hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva bruker dere mot mugg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hva bruker dere mot mugg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ali_Julianne

» VIP

Skrevet - 19/09/2006 :  22:13:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ali har begynt å få mugg...
hva er lurt å bruke mot det?

TORHILD

» VIP

Skrevet - 19/09/2006 :  22:57:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg sverger til tørre rene ben, og smøring med Aloe Vera eller Kamille-krem
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  23:15:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
vasking med grønnsåpe daglig,og få bort all dritt,deretter legge på sink salve!!Den du får på resept er best,men sånn du kan kjøpe uten resept er også helt ok.Den ligger på hele tiden,og forhindrer nye ruer og sånt å komme på.
Nå har jeg bare hatt mugg en gang på hest,og dette var riktig nok ikke mye,men det gikk bort på unner en uke...

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 20/09/2006 :  07:39:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spenol!
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  08:45:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Biola-omslag eller psoriasis-salve (får kun på resept).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  09:27:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Vasking med grønnsåpe vann, der etter rent vann for å skylle bort såpa. Så tørke bena og smøre på en Asselin salve eller hva den heter... Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  12:31:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vasker med laktacyd og smører med Hipposan. Aloe Vera spray skal visst også fungere bra. Gå til toppen av siden

Lovan

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  04:55:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
aselli salve.
Lovan Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 24/09/2006 :  14:12:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Vasker med lactacyd og smører med Superbra hästsalve. Fungerer kjempebra
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  16:30:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Daglig vasking av bena med grønnsåpe, så deretter tørke og smøre på Sinksalve - denne syns jeg hjalp best av di andre dagligbutikksalvene, spenol, helosan etc. Neste gang kommer jeg til å kjøpe Virkon eller med en gang ringe vet.
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 24/09/2006 :  19:01:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Såpe med lav PH, f.eks lactacyd er mye bedre enn grønnsåpe.
Jeg har også fått tips om Optima-ph, også som forebyggende, et økologisk alternativ som selges bl.a hos endel veterinærer. Det vil jeg nok prøve i år om det blir nødvendig. Det viktigste er jo at hesten står tørt ute og at området under hovskjegget ikke irriteres for mye av barbering, klipping, bandasjering, tørking, gniing osv.
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2006 :  19:11:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Jeg vasker med grønnsåpe, og smører deretter med spenol. Har fått noe sånn "blomstermedisin" av en, som jeg skulle smøre på, men husker ikke hva det heter, så jeg tør ikke uttale meg om den...

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 25/09/2006 :  00:58:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Husk å blande ut grønnsåpa godt om du velger å bruke det, for den er ganske sterk :-) (selvom man ikke tenker over det). Jeg har brukt zinksalve selv, og prøvd å holde beina tørre og vasket av hver dag. Ikke pille så det blir sår er også en god regel.

Har man fryktelig mye penger er faktisk Canesten, sånn salve som brukes på mennesker mot soppinfeksjoner også veldig effektiv :-) (men det er bra dyrt da...)

Guro
Gå til toppen av siden

-schnuppa-

» VIP

Skrevet - 26/09/2006 :  19:28:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Daglig vasking av beina og en fet salve på etterpå. Vi brukte vaselin, og da gikk det kun ett par dager før all muggen var borte. En fet salve gjør susen. Gå til toppen av siden

Lettir & Soley

» VIP

Skrevet - 28/09/2006 :  10:10:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ewodip omslag.. (utblandet i vann) Inneholder jod som desinfiserer og lanolin som er et veldig fint fett. Dette har alltid tatt det hos meg Gå til toppen av siden

BirgitteG

Skrevet - 30/09/2006 :  11:34:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er helt klart Blue Hors Skinhealer som hjelper best.

Det skal bare gnikkes godt å lenge inn i sårene, så forsvinner de etter et par dager. Det er et vidundermiddel( og DET trodde jeg ikke på selv, man betalte da bare for merket...men nei...det er konge)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.