hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilken ridelærer?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Barokkridning
 Hvilken ridelærer?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Frida1992-

Innlegg: 78

Skrevet - 13/09/2006 :  18:21:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heij!
Hvilken ridelærer bruker dere i barokkridning? vet det nesten ikke er noen men intressant å viteJeg bruker selv Solveig Schact og er kjempe førnøyd

LinnMerethe

Innlegg: 282

Skrevet - 13/09/2006 :  21:45:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt en av Solveigs elever som instruktør,Monica Mûller heter hun.Kjempeflink jente!!
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Ekornet

» VIP

Innlegg: 23

Skrevet - 13/09/2006 :  22:02:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg brukar naboen Ho heiter Stephanie Birkeland, tvilar på at det er nokon her som har høyrd om ho...Dyktig, både som ryttar og lærar.
Har og vore på ukeskurs hos Solveig, og prøvar å kome meg på helgekurs dei gangane ho er i Rogaland.
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway
Innlegg: 588

Skrevet - 13/09/2006 :  22:21:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Det som er litt synd, er at det ikke er lett å få anledning til å ri for solveig. Ellers så bruker jeg en av hennes elever jeg også. Men mest egen trening.
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway
Innlegg: 1671

Skrevet - 14/09/2006 :  10:46:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg rir for en av Solveigs elever, Torill (chevaleresse), aldri hatt bedre instruktør. Har også vært på kurs med Anne Grundvig. Skal prøve å komme meg på kurs med Solveig neste gang hun er her.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway
Innlegg: 2627

Skrevet - 21/09/2006 :  17:23:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har brukt solveig og christina,å synes det var ganske spennende at det er like stor forskjell på barokk ridelærere som på "vanlig" ridelærere.
jeg for min del var veldig fornøyd med christina

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

sirizhirin

» VIP

Innlegg: 3

Skrevet - 10/10/2006 :  17:57:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir for Alexandra Myhren, hjemmesiden hennes er
http://www.ridekunst.no

Kjempefornøyd med Alexandra!

Jeg har også ridd for Solveig og kan godt tenke meg å delta på kurs med henne igjen
Gå til toppen av siden

Fjalar

» VIP

Norway
Innlegg: 105

Skrevet - 03/01/2007 :  12:47:01  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingFjalar  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFjalar  Svar med kopi av melding
Geir nordbotten underliser litt barokkridning...du kan se noen flotte bilder på www.hestemisjon.no
gjør livet til en fest, ri på islandshest!! Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway
Innlegg: 908

Skrevet - 03/01/2007 :  20:25:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
jeg rir for en som heter Marianne, hun holder til i Oslo/Sørkedalen. Vet ikke helt "hva/hvem" hun er, hehe, men det var Monica Muller som tipsa meg om henne. siden monica skulle til bent b. i vinter. men tror nok jeg bytter til monica når hun kommer hjem, eller vi får se hvordan ting går.
har bare hatt en time med marianne da men XD neste på lørdag.

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Innlegg: 862

Skrevet - 18/02/2007 :  21:10:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nyhet

I mai/juni flytter Alexandra til Norge. Hun skal stå oppstallet med sine flotte hester på stallen vår på Nedenes - Arendal. Se hjemmeside for mer informasjon: http://www.stall-nedenes.no/mambo/index.php?option=com_content&task=view&id=46&Itemid=65 og http://www.ridekunst.no

Det vil dermed bli lettere å få timer og kurs med Alex fremover. Jeg skal i alle fall ha time hver uke! gleder meg som en galning!


Redigert av - Royal-X den 19/05/2007 21:16:18 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 19/02/2007 :  05:46:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Solveig er dyktig. Dessverre er hun ofte opptatt, men hun har mange dyktige elever.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway
Innlegg: 908

Skrevet - 03/06/2007 :  00:59:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
jeg rir nå for en som heter Ingrid Stark, en av Solveigs elever. Har også vært på kurs (uten hest) med solveig, og håper å komme meg til henne en uke i sommer
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Inga-Toppen

Innlegg: 12

Skrevet - 21/06/2007 :  22:44:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trollspeilet underviser i klassisk dressur - jeg er kjempefornøyd med de, mye for pengene der ja;o)

http://www.trollspeilet.no
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Innlegg: 831

Skrevet - 30/06/2007 :  23:44:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Red for Solveig Schact i dag, og må si jeg er kjempefornøyd!

Er helt fersk, så har ikke noe å sammenligne med, da, men synes hun var veldig flink! Ble skikkelig inspirert!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Fröya

Norway
Innlegg: 896

Skrevet - 16/07/2007 :  15:23:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Jeg rir for Alexandra. Er kjempe fornøyd. Jeg har faktisk fått "ny" hest etter at jeg begynte med AR for 1/2 år siden. Gå til toppen av siden

lenaulv
» VIP

Innlegg: 7

Skrevet - 15/08/2007 :  01:35:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mye forvirring når det gjelder begrepene barokk og AR. Så vidt vites, finnes det ingen som rir eller underviser i barokk i Norge. De to nordmenn som har bestått ridderprøven hos Bent B.; Solveig og Alexandra, praktiserer og underviser i akademisk. Altså læren Bent B. har utviklet med rot i ulike historiske tekstverker og billedkunst han har gransket. Pluss at han har praktisert for ulike klassiske utøvere rundt i Europa, som har bånd til mesterne hans lære bygger på.

Når det kommer til B.B.s utgivelser, tar han for seg barokken. Men også andre epoker frem til mer moderne tid. For mitt vedkommende, virker det som han er "svakere" for renessansen enn barokken, men hans egen lære kalles altså akademisk ridekunst.

Anbefaling; Prøv å ri for både Solveig og Alexandra. Begge holder høy kvalitet, og arbeider med undervisning på litt ulik måte. Ikke slik at det er forvirrende, men på et vis som får deg til å tenke grundigere over hva du selv praktiserer.

Jeg har ikke ridd for noen av elevene til disse to jentene, men har hørt mye fint om de som hjelper folk på et nivå de behersker godt selv. Man skal jo ikke bare kunne teknikk og hestepsykologi, men være en dyktig pedagog når det kommer til rytter også. Og der har jeg hørt fine ord når det gjelder elever som hjelper andre.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.