hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tøffe fisker?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Tøffe fisker?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  01:27:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Holder på å forandre litt på "fiskebestanden" min her.. har noen guppyer fra før av, de har ynglet som fy i sommer, så jeg tenkte jeg måtte kvitte meg med noen av de siden de begynner å bli for mange oppi der..

har også to søte platy, og jeg vil nå bytte ut noen av guppyene med noen andre raser, vil ha guppy, platy og en annen rase til.

skal ha 2-3 fisker til.

Noen fisker å anbefale? ikke store fisker, må være på størrelse med guppy/platy, og selvfølgelig må de kunne gå sammen med de to rasene.

Har så lyst på en fisk som er blå, den må vertfall ha knallske farger! noen tips?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  02:16:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Annbefaler å poste på et forum for Fiskefrelste heller Feks. Nettakvariet er jo kjempe bra!
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  14:50:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Finnes en del fine fisk som er blå, men de krever ofte god plass og litt annet stell enn de du har fra før. Stimfisk får du jo i mange farger, men da blir det vel litt for mange.
Det finnes fine guramier og ciklider i blått, men det er ikke alltid de går så godt sammen med de du har, i hvertfall ikke på liten plass..
Hvor stort er akvariet ditt?

Tror jeg ville ha gått i en butikk med godt utvalg, og fått tak i platy med litt andre farger. Du kan få de i blått, grønt og gult. Husker ikke navnet på de i farta, men det kan jeg raskt finne ut.
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  15:34:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sånn, da har jeg funnet ut litt ang. navn. Platyen, Xiphophorus maculatus, har samme vitenskapelige navn, uansett farge.. Personlig synes jeg de med mest reine farger er penest, og den gule og røde bør ikke være så vanskelig å få tak i, ei heller blå (de er ofte litt lyse i fargen.

Legger ved en link til en grei side, her finner mange av de vanligste fiskene:
http://89.191.3.63/aqua/index.html

Litt mer avansert:
http://www.zoopet.com/
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  01:16:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Neontetra og kardinaltetra er raude og blå stimfisk. Hyggelige småfisk, som går godt sammen med dei andre du har:) Eg har sjølv ein liten gjeng, og dei lagar litt liv i akvariet med fargane sine. Billige er dei også, og så er ikkje dei så fæle til å produsere ungar som t.d guppiane kan vere. Dei er på størrelse med ein vaksen guppyhann.
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  05:32:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Eller du kan prøve blå-gurami? Dem er ikke akkurat sterke i fargen, men er rolig og fredelige fisker.

Eller så vil jeg anbefale kyssegurami. De er lyserosa, men fy......* så morsomme fisker.

Skulle gjerne hatt dem selv, men det går ikke sammen med barbene mine.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  09:59:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Før du kan få vite fisk som går til ditt kar, må du poste de verdiene vannet ditt har.. Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 22/09/2006 :  20:34:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg jobber på zoo 1 på Karmøy. Kom innom en dag da vell, så kan me ta en vannprøve og snakke både fisk og hest.
I slutten av neste uke får vi inn masse ny og fin fisk.

Jobbe stort sett kveld.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  01:20:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg jobber på zoo 1 på Karmøy. Kom innom en dag da vell, så kan me ta en vannprøve og snakke både fisk og hest.
I slutten av neste uke får vi inn masse ny og fin fisk.

Jobbe stort sett kveld.

Opprinnelig postet av Stall-Vinga

Ja, det hadde vært en god ide :D.. får ta med meg kaffe på en termos eller noe jeg da ;).. hehe

men ang. vannverdier o.l, da jeg kjøpte platy'ene(sist uke), oppga jeg ikke noen vannverdier eller noe til de i butikken, det de la vekt på var om hvor mange fisk jeg hadde, str. på akvarium og hvordan rase de var!'

Hvorfor har ph verdi o.l så mye å si?

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  01:51:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Tøff fisk??
klovnefisker!!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  12:21:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Klovnefisk er saltvannsfisk. ;-) Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  12:23:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Klovnefisk er saltvannsfisk. ;-)

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Vet det

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  12:42:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kanskje greit å informere om det når du legger det ut i en tråd hvor en person etterlyser ferskvannsfisk. Fisk er også dyr. Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  23:24:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kanskje greit å informere om det når du legger det ut i en tråd hvor en person etterlyser ferskvannsfisk. Fisk er også dyr.

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Svarte liksom på overskrifta jeg da...

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  23:59:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Lurte på en ting, i følge "fiskeeksperter" burde vel guppyene mine vært døde nå.. Ei fra jobb passet fiskene for meg 3 mnd i sommer, og pga. jeg glemte å gi henne alt mulig av dette som skal nøytralisere vann o.l, aquasafe, salt osv osv, så skulle hun kjøpe for meg slik at jeg slapp å sende opp dette.
Men nå etter at jeg fikk fiskene tilbake, fikk jeg vite at det hadde hun ikke gjort. Fordi hun hadde hatt akvarium i 7 år, og aldri brukt slik :S! Ble ganske overrasket selv, fordi jeg trodde ikke fisker av den typen kunne overleve i helt vanlig vann!!!!!!!

Så hvordan kan det ha seg? de har også ynglet som f... i sommer, og ungene som var små da jeg ga de fra meg, er nå blitt store og har fått farger på halene sine..
Er guppy en utrolig hardfør fisk da? De kan jo ikke akkurat ha mistrivst når de har ynglet og de små har vokst opp så bra? eller? :/

En annen ting er at jeg har alltid fått høre at guppyer kan kun overleve i akvarium, har aldri prøvd selv. Men en venninne av søsteren min har en stor gullfisk bolle med en gullfisk og en guppy i.. Søsteren min passet de for henne da de var på tur, så da fikk jeg sett det med mine egne øyne..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  00:21:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er fordi du ikke trenger aquasafe, salter osv. det - det er bare butikkene som flittig prøver å selge det ;-) Så det er ikke rart at fiskene dine overlevde. De overlever i rent vann, så lenge det er riktige baselusker i vannet - det er de som gjør at du ikke skal skifte alt vannet på en gang, eller vaske pumpesvampen osv. De må være der.

Ingen fisk skal være i bolle. Til nød kan man ha kampfisk, men da skal forholdene virkelig ligge til rette for det. :-)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.