hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Erfaring med bestilling fra TIKA?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Erfaring med bestilling fra TIKA?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 14/09/2006 :  18:02:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenker veldig på å bestille fra http://www.tikarideudstyr.dk
De har veldig mye fint der, og et par ting jeg gjerne skulle hatt som jeg ikke finner noen andre steder.

Så spørsmålet er: Har noen bestillt der i fra? God eller dårlig erfaring?

På forhånd takk

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2006 :  19:30:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har bestillt derfra, bare gode erfaringer, de svarer kjapt på mail og god service (-: !!!
Husk toll og betaler du med kort skal du selv trekke fra momsbeløpet, du trekker bare fra % som står på nettsiden. Jeg kjøpte et lekker Kiefferhodelag og et av hver av de nye Sprengerbittene. De har supertilbud på Kiefferhodelag så der kan du gjøre et kupp (-;

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Hanne_N

Norway

Skrevet - 15/09/2006 :  11:12:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også bestilt derfra og er veldig fornøyd. Fikk varen veldig fort. Og bra service når du lurer på noe. Anbefales.
Mvh Hanne. Gå til toppen av siden

toneeile

Skrevet - 15/09/2006 :  13:17:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også bare skryt å gi til TIKA. Bra kundeservice og bra kvalitet på varene. Anbefaler denne ridebuksen, kjempegod bukse til meget god pris!! http://www.tikarideudstyr.com/shop.php?item=1973. Samt dette regndekkenet, et meget bra dekken med god passform til fornuftig pris http://www.tikarideudstyr.com/shop.php?item=1597 Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 17/09/2006 :  14:55:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar

Godt å høre, da kan jeg handle uten bekymringer Kan jeg endelig få tak i et stubbenhodelag den norske leverandøren ikke har hehe...
Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 17/09/2006 :  17:28:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men hva med frakt og sånn? altså ekstra-kostnader? (husker ikke hva det heter alt sammen. )
prisene er jo veldig lavepå f.eks kieffer hodelag, men når man får det sendt til norge blir det vel ikke så billig tilslutt? lønner det seg å kjøpe i norge?

må bare låne tråden litt. unnskyld.
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 18/09/2006 :  19:03:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Husk toll og betaler du med kort skal du selv trekke fra momsbeløpet, du trekker bare fra % som står på nettsiden.
Opprinnelig postet av Harneshaug

Sendte mail til dem på formiddagen idag,og fikk svar nå(kjapt med andre ord!).Der sa de også at jeg måtte trekke ifra 20%.Men trenger jeg å regne om til NOK eller noe??F.eks de har ei ridebukse der til 329,-,da trekker jeg bare fra 20% på den prisen,eller??

Ride with the wind Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  01:42:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det gjør du, du betaler med kortet og banken fikser valutaforskjellen (-: Veldig greit. Ja der ser du for en bra serice!!!! Ikke akkurat representativt for mange norske forhandlere.. /-:
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  08:09:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Men hvordan blir det med den norske momsen og tollen da? Betaler man det når man henter pakken på postkontoret, eller?
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 19/09/2006 :  18:45:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men hvordan blir det med den norske momsen og tollen da? Betaler man det når man henter pakken på postkontoret, eller?

Det lurer jeg også på!

Ellers så må jeg rose dem for at de har en super service! Sendte som sakt forespørsel til dem torsdag kveld, fikk svar morgnen etter, sendte forespørsel til hestebutikker her i norge også, fortsatt ingen svar
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 23/09/2006 :  17:42:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor mye moms kommer i tillegg, er det 25%? Har aldri handla fra utlandet før, så er heeeelt grønn
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 25/09/2006 :  15:10:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bestillte fra shiresshop.dk i dag, regner med de har samme praksis som Tika :

Jeg bestillte varer for ca 4000 kr, slik jeg forstod det var dette inkl moms. Men, det ble da gjort slik momsen ble trukket fra varene som skulle forhåndsbetales til shires, og differansen (som da var selve momsen) skulle betales ved avhenting av pakken.

Altså, sum varer 4035,-. Sum å betale shires 3228,-. Sum henting post 807,- (25% moms). Fraken var gratis

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 25/09/2006 :  15:12:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oki Takker og noterer det ned! Gå til toppen av siden

-schnuppa-

» VIP

Skrevet - 27/09/2006 :  14:53:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du trekker fra 20% i prisen ja. Når du henter varen på postkontoret får du med en giro, med ett beløp for den norske momsen på 24-25%. Frakten fra Danmark kommer på 249kr, og du må også betale toll(som ikke er så mye. 175kr for varer over 800kr eller noe lignende) Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 27/09/2006 :  15:29:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos shiresshop trakk de 25% fra i prisen, det som er momsen. Frakten var også gratis for alt over 2000 kr.

Men mulig de forskjellige butikkene opereres forskjellig.

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.