hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Elg horn, hva skal jeg gjøre med det ???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Elg horn, hva skal jeg gjøre med det ???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2006 :  20:33:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Da jeg var på ridetur i skogen i dag kom vi over et stort elghorn
(et 6 takker) Jeg red da på Stjerna og leide Heffalompen i line etter, så egentlig hadde jeg hendene fulle. Men jeg kunne jo ikke la det flotte elghornet ligge igjen i skogen eller hva?? Jeg steg av Stjerna og tok opp hornet og satt meg opp i salen igjen. Vi hadde ca. 15 minutter skrittetur hjem og det var ikke bare bare å ha det store geviret i fanget mens jeg skyrte Stjerna med vekta og leide Heffalompen med den andre handa. Dette ble den mest anstrengende og klønete skogsturen jeg har hatt med de to gampelurene, men hornet skulle jeg ha med hjem altså
Vi kom hjem tilslutt og jeg fikk lagt fra meg hornet før jeg red en liten tur til i skogen. Hestene hadde ikke gått så lang tur, så de måtte få gå litt til. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre med dette hornet. Naboen forteller meg at det bør kokes for å få vekk bakterier og slikt, men jeg har ingen kjeler som er store nok til det. Så hvordan kan jeg få vekk bakterier, smuss og skitt på en annen måte slik at det blir helt rent? Har aldri funnet et så stort gevir før at jeg har ønsket å beholde det, men dette vil jeg jo så gjerne ha. Har jo tross alt slitt og strevet for å få det med meg hjem igjennom hele skogen. Så hva gjør jeg med det?? Noen som har noen tips til meg????
Hilsen "Askeladden" (kjekt å ha)

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2006 :  20:54:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å ja, vi har også et slikt, de nyyyydelige! Vi har det til pynt på spisestuebordet i stua. ALLE bemerker det, er jo ikke noe man får kjøpt (-;
Jeg børstet det først godt med en hard kost da det var helt tørt, så vasket jeg det forsiktig i mildt klorvann, brukte negelbørste. Det holder i massevis, er ikke mer bakterier på dét enn om du tar inn en bukett blomster.... Du er heldig da, de er ikke så lette å finne (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2006 :  21:16:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Å ja, vi har også et slikt, de nyyyydelige! Vi har det til pynt på spisestuebordet i stua. ALLE bemerker det, er jo ikke noe man får kjøpt (-;
Jeg børstet det først godt med en hard kost da det var helt tørt, så vasket jeg det forsiktig i mildt klorvann, brukte negelbørste. Det holder i massevis, er ikke mer bakterier på dét enn om du tar inn en bukett blomster.... Du er heldig da, de er ikke så lette å finne (-:

Opprinnelig postet av Harneshaug

Hei og takk for det gode rådet. Skal være forsiktig med det og vaske det med mildt klor vann slik du sa. Ja det er jo så flott og stort. Dette vil nok også pryde stua vår

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2006 :  20:35:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Legg gjerne inn et bilde av det ;)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2006 :  19:58:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Legg gjerne inn et bilde av det ;)

Opprinnelig postet av lillings

Ja nå har jeg fått tatt bildet av hornet etter at jeg hengte det opp foran parkerings plassen vår Jeg kunne jo ikke la dette flotte hornet bli liggende igjen i skogen, eller hva??

Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2006 :  22:34:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
oj, kjempetøft! bra jobba
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 22/09/2006 :  01:25:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hah - litt av et "trofè"! Du fant det akkurat i tide, for det tar bare et par dager fra et elghorn er felt, til det er oppspist av mus og hare, som trenger kalsium mm.

Ser at du har fått råd om konservering, som er skrubbing med børste - og kanskje grønnsåpevann.
Ser også at du har hengt det opp - forhåpentlig "musefritt".

Når det er blitt tørt, har jeg hørt at noen lakker det, så det blir litt mørkere (= naturligere i fargen), og så er det mer beskyttet mot vær og vind - samt at musa ikke prøver seg på det.

He he - i ettertid kan du jo si at du "tok" elgen ved hornet til hest.....

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.