hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ponni drept av hunder
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Ponni drept av hunder
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lopke

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  17:20:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.heste-nettet.dk/nyheder/2118/

Muskelhunde dræbte lille pony

En miniaturepony i Pennsylvania, USA, mistede tirsdag livet, da den blev angrebet på sin fold af en pitt bull terrier og en mastif tilhørende en nabo.

De to hunde var på uforklarlig vis sluppet forbi hegnet omkring ejerens ejendom, og befandt sig stadig på folden med den døde pony, da politi og dyreværnsfolk mødte op. Hundenes ejer, en kendt fodboldspiller, er nu sigtet for ejerskab af farlige hunde, for ikke at have kontrol over dem og for ikke at have registreret dem hos den relevante myndighed. Han forsvarer sig med at hundene er kæledyr, og ikke trænet til at dræbe. De vil blive sendt til en kennel i Californien til "opbevaring".

Det er mindre end to uger siden at en anden omstrejfende pit bull terrier luntede ind i stalden på et ridecenter i Daytona, og røg i struben på en shetlandspony, som stod på staldgangen og var ved at blive striglet af sin femårige rytter. I det tilfælde overlevede ponyen dog, fordi pigens far skred ind og fik trukket hunden af ponyen i tide.

TORHILD

» VIP

Skrevet - 23/09/2006 :  17:43:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer på hva som skjer inni hodet på hundene? At de slåss med andre hunder, javel, at de jager sauer og andre dyr, men at de går i strupen på en ponny??? De må ha et sinnsykt sterkt jaktinnstinkt, og da kaller ikke jeg de kjæledyr lenger!
Gå til toppen av siden

PonniTeam

Skrevet - 23/09/2006 :  21:10:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonniTeam  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lurer på hva som skjer inni hodet på hundene? At de slåss med andre hunder, javel, at de jager sauer og andre dyr, men at de går i strupen på en ponny??? De må ha et sinnsykt sterkt jaktinnstinkt, og da kaller ikke jeg de kjæledyr lenger!

Opprinnelig postet av TORHILD

Helt enig, Torhild!
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  10:59:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
huff og huff
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  16:48:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Skumle saker :/
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  17:17:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Tragisk
Min hest ble også angrepet av en hund for noen år siden... Han stod inne i boksen sin pga en skade og en annen i stallen var der om formiddagen og hadde amstaffen sin med seg. Denne hunden, som var en kamphund, og jeg tør påstå den ikke hadde særlig oppdragelse (noe som er livsviktig skal man ha den type hund) Den hoppet inn i boksen til hesten min og angrep. Heldigvis greide hesten og sparke opp boksen og rømme, hunden for etter... Hele stallen fløt av blod. Eieren til denne hunden, som var den eneste i stallen da dette hendte greide og få vekk hunden ved og slenge den i veggen.
Så fikk vi telefon at hesten vår var angrepet av "en hund og hadde store bitesår i ansiktet". Det var ganske alvorlige skader, litt mer enn smårifter for å si det sånn. Han døde heldigvis ikke, men hadde denne hunden derimot angrepet det lille føllet som også stod inne den dagen, hadde det antageligvis dødd:(
Var jo redd hesten min ville være livredde hunder etter denne opplevelsen, tenk deg selv å bli angrepet inni din trygge boks. Trente masse tillitstrening med hunder, og etterhvert ble han helt trgg på den. Småhunder fikk sitte på ryggen hans og slikke han i fjeset;)

Sånne hunder, kamphunder, som havner i feil hender er livsfarlige! Med rett oppdragelse og sånn, kan sikkert disse hundene være greie de, men de er og blir kamphunder med et enormt sterkt jaktinnstinkt og den blodtørstigheten hunden som angrep min hest viste, var skremmende.
Dette gjelder ikke alle altså, skal ikke dra alle under en kam og si at "alle pit buller, amstaffer osv dreper alt de ser og burde være forbudte hunderaser", men det finnes tilfeller som gjør meg veldig skeptisk til og la hvem som helst ha sånne hunder springenes løs i en stall med småunger og hester..
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  20:02:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
huff da..

*dakkar pånnis*

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  20:08:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
For en verden vi lever i, ikke trygt i stallen engang:(
Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

aspøylisa

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  19:15:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideaspøylisa  Svar med kopi av melding
Er de de me kalle ``hunnegalskap``?
ta en kikk på min vip...! Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 27/09/2006 :  12:57:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Stakkars ponnyer. Det må ha vært forferdelig. Irriterer meg over folk som nekter å ta ansvrar over handlingene for sine hunder, og som prøver å prate seg bort.

Vi hadde en gang en sau som også ble angrepet av en pitbull. Hun måtte heldigvis bare sy og desinfiseres, men aner ikke hva som skjedde med hunden eller eieren.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

EikenesMaja

Norway

Skrevet - 27/09/2006 :  18:19:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEikenesMaja  Send %s1% en ICQ meldingEikenesMaja  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikenesMaja  Svar med kopi av melding
Galne dritthund!!
Hest - en venn for livet! <3 Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 29/09/2006 :  14:06:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Skummelt med hunder som klikker så totalt. Lurer på hva som skjer oppe i hodet dems. Svulst kanskje?

Jeg kunne ønske at man måtte ha et slags sertifikat for å eie hunder over en viss høyde og vekt (uansett rase/blanding). Da hadde man unngått alle ulykkene som er en følge av dårlig hundehold. Jeg mener ikke at man må være ekspert for å eie en større hund, men at man får sjekket rullebladet og at man har grunnleggende kunnskaper osv.

Litt leit at dere kaller hundene "farlige kamphunder". En amstaff er ingen kamphund, men en amstaff. Hva ville dere sagt hvis det var en Akita Inu som gikk til angrep? Det er da såvist ingen kamphund, men denne rasen, samt andre polarhunder, går ofte til angrep og har veldig sterke innstinkter. Jeg vil heller påstå at en amstaff som gjør noe slikt, er unntaket og ikke regelen. Tviler vel egentlig på at det var en raseren amstaff... Ihvertfall ingen som har en normal eier, som har tatt godt vare på hunden sin.
Blir bare litt lei meg over hvor lett det er å stemple amstaff som farlig kamphund, fordi den utseendemessig kan ligne på andre raser som blir brukt i kamp. Er nemlig litt trøtt på å få skjeve og sure blikk når jeg går tur med amstaffene mine
Det som er så rart, er at det finnes drøssevis med f eks schæfere som biter i hytt og pine, men det blir ikke slått opp stort om rase da.

Vet ikke hva jeg hadde gjort om en hund hadde gått til angrep på hesten min... Opplevde en gang at en elghund kom seg løs og gikk til angrep på en hest jeg kjørte i roadcart. Var ganske ung (ca 13-14 år) og hesten fikk helt panikk. Hunden løp under og bet hesten i magen osv. Hesten sparket det den klarte, men traff ikke hunden. Kommer aldri til å glemme det, og blir fortsatt litt usikker hvis jeg møter løse hunder når jeg er ute med hest.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  20:01:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Å, herregud!! Naboen min har en hund som er veldig redd, en blanding av sjefer og ulvehund eller noe sånt. Når jeg skulle klappe den måtte jeg klappe den et spesielt sted, men likevel var den livredd og knurra. Hun dama går tur med hunden nesten hver dag på stallen der Evita står og går tur med en av åringene. Hunden virker snill og sånt, men syns det er litt skummelt noen ganger når vi går forbi den, i tilfelle den skulle angripe. Evita bryr seg jo ikke om at en hund sitter på ryggen hennes og klorer, eller at den hopepr og småbiter på bena hennes.. Blir litt redd for at hun bare skal stå der, og ikke sparke hvis den biter eller noe sånt...
Iiiihaa! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.