hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Wintec salene
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Wintec salene
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bol Prins

» VIP

Skrevet - 18/09/2006 :  01:35:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har erfaringer med disse ? Jeg har kjøpt meg en wintec dressur sal. Liker den kjempe godt! Men syns den ligger altfor høyt opp på hesten min. Har byttet bom fra medium, til medium vid, og til slutt vid.

hesten min brukte normal bom tidligere.. Da var han tynn. Så er naturilig at han har lagt seg ut.

putene under salen, ligger godt på ryggen hans, men det er altså den delen foran på salen, bommen, som ligger så høyt opp :S

trenger råååd/erfaringer!

rusket

Skrevet - 18/09/2006 :  08:56:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Wintec passer ikke alle hester selv om den har utskiftbar bom. Jeg hadde wintec før, men uansett så ble den ikke liggende korrekt. Du sier at bommen ligger "høyt" opp, hva mener du med det? når du har strammet salen og sitter i salen, hvor mange fingre får du mellom manke og bom, og kjennes det ut som det klemmer på sidene? Hvordan er fremvissel i forhold til bakvissel, mye lavere, mye høyre, eller helt likt? Hvis du har et nærbilde i profil så kanskje du kunne lagt det ut?

Umulig å drive med saltilpassning over nett, hvis du er i tvil så ville jeg hørt med noen kyndige i nærheten der du bor til å komme og se på det for deg

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 18/09/2006 :  11:20:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde motsatt problem på min sal. Selv om bommen passet, lå den nede på manken.
Men jeg hadde en Wintec Wide, som salmakeren mente jeg måtte ha, men når hun nå har sett den på han, tok hun salen tilbake og jeg får vanlig wintec i stedet.
Mener du salen ligger feil, få tak i en salmaker. Om det så koster, så er det billigere enn en hest med ødelagt rygg.
Gå til toppen av siden

Bol Prins

» VIP

Skrevet - 18/09/2006 :  13:08:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Klar over at det er vanskelig å stille noen diagnose over nettet. Var bare et spm, Såklart kontakter jeg kyndig person som kan se på den.

Den klemmer ingen steder. Jeg får vel tre-fire fingre mellom hesten og bommen når den er strammet. De panelene under ligger jo bra på ryggenhans. Og bakvisselen ligger godt nedpå ryggen den au...

Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  13:10:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Jeg prøvde en Wintec Chair Allround sal her for litt siden. Passet ikke min hest. Hadde ex.wid bom, passet greitt foran, men lå ikke nede på hesten bak... Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 19/09/2006 :  14:18:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
3-4 fingre mellom manke og bom høres jo egentlig veldig fint ut

Bol Prins

» VIP

Skrevet - 19/09/2006 :  18:41:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
JEg skal få tatt bilde.. Men kameraet mitt har vært litt merkelig de siste dagene. Skal fikse det etterpå!

Takk for at dere svarer :)

Gå til toppen av siden

Bol Prins

» VIP

Skrevet - 19/09/2006 :  20:01:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg fått tatt et par bilder

PÅ det ene har jeg satt en pil, det er der jeg syns salen ligger så "langt" opp. Altså, de putene ligger så langt opp, skal ikke de hvile litt lenger ned på manken ?

bruker jeg den medium bommen blir salen altfor trang, bruker jeg medium vid er den også litttt for trang.

Jeg syns wintec salen virker litt høyere enn andre saler. Før hadde jeg en sigma dressur sal, den var lavere, men den ble altfor trang til slutt...

Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  20:22:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den så litt trang ut syns jeg ....Hva syns dere??
Kan du ikke prøve den bommen som er vid å se om salen kommer noe lengre ned mot manken??

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Bol Prins

» VIP

Skrevet - 19/09/2006 :  21:19:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den er jo på den videste bommen, og nei, salen er ikke trang nå...

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 19/09/2006 :  21:44:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når du sitter i salen, hvor mange fingre får du mellom bom og manke da? Jeg syns det er litt vanskelig å se når du har sjabrakk under, har du mulighet til å ta bilde, og stramme til gjorten? Jeg lurer på om ikke salen er litt for lav bak, og at den ikke helt ligger riktig på ryggen bak der. Men vanskelig å si ut fra bilde, for alt jeg vet så stod hesten på ujevnt underlag da bildet ble tatt, så umulig å si noe konkret

Er du i tvil så få noen til å ta en titt rett og slett.

Ullsokken

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  23:19:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg har en wintec allroundsal som nødløsning, fordi jeg ikke gidder legge ut penger på en god sal, for så å måtte bytte den etter to måneder. Jeg liker ikke salen; den er glatt og stiv i forhold til en lærsal og kneputene har ingen funksjon om man ikke skla sitte som en jockey. Jeg får stolsits i den salen, muligens i desperasjon etter å nå frem til knestøttene..
Jeg er ikke fornøyd med materialet heller. Om jeg hadde brukt den hver dag, setter jeg en femmer på at den innerste "kappen" hadde vær slitt og ødelagt allerede, og salen er ikke engang et halvt år.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 19/09/2006 :  23:49:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ahemm - i 1994 "måtte" jeg kjøpe wintecsaler til mine to nl-hester - etter en storbrann i stallen, hvor alt utstyr brant opp. Da forsikringen skulle dekke nytt utstyr til alle 28 hester, kunne jeg ikke "juge" og si at mine to små damer hadde det dyreste av saler (selv om det var forbausende mange av de 26 andre hestene som hadde hatt det dyreste og fineste utstyr før barnnen...)

Jeg hadde bare hatt et par små, gamle lærsaler og pony-pader.

Men altså, de to wintec-salene jeg kjøpte satt godt på hestene, var lette å håndtere for små jenter og enkle å vedlikeholde (særlig hvis man vekslet på å regulere gjortene på sidene, så plastreimene ikke ble utslitt og røyk). Den ene salen fulgte med hest som ble solgt, mens den andre har jeg enda. Den er riktignok nå pensjonert, og fungerer som reserve, da jeg synes at setet er litt bratt bak, så man blir sittende enten for langt frem, eller med for stor svai i ryggen.

Men - det har foregått en enorm utvikling av "papp-saler" siden 1994...
Gå til toppen av siden

Bol Prins

» VIP

Skrevet - 20/09/2006 :  16:57:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja jeg ser det selv på bildet der, at salen ligger litt høyt opp bak, men det er ikke tilfelle, den ligger nedpå i virkeligheten. Jeg får ca 3-4 fingre mellom der..

Har kontaktet ei, så hun skal hjelpe meg se på den en dag.

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 20/09/2006 :  20:14:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm, salen ligger IKKE for høyt opp bak i forhold til det jeg kan se på bildet. Hvis den ligger enda lenger ned i virkeligheten - i forhold til foran, så blir salen liggende helt i ubalansa. Salen skal ligge litt høyre bak enn foran.

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  21:07:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Bare en liten ting.. Når du skal prøve om en Wintec-sal passer, skal du sitte i salen. Dette fordi luften i putene gjør at den ser litt mer flytende ut enn enn en vanlig sal. Det fikk iallefall jeg beskjed om når jeg kjøpte Wintec til min hest :)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.