hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva vasker dere hesten deres med?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hva vasker dere hesten deres med?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

mammatil1

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  20:38:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemammatil1  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg har ei fjordinghoppe jeg gjerne vil vaske imorra med litt såpe
Kan jeg bruke grønnsåpe eller anbefaler dere andre midler?

dere skjønner, jeg fikk ho jud\st fra noen for å ha ho på helfor, og jeg syntes ho trenger litt godlukt:) ho var litt skitten

håper på svar fra noen..
mvh karina hansen

Sett pris på det livet du har idag, imorra kan det være borte

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  21:32:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Aloe vera bruker jeg!
en spesiell såpe fra LR INTERNASJONAL.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  21:33:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Prøv med grønnsåpe du, ellers så er det utrolig hva rent vann og "massering" kan utrette også!
Jeg bruker som regel "hesteshampo" av et eller annet slag innimellom, men som regel blir det kunn vann :)

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  22:31:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
nei,nei for all del ikke grønnsåpe!!
det ødelegger fettlaget i pelsen som beskytter hesten.bruk shampo som er til hest i stede...
altså ikke parfymert o.s.v.
da hesterl helst vil lukte hest!

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 22/09/2006 :  23:25:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vasker med lunka vann jeg....
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/09/2006 :  23:52:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ville heller tatt en vanlig menneske-shampo enn å brukt grønnsåpe iallefall. Men heste-shampo er jo selvsagt det beste...
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  01:07:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Grønnsåpe bruker jeg KUN til vasking av bein (på hesten). Ellers er det HESTEshampo jeg bruker på kropp, veldig fornøyd med AloeVera shampoen!
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 23/09/2006 :  02:24:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
MINST mulig såpe - bare vann, helst.
En Fjording trenger sin naturlige vanntette pels nå frem mot høsten og vinteren.

Evt. en spesiell heste-shampoo eller vaskemidler beregnet på babyer (milde og uten lukt).

Det er forresten litt spesielt med grønnsåpe (ren grønnsåpe - ikke den med furunål), for den inneholder naturlig fett, og tørker ikke ut eller avfetter pelsen på samme måte som "menneskelige" såper.
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  10:23:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
I sommer testet jeg ut en dusjsåpe på dyra våre som heter Dr. Greves dusj olje med Allo Vera. Den er ph balansert og uten såpe enzymer. Egentlig til menneske bruk, men så mild, fin og 100 % såpefri den er ser jeg ingen problemer med å bruke den på hestene og hunden vår. Hunden vår slet med tørr hud og kløe, etter at jeg begynte å vaske henne med denne dusj oljen er hun helt kvitt dette og pelsen er blankere enn før. Hestene våre blir både rene og fine med denne. Dr. Greves Dusj Olje med Allo Vera fåes kjøpt i flere dagligvare butikker. Men husk å være forsiktig med å vaske hestene for mye nå som de skal anlegge vinter pels. Det kan hemme produksjon og du tar bort det alleredet oppbygde fettlaget i pelsen.
Hilsen Annette og dyra på Skogli Stallen

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  11:06:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Lactasyd.
Therese
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  11:59:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Bruker aloe vera såpe etter jeg erfarte at ikke hesten min tålte grønn såpe...
www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  12:52:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
husk at ikke alle hester tåler aloe vera også da:)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 23/09/2006 :  16:59:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå vasker jeg ikke hesten så ofte, bortsett fra litt spyling nå og da. Men de gangene jeg har gjort det har jeg brukt vann blandet SVAKT med jod.

grønnsåpe bruker jeg KUN på ben, og da bruker jeg og ren grønnsåpe, ALDRI den med furunål.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 24/09/2006 :  20:30:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lunka vann
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  15:02:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
vasket manen til erlia (fjoring) med vanlig shampoo..
Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

-schnuppa-

» VIP

Skrevet - 26/09/2006 :  19:26:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
For all del ikke bruk grønnsåpe mer enn nødvendig. Det er så vidt jeg bruker det på beina. Ville brukt en såpe fri "menneske" shampo, eller shampo som faktisk er beregnet på hester er nok det beste. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.