hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mange dekken?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hvor mange dekken?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Spendas

» VIP

Skrevet - 12/09/2006 :  22:31:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oj oj... Jeg selv at jeg har unødvendig mye dekken, men ser jo at jeg langtfra er blant de verste.. Hehe.. men er jo innmari gøy å handle, da..

Jeg har
-Regndekken
-Vinterdekken
-Ulldekken
-Fleecedekken
-Svettedekken
-Ridedekken
-Refleksridedekken

Så har vi jo to hester, da, så har jo naturlig nok 2 stk av hvert dekken. I tillegg har gamlefar Spendas ett bobledekken, et gammelt Bucas foret bomullsdekken av noe slag, og ett vinterdekken med to ødelagte spenner som ikke kan brukes nå, men som jeg har tatt vare på for å prøve å fikse det.. eeeh.. en gang...

Ble 17 stk, det.. Huff, det høres mye ut! Men har jo strengt tatt bare ett til hvert bruk pr hest, synes ikke det er så ille. Men skulle gjerne hatt 2 ekstra regndekkner, for nå blir de jo ikke tørre før de skal på igjen.

Så jeg må nok handle LITT til før jeg gir meg!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

jossa
» VIP

Skrevet - 13/09/2006 :  10:02:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har 34 dekken eller noe sånt. Bruker ikke alle men de er greie å ha. Kjøper dekken hele tiden nesten,gleder meg til spektrum da blir det enda flere dekken. Neste sommer skal vi til svergie da skal det handles masse for det er såå billig. Hestene mine står med 4-5 dekken på vintern derfor har vi såpass mange men mangler flere enda. Jeg har også hodelag mani,har 36 hodelag men bruker bare 6 av de eller noe men de er greie å ha vis noen ryker eller noe sånt Mamma handler også endel utstyr til meg så det er greit for oss. Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 13/09/2006 :  14:42:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
hmmm ja vi er mer glade i og kle på hestene enn oss selv gitt... he he..

akkurat nå har jeg ikke så mange og prøver og selge/bytte to så jeg kan få noe som passer.. ikke så enkelt desvrre..

jeg har to bucas smartex rain i 145 (som skulle vært 135 hvis noen vil bytte)

1 bucas "ullteppe" med hals (må ha det bar emå ha det.. super kjekt)

1 jacson fleece dekken (presang fra min svigerinne)

1 Kimberly vinterdekken (kjempe dekken forøvrig)

1 horze snuggel.. (det var jo såååå billig)

så skal jeg kjøpe ett fleece dekken snart må bare få penger.. lena furberg motiv på..

1 ride dekken fra thermo master

tror ikke jeg har flere faktisk..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 13/09/2006 :  22:38:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Huffameg.......Og de gubbene på gården min mobber MEG for å ha så mange dekkener??? Hehe. Har ikke mange selv, men jo flere jo bedre.
Jeg har akkurat det jeg trenger jeg pluss bittelitt til
To fleecedekken
Et vinterdekken
Et fôret regndekken
Et fôret ridedekken
Et refleksridedekken
ET vaffeldekken
Tre skrittetepper

Og mesteparten i LILLA. Jeg har nesten alt utstyr i lilla. Er helt GAAAAL etter lilla

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 14/09/2006 :  18:05:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei her er det ikke overflod av dekken,akkurat nok vil jeg si.

1.vinterdekken
1.regndekken m/fleecefor
1.regnekken u/for
1.ulldekken
1.fleecedekken
1.ridedekken
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2006 :  01:05:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Tora har ingen dekken, og til Holter kom jeg frem til 23 stk (jadda, ett dekken til all slags trøndevær) inni hodet mitt nå...litt skjevt fordelt, men pytt...
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

:o)

Skrevet - 15/09/2006 :  10:08:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
godt å se det er flere som handler over stokk og stein

Har
-1 vinter,
-2 regn
-1 boble
-3 fleece
-1 svette.
Ble åtte det gitt..10 med de to jeg nettopp solgte for litt siden..Bare synd jeg har SHETTIS på utegang da... Når skal jeg få brukt dette da??

Planen min var da jeg skulle kjøpe ponnien at jeg TRENGTE bare èn grime, èn bla bla... Ya`right!
Gå til toppen av siden

Lunah

Skrevet - 18/09/2006 :  16:48:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLunah  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLunah  Svar med kopi av melding
Godt å se det er flere i klubben

- Bukas lett høst/vinter dekken
- Grønt regndekken
- Blått regndekken
- Termomaster tykt vinterdekken med hals.
- Termomaster tykt vinterdekken uten hals.
- Termomaster lett vinterdekken med hals
- Ulldekken til stalldekken eller på varm og svett hest
- Ulldekken tykt og grønt til stalldekken eller på varm og svett hest på litt kaldere dager
- Golden stripe ullteppe til skritteturer eller til og fra trening på kalde dager
- Ull lendedekken til turer på høsten når det har blitt kaldt og på fine vinterdager
- Ulldekken med åpen front til å ha på ved longering eller i horsewalkern
- Vann avvisende lendedekken til dager det snør eller er kjempe kaldt
- Innedekken i vaffelstoff med mulighet til å feste Back on track ryggvarmer i
- Kjempe pent grønt fleece dekken med "silke" på innsiden (kjøpt på salg men aldri funnet en anledning til å bruke det)
- Sort fleecedekken
- Grønt fleecedekken
- Refleks ridedekken
- Tykt innedekken blått
- Lett bomulsutedekken

Så det har blitt en del dekken. Men nå skrekk og gru ser jeg meg om etter ny hest. Og er da veldig redd for at mesteparten av mine dekken ikke passer lengre. Noe som blir litt krise... For da må en jo kjøpe masse nytt. Selv om det er moro å kjøpe dekken så er det veldig dyrt.

"Oh, come on. You heard them, just behind the veil, didn’t you? They were just lurking out of sight, that’s all. You heard them." - Luna Lovegood

http://www.hildeogreggy.piczo.com/
RIP bebin min </3
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  17:43:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Så det har blitt en del dekken. Men nå skrekk og gru ser jeg meg om etter ny hest. Og er da veldig redd for at mesteparten av mine dekken ikke passer lengre. Noe som blir litt krise... For da må en jo kjøpe masse nytt. Selv om det er moro å kjøpe dekken så er det veldig dyrt.

Opprinnelig postet av Lunah

Samme her. Alt nytt når ny hest var kjøpt:/ Jeg har bestemt meg for at jeg MÅ ha en 135-hest igjen for og få brukt alle dekkenene jeg har etter Diamond:p Svære droget jeg har nå passer jo ikke de små klærne Du kan jo håpe på at noen av dekkenene passer din nye hest;)
Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  17:30:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ca 25 dekken til varmblodsen min tenker jeg og bruker ikke halvparten. Og nå har jeg kjøpt med nordlandshest så da må jeg vel kjøpe noen til den også Finnes "dekkenmani" så lider jeg av det Gå til toppen av siden

.:Xena:.

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  17:49:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.:Xena:.  Svar med kopi av melding
Jøsses med dekken folk har

Selv har jeg:

2ulldekken (begge kan vell forsåvidt kastes)
2 fleece dekken
1 sånn butikk fleece teppe
1 regndekken
2 vinterdekken
1 stalldekken
1 reflekslende dekken

jaja har jo litt jeg også da...

Hestefolk er de rikeste fattigfolk som finnes.... Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 19/09/2006 :  19:18:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man tror gjerne ikke man har så mange dekken, men begynner man å telle etter så dukker det gjerne fler og fler frem....Jeg kjøpte vinterdekken her om dagen (tynt fôret, og selvfølgelig veeldig kjekt å ha...) Kjempe fornøyd, var bare det at når jeg kom hjem og skulle legge det sammen med de andre dekkene så fant jeg et akkurat likt....snakk om å ha øya på rett plass...klarte samme kveld å sette tøymykner flaska i kjøleskapet sammen med melka, mulig jeg var litt trøtt ja! Gå til toppen av siden

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  14:08:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Hmm.. Har ikke telt på en stund... Men, skal prøve å ramse opp:
-2 regndekken med fleecefôr
-regndekken med 150 g fôr
-vinterdekken
-boble-stall dekken
-ull stalldekken
-ulldekken
-2 fleecedekken
-2 fleece tepper
-refleksdekken
-3 ridedekken
-blått "årets hest" dekken hesten min vant i travklubben=p
-svettedekken

Ble 15 det.. men, det er sikkert noen jeg har glemt;)

MVH Milda Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  00:49:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
gøy å kjøpe litt nytt av og til da, selv har jeg ikke så mange dekken;)

her er de jeg har:

-regndekken med fleecefor
-regndekken uten for(horseware, amigo)
-regndekken uten for til shettisen
-vinterdekken (horseware, amigo)
- horseware cooler amigo
- eskadron fleecedekken
- fleecedekken med blå pynt
- fleecedekken med rosa pynt
- tykkt ulldekken
- svettedekken

redigert pga. det var noen jeg manglet;)

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det!
Redigert av - nutte den 23/09/2006 00:51:10 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 23/09/2006 :  03:28:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åh goshh!!
Dere har jo "garderober" til hestene deres som langt overstiger mine egne skap og skuffer...!!!

Har selv to - sier og skriver TO - dekkener.

Det ene er et gyselig gusjegrønt "helsetrøye-dekken" som er blitt brukt to ganger, når hesten kom inn svett og varm på kalde vinterdager, og "omsorgsfulle for-ryttere" trodde at hun trengte dekken. Da fikk de råd av meg om å legge løst høy under dekkenet, så fuktigheten skulle trekkes ut. Etter 1/2 time lå dekkenet "krønsja" i et hjørne av boksen, da hesten heller ville rulle seg i tørr og fuktighets-absorberende flis. Vi har dekkenet fremdeles, lappet sammen av min gamle mor, men ikke brukt på årevis.

Det andre dekkenet er et såkalt "seiersdekken" fra Rikstoto - gult og grønt - som aldri er blitt brukt PÅ hesten. Vi har det bare som et "souvernir" for at hun deltok i Ponnialoppen på Hellerudsletta under "Hest 2000".

Så derfor: Min hest bruker IKKE dekken, og har klart seg fint uten i 22 år.
Nå er dette en nl-hest som er en naturrase, og som lever et noenlunde "normalt" hesteliv.
Men jeg har også hatt med arabere, fullblodser og omtrent alle slags hester - og de aller fleste har klart seg UTMERKET uten dekken av noe slag. Dere skulle bare sett hvor "søte" araberne var med "plysj-pels".

GJETT om jeg har spart penger....... (Kjøper heller gulrøtter.....)

MEN - hvis hesten skulle bli syk, så har jeg et par gamle ulltepper klare, og en strikkrundgjort.

Ehh - og hvis jeg skulle trenge et dekken en dag, så er det MER enn nok å "låne" av de andre hestene i stallen....
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.