masse halvparader der du merker han stresser opp, og legg inn mange voter og 8-tall.. Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  17:25:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Overganger før halvparader mener nå jeg.
Så han blir følsom.
Det som kan skje hvis du lærer halvparade før parade er at hesten kommer til å halvveis stoppe og så gå frem, selvom du mener stopp.
Kommer jo ann på hvor erfaren han er..
Men halvparader er jo for å samle opp.
Overganger gjør han sterk og samlet. (skal gjøre)
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2006 :  20:22:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Overganger hjelper oss veldig mye! Nå har ikke jeg x-traver da. Bare en liten stressa ponni som er veldig glad i å springe.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 03/10/2006 :  22:57:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg tror det er lurt å begynne å flytte hesten unna for sjenkel ganske tidlig, slik at du alltid kan lage en eller annen form for sidebevelgelse om hesten "legger seg på". Slik lærer du den at den skal bruke kreftene sine "sånn" og ikke "sånn". Rir du da f.eks på en volte, kan du jo stille framparten litt innenfor voltesporet, og ri en versadelignende øvelse på voltesporet. Dette er i seg selv såpass tungt, at hesten vil oppfatte det som en belønning å bli normal-stilt igjen.

Jeg opplever i alle fall at hestene oftest blir fort rolige på denne måten. I tillegg lærer man dem at sjenkel betyr "jobb" og ikke "spring". Spesielt viktig på x-travere...
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.