hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hunder og hestehover
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Hunder og hestehover
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Irene A

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  15:36:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Hei!
Alltid når vi har smed på besøk, må jeg stenge hundene unna. De er så glade i å spise det smeden hogger av, og blir dårlige i magen etterpå. Derfor hindrer jeg dem i å spise hestehov. Alle mine hunder har vært slik, og også andre jeg kjenner har samme problem.
Er det noen her som kan fortelle meg hvorfor hunder er så glade i å spise "hovavskjær"?

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643

-Korak-

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  16:04:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen hunder jeg vet om liker også å spise "hov".
True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

mona_jeanette

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  17:07:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har 3 hunder, som alle elsker å spise "hover".
Ingen av våre hunder blir dårlige i magen, men det kan ha noe å gjøre med at de spiser bein i tlilegg?
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 23/09/2006 :  17:47:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Falco gjør også det. Står og henger ved siden av skoeren, og tygger i seg alt som blir skjært bort. På dyrebutikken selger de tørkede griseører, griseklover, oksetekstikler osv osv, så hvorfor ikke hestehover? Jeg lar han spise en god del, men ikke fra alle fire hovene. Da blir han bløt i magen (reagerer også likt ved feks for mye bein)
Gå til toppen av siden

Tootsie&Lina

Skrevet - 24/09/2006 :  16:34:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Hunden min er også gal etter høver.
Men hun kaster alltid opp etter noen timer.
Ser ikke ut som om hun tygger så godt heller.

Tess@
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  18:56:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hunder er noen merkelige dyr! Jo verre det stinker, jo bedre er det og ete det og rulle seg i det Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  21:43:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hunder er noen merkelige dyr! Jo verre det stinker, jo bedre er det og ete det og rulle seg i det

Opprinnelig postet av Asbjørg

Gjelder ikke mine hunder

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/09/2006 :  22:03:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he - kanskje et "nisjeprodukt" for hunder???
Før ble jo griseører, føtter og haler, struper osv. bare hivd som slakteavfall. Nå er det en stor "hit" for alle hunde-eiere - som vi betaler for i dyre dommer!
Den som lanserer "hestehøver" vil kanskje tjene en formue.... - ikke si det til smeden...
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  22:12:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hestehøver er bra for tennene,å de synes det er så deilig å tygge på..etter den forklaringen jeg har fått:D
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  23:57:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Tar man av en bit av kastanjene så spiser hundene også det...
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  00:46:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Æsj! Alt det hundene spiser Min hund liker hestemøkk..:/ Har aldri hatt hund samtidig med skoing, så jeg har faktisk aldri vært borti at hunder spiser hov.
Aner ikke hvorfor de spiser dette, hmm, kan umulig smake godt:p Det er nok pga det er godt for tennene eller noe...
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  07:58:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hover er jo hornlag akkurat som kastanjer er. Hunder liker slikt. Som å tygge på bein. Kanskje det er en kalkressurs?? Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  09:37:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
hihi, neste gang smeden er på besøk skal jeg ta vare på avskjæret, og gi hundene det etter tur istedefor griseører ((o: Ihvertfall mye billigere!
De får sikkert ikke dårlig mage hvis de bare spiser litt om gangen

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 25/09/2006 :  23:29:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk høre av smeden min før at hunden faktisk har godt av det. Vet ikke hvorfor og har ikke hund selv så har ikke noe mer peiling enn det... Gå til toppen av siden

thordis_fra_Holakoti

» VIP

Skrevet - 09/10/2006 :  11:35:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hund liker det også godt. Bare den ikke finner ut hvor det kommer fra Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.