hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bare lei meg nå..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Bare lei meg nå..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  16:03:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Jeg sitter her og bare gråter nå.. Mulig det er jeg som er veldig emosjonell av meg, men er bare kjempelei meg.

I fjord 11 august solgte jeg gogutten min til noen på østlandet.
Jeg ble lovet at hesten skulle få et godt og langvarig hjem, og i kontrakten skreiv vi at om de NOEN GANG skulle selge ham, så skulle jeg ha førsteretten på å kjøpe han tilbake.

Så i dag, når jeg skriver å spør hvordan det går med han, så får jeg beskjed om at han er solgt..

SOLGT.... Vet ikke om jeg hadde hatt råd og tid til å kjøpe han tilbake, hadde blitt veldig travelt. Men er så redd for at han skal havne i galne hender..
Savner han så fryktelig..

Go gutten min..

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  17:02:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Jeg skjønner ikke hvor dum det går ann å bli!!!!!!!

Skulle aldri solgt han i utgangspunktet.. Angrer sånn..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  17:22:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan du ikke gå rettens vei?? hvis du har kontrakt på at du har førsteretten må de jo overholde det. Hva sa de da du konfronterte med kontraktens innhold?? Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  17:39:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Trist å høre

Personlig hadde jeg aldri klart og solgt en hest, hadde vært så redd for at den skulle havnet i feil hender, huff... Har hørt så mange som har brutt førsterett-kontrakten at for meg hadde det vært litt falsk trygghet:/ Dessverre...

Så lenge du har kontrakt på førsteretten syns jeg du skal gå rettens vei som Lopke sier.
Hvis den allerede er solgt blir det kanskje litt vrient og ta den tilbake, ikke vet jeg hvordan det fungerer rettsmessig, men om du vil ha den tilbake (har råd osv) syns jeg du skal kjempe for dine rettigheter;) Kontakt en advokat om så er! En kontrakt er en kontrakt! Selv om den dessverre i mange tilfeller blir brutt:(

Skjønner du er fortvilet, hadde vært det selv om jeg var i din situasjon.

Fatter heller ikke hvorfor de ikke kontaktet deg og spurte om du ville kjøpe han tilbake før de solgte han til en annen

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  20:32:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du har retten på din side så lenge du har kontrakt på at du har førsterett.

Hvis du får tak i nåværende eier og ser at hesten har det godt og at de klarer ta vare på den kan det jo hende det hjelper litt?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  00:36:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Uff så trist.. Solgte en åring i 2001, hadde forkjøpsrett på henne om hun skulle selges. Hatt kontakt med ho som kjøpte Miramiss i alle årene, vært på besøk endel ganger også. Rett etter jul sa hun at hun kaskje skulle selge Miramiss, sa at hun fikk gi beskjed når hun hadde bestemt seg, og det skulle hun. I vår sendte jeg henne en melding og lurte på om hun var intressert i å sette Miramiss på fôr til meg. Men neida, da var hun solgt! Ble rimelig irritert da, men gadd ikke krangle.
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  08:51:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Syns det er så rart at kjøper ikke overholder denne kontrakten? Hvis de ikke vil ha hesten lengre, er det vel like greit å la selger kjøpe den tilbake som å selge den til noen andre. Mange rare folk
Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.