hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Se her! KRAFTFOR MENGDE
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Se her! KRAFTFOR MENGDE
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Susannnnn

Skrevet - 24/09/2006 :  20:01:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skrivefeil!
Den får 3 liter havre, 3 liter pellets komplett, 1 liter bygg. 10kg høy.

Enda en ting jeg lurer på er om vitaminer og urtepulver og lignende er nødvendig? Hva funker, hva trengs?
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 24/09/2006 :  20:14:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er vel en sammenheng her mellom tynn hest og lite energi For opp hesten så den ser og blir normal i holdet så kan du finne ut om den har nok energi!! Noen hester er bare bedaglige av seg og bruker seg ikke mer enn nødvendig mens andre igjen er som en bombe

Syns du skal ta en ting om gangen her

Kompletten består vel av ganske så mye havre hvis det er den fra Champion? Vitaminer og mineraler er viktige

Syns egentlig ikke 10kg høy var så mye på en stor hest på vel 700kg. Min kraftige kaldblods får i underkant av 10kg høy nå selv om han ser godt ut etter sommeren! Tar ikke av på høyet da han nesten ikke får kraftfor, noe må magen ha å jobbe med

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Rapzodi

Skrevet - 25/09/2006 :  00:41:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noe å tenke på når en setter opp forplan:

Hester som får mye kraftfôr vil naturlig nok spise mindre høy, og veldig ofte fører det til at hestene blir tynne.... mange gir da mer kraftfôr og hesten blir somregel bare enda tynnere... man må sette opp en balansert fôrplan og ikke gi mer kraftfôr enn nødvendig. Mest mulig grovfôr er viktig, og med økt grovfôrandel vil de aller fleste hestene legge på seg de kiloene man savner. Konkurransehester med enormt store behov kan fôres med høyenergiblandinger og det kan vurderes å bruke olje (maks 5 dl/dag og husk gradvis tilvenning)
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  01:01:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skrivefeil!
Den får 3 liter havre, 3 liter pellets komplett, 1 liter bygg. 10kg høy.

Enda en ting jeg lurer på er om vitaminer og urtepulver og lignende er nødvendig? Hva funker, hva trengs?

Opprinnelig postet av Susannnnn

Ca. det samme som min hest får det (i kraftfor og høy-mengde). Syns det høres bra ut;) Men betfor ville jeg anbefalt...
Gjerne energi i steden for komplett, da komplett inneholder havre, men energi er beregnet og gi havre i tillegg (siden du gir havre). Bare en tanke;)

Jeg gir vit./min. tilskudd fra FK, hvitløk og biotin til min som tillegg i foret.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.