hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Solgt utstyr
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Solgt utstyr
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

.:Xena:.

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  14:34:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.:Xena:.  Svar med kopi av melding
Hvis noen har kjøpt utstyr av deg og det viser seg at det ikke passer, tar du det tilbake eller er det kjøper som må selge det videre?

Hestefolk er de rikeste fattigfolk som finnes....

rusket

Skrevet - 22/09/2006 :  14:42:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjøper får selge det videre, med mindre annet er forhåndsavtalt.
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  15:38:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes kjøper må selge det videre jeg, med mindre er avtalt på forhånd. Kjøpte sele til hesten min før på sommeren og den passet ikke, men da måtte jeg selv selge den videre for vi hadde ingen avtale og jeg syntes det ville være dumt av meg ogg kreve tilbake penger for den og sånn..

Men kjøpte en gang en brukt sal og avtalte at hvis den ikke passet så kunne jeg levere den tilbake å få igjen penger, noe jeg måtte da den ikke passet.

Så med mindre det er avtalt må kjøper selge videre. Det synes jeg bare er rett og rimelig.

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

.:Xena:.

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  15:51:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.:Xena:.  Svar med kopi av melding
Det er godt å høre at jeg ikke er den eneste som synes at det er opp til kjøper å bli kvitt utstyret med mindre noe er avtalt...

Hestefolk er de rikeste fattigfolk som finnes.... Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  17:09:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Enig der, dersom en kjøper hadde avtalt med meg før jeg hadde sendt utstyret at dersom det ikke passer blir det sendt tilbake, hadde jeg sagt at h*n får enten måle hesten skikkelig e.l eller så finner jeg ny kjøper, gidder ikke å sende frem og tilbake ...
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 22/09/2006 :  18:33:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det blir bare håpløst hvis det skal sendes bort til kjøper også tilbake igejn fordi det ikke passet. Med mindre annent er avtalt så får kjøper selv sørke for å selge det videre.
De eneste gangene jeg synes det er "normalt" er ved kjøpt av sal, da det er viktig at man har sjangs til å sørge for at man får en sal som passer.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 23/09/2006 :  00:05:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig i dette. Er man usikker på om ting passer, må returrett avtales på forhånd. Dekken, hodelag, bitt osv vet man jo hvilken størrelse hesten bruker. Saler derimot kan forandre form etter bruk, og kan være vanskeligere å få til å passe skikkelig, så da er det greit å få sende i retur.
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 23/09/2006 :  14:04:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg har solgt en del saler opp igjennom årene, og jeg har alltid tatt dem tilbake dersom de ikke har passet hestene de var ment for. Det samme når jeg selv har kjøpt saler brukt - passer de ikke går de i retur. Dette har vel og merke vært avtalt på forhånd, og kjøper må selv dekke porto begge veier. Jeg vil ikke ha utgifter fordi kjøper beregnet feil.

En sal er så pass dyr at jeg synes det er rett og rimelig at man kan vise litt skjønn når det kommer til returrett. Et hodelagg eller annet småstash hadde jeg aldri giddet å ta i retur om det ikke passet.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.