hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mange dekken?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hvor mange dekken?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Musical Missile

Skrevet - 09/09/2006 :  23:43:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ble nesten litt dårlig her om dagen da jeg rydda i hesteutstyret mitt....ikke mindre enn 16 dekken dukket opp, har jeg egentlig bruk for alle? Ja, jeg kom faktik frem til at alle hadde "sin" oppgave. Og selvfølelig er alle sammen i "riktig" farge for meg, mørk blå. Hva med dere andre har dere dekkendilla? Får dere brukt alle? Trenger vi egentlig ørten forskjellige dekken....

For tiden har jeg disse dekkenene:
Pen ulldekken med brodering - brukes i visningspaddocken før løp
Pen fleecedekken med brodering - samme som over, men brukes ved litt varmere vær.
Pen svettedekken - selvfølgelig må Gullet se pen ut etter løp også...
Bomullsdekken, samme funksjon som dekkenet over (Var vel en del av et tilbud ta 3 betal for 2...)
Enda et bomullsdekken (kjekt å ha...)
Pen regndekken - til å ha på seg når vi er ute å reiser...
Regndekken med tynt for.
Regndekken med vanlig for
Vinterdekken med tynt for
Vinterdekken med halvtykt for
Vinterdekken med tykt for.
Enda et vinterdekken..."lurt" kjøp som skulle selges igjen...ble aldri noe av...
Og enda et vinterdekken....
Vanntett ride-dekken
Vanntett leie-dekken

Jeg kunne vel utstyrt en hel stall med alle de dekken de hadde trengt....godt jeg ikke har oversikt over hva alt dette har kosta!

Ja, forresten, glemte at jeg bestilte enda et dekken istad, regndekken fra weatherbeeta....vet vel egentlig ikke hvorfor, men kjekt å ha....

Opal

» VIP

Skrevet - 10/09/2006 :  00:39:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Godt vi er flere i klubben. Og SELVFØLGELIG trenger vi alle...

Samlingen består så langt av 21 dekken:

*Masta ridedekken med refleks, vanntett og fôret- skal snart tas i bruk.

*Lendedekken i ull. Kjekt å ha når vi rir når det bare er litt kaldt, eller under skritteteppe når det er veldig kaldt.

*Golden Stripe teppe med borrelås i front. Kjekkere og mere brukt enn det uten borrelås i front. Et must på vinteren.

*Golden Stripe teppe uten borrelås. Lite brukt, men blir kjekt å ha hvis å tulle rundt beina mine hvis det blir veldig kaldt.

*Regntett lendedekken. Hvis det bare regner litt.

*Weatherbeeta stalldekken. Tynt. Blir veldig snart aktuelt.

*Blått fleecedekken som matcher en shabrak. I tilfelle vi skal ta oss ut eller på tur og det bare er litt kaldt (men ikke kaldt nok til ulldekken).

*Horseware Rambo stalldekken. Tykk sak for den kalde norske vinteren.

*Weatherbeeta rooosa fleecedekken. Matcher transportsokkene.

*Bucas Shamrock svettedekken. Hvis pånni er veldig svett etter trening.

*Tynt Bucas regndekken med bomullsfôr. Mye brukt på sommer/vår/høst når det fortsatt er ganske varmt men vått.

*Bucas Smartex regdekken. Når det er enda våtere og litt kaldere høst/vår.

*Weatherbeeta vinterdekken med høy hals. 220 gram fôr. Det mest brukte vinterdekkenet mitt.

*WB vinterdekken med hals og enda mere fôr. Ikke så mye brukt. Kjekt å ha hvis permafrost eller vi flytter til indre Troms....

*Horseware Amigo vinterdekken med avtagbar hals. Greit å ha hvis det bare er litt kaldt ettersom halsen kan tas av..og enda kjekkere og ha hvis jeg innimellom skal vaske det andre vinterdekkenet....

*WB flueddekken ...sier seg selv...

*WB regndekken ufôret med høy hals. Til de dager hvor det regner MYE eller er særs sølete. Ellers kjekt å ha utenpå et tynnere dekken..tror jeg.

*Golden stripe galoppteppe. Når vi leker galopphest om vinteren...

*Sort stalldekken. Middels tykt fra Hööks. Feilkjøp...prøver å selge..

*Bucas Turnout ultratykt vinterdekken med hals...eh...prøver å selge...Men kan bli nyttig hvis flytting til kalde strøk (forøvrig ingen planer om det, man man VET aldri!)

Har desverre loggført hva alt dette har kostet også... *grøss*. Trøster meg med at jeg har jo bare ett hodelag, og alle andre har maaange - minst 5!

*hm...har jeg samlemani?*

Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 10/09/2006 :  00:53:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, alt er selvfølgelig veeeldig nyttig! Kunne jo hende det regna bøtter og spann en dag slik at om man måtte ha nytt tørt dekken hver 4 time...kjekt å ha alt klart til da. Eller om man skal flytte til et sted der det er veldig kaldt, eller veldig varmt for den saks skyld, eller tenk om du ikke hadde 3 tørre dekken hesten kan ha på seg inne.... tror jeg har kjøpt dekken for et beløp likt et lite lands nasjonalbudsjett.... Lider definitivt av syndromet "dekken-gal" Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  02:05:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Dekken ja, det må hamstres
Til den forrige hesten min, som jeg samlet dekken til i nesten 5 år, hadde jeg så mange at jeg ikke orker skrive noen liste her:p Fikk stadig lokket "min betalingsansvarlige" til og kjøpe nye dekken. "Et til sånt, det er stadig vått" "Har ikke sånnet, trenger det pga blablabla". Hadde et titals utedekken i alle fall, og masse fleece og innedekkener. Og 5 sånne fleecetepper (kjøpt i vanlige butikker, ikke dekken) i all slags farger.

Til Cheri, hun har jeg bare hatt et halvt år så har ikke rukket og kjøpt såå masse enda: (dessverre passer hun ingen av Diamonds dekken, han brukte 135, hun bruker 155 (litt snaue de og) Litt dumt og ha den dekkensamlingen, mange ubrukte, også passer den nye hesten ingen:/ hehe)
-6 fleecetepper (de er jo onesize) til og hive på etter trening om sommeren/våren. Skifter de fortløpende etterhvert som de blir våte (svett hest). Tørker veldig fort og tar liten plass på tauen forann boksen... Har et knall rosa, et rosa med hjertemønster, et lyseblått, et fargestripete, et rødt og et grått.
-Golden Stripe: skal brukes som rideteppe (av og påskritting) på kalde dager
-Rutete fleecedekken: Ødelagt av mus:( Brukte det som ridedekken.
-Beige fleece: Ridedekken, av og til over svettedekken
-Rødt m/litt mønster "jersey-stoff": Innedekken? Vet ikke... Var bare så fint:p
-Blått og grønt vaffelstrikk: Innedekken, og utedekken på varme dager.
-Burberry bomull dekken: Sommerutedekken
-Blått bobleinnedekken
-Blått svettedekken
-Hestemønstrete fleecedekken: Ridedekken, altmulig dekken (aldri brukt egentlig:p)
-Rødrutete tjukt innedekken: På de kaldeste dagene
-Blått utedekken med fleecefor: Utdekken på normale dager
-Sølv-grå tjukt utedekken: På kalde vinterdager
-Brun og blå rutete utedekken med for: På normale dager (skift, de blir jo stadig våte)
-Brunt regndekken: På varme dager, men regn.
-Svart med burgunder kant: Regnridedekken
-Lysegrønt utedekken: Egentlig litt trangt, kun hvis alle andre er våte (reservedekken)
-Tykt mørkegrønt: Reservedekken
-Blått ulldekken: Transport og stevne
-Beige ulldekken: Transport og stevne

Pheeew, det var vel alle (Cheri sine) Sikkert glemt noen, men men...
Har aldri telt antall (sammen med alle Diamonds sine, han hadde mange fler) eller hvor mange penger alle har kostet til sammen...:p Kanskje best og la være:p

Vel, jeg syns jeg trenger alle dekkenene... Har kanskje litt vel mange varianter av innedekken/ridedekken/transportdekken (den typen) Utdekken derimot er veldig nødvendig med mange. I stavanger regner det masse og i perioder er dekkenet vått hver dag. I stallen tørker aldri ting, og mens en har det hjemme til tørk, må en ha et skift i stallen. De i stallen som bare har et utedekken sliter litt når det er klissvått for og si det sånn!

Redigert av - Svalgårds-Cheri den 10/09/2006 02:07:53 Gå til toppen av siden

-Kvika-

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  09:22:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Kvika-  Send %s1% en ICQ melding-Kvika-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Kvika-  Svar med kopi av melding
=O hehe Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  14:20:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hjelp, så mange dekken dere har :O

Trodde jeg hadde mange til hesten min jeg, men har jo ingen ting i forhold til dere. Alle dekkene jeg hadde før brant opp for to år siden(låvebrann, hvor stallen lå i låven. Der brant bl.a. et helt nytt regndekken opp som jeg hadde forelsket meg helt i og som jeg ikke finner likt i noen butikker lenger. Mørkeblått og kongeblått, superfint på hesten min), så har hatt to år på å kjøpe nye til henne. De jeg har nå er:

*Thermomaster regn, blått dekken fra Hööks
*Ulldekken delux fra Bõrjes
*Grønt fleecedekken med lukking foran
*Heimer blått vinterdekken
*Refleksridedekken
*Grønt fleeceteppe
*Forsvarets ullteppe

Og thats it! Kunne tenkt meg nye dekken, men trenger det strengt tatt ikke. Kunne hatt et fleecedekken eller ulldekken til, men er ikke nødvendig. Må kanskje nevne at jeg har en kaldblodstraver da.

~*~ Lill ~*~
Redigert av - lillings den 10/09/2006 23:17:28 Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  14:23:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Ponnisen har ingen dekken ;)
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  14:57:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hittil til Kairo har ej:

Grønnt vannavvisende kjøredekken med fleece-for frå nor-pol.
Brunt litt fora regndekken frå hooks.-Ligg på posten å ventar på å bli henta.
Brunt tynt fleecedekken uten kryssgjorter frå hooks.-Ligg på posten å ventar på å bli henta.
Blått regndekken frå hooks som er alt for stort og skal selges.(aldri brukt)
Grått tjukt fleecedekken frå hooks som er alt for stort og skal selges.(aldri brukt)

Ej e slik at ej vil ha to av alle sortar dekken, to fleece, to ull, to regn, to vinter, to boble stall/underlags og to kjøre/ride dekken:-D
Lommeboka seier sjølvsagt stopp då hesten skal betales og høy skal kjøpes so stakkars Kairo må klare sej uten noko særleg av kle i år, kun det mest nødvendige...

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 10/09/2006 :  15:05:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du store. Dere har masse penger å bruke!
Dette blir jo fort nok penger til å kjøpe en liten bil eller ny sofa! -(Vet hva jeg hadde valgt...)

Jeg har to billige regndekken med god passform, et dyrt fint ulldekken og et refleksdekken(uten foring). Ja, også fikk jeg nettopp et bomullsdekken som jeg kan gni av litt svette med når hesten er dryppende våt på vinteren.

Jeg er imponert over hestepels! Den er selvrensende, blank, pustende, tørker raskt, transporterer fuktighet ut fra huden og endrer isolerende og beskyttende egenskaper ut ifra temperatur, årstid og vær.
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  15:05:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg har 10 dekken sålangt til den hesten jeg har nå, ellers har jeg omtrent det samme til den hesten jeg hadde før.

- Bucas smartex all-in-one, camel
- Bucas irish fleece, marine
- Alpha Horse wool plus u/gjorder, marine
- Alpha Horse fleece u/ gjorder, svart/grått
- Golden stripe-teppe
- Heimer fleecedekken/leiedekken u/gjorder, burgunder
- Bjerk ulldekken m/gjorder, marine
- "Sponsordekken" fleece, blått/hvitt
- Paradedekken ull, grått
- Alpha Horse lendedekken, grått

Skal kjøpe snarest:
- Bucas celtic power light (stalldekken)
- Bucas smartex rain, blått
- Bucas smartex all-in-one, blått
- Ideal kjøredekken i vannavvisende nylon, blått
- Ideal kjøredekken i ull
- Lendedekken i ull
- Refleksdekken
- TermoMaster lendedekken, brunt
(- Hansbo ridedekken i ull, flaskegrønt)

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Frida1992-

Skrevet - 10/09/2006 :  16:33:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
jaja:P noen mener dekken oxo...Bruker ikke dekken på hoppa mi, lever etter "naturen" hehe....har oxo henne barfotHar et regndekken som vi bruker noen få ganger hvis hun virkelig trenger....

Klem
Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  16:59:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Hjelp:-s

Har også et lager av dekken, men bare et par av de jeg bruker:

2 alphahorse polar utedekken
1 alphahorse vinter stalldekken
1 regndekken med fleese
1 helt tynnt regndekken
2 fleece dekken

Trenger ikke mer en dette jeg for å holde hoppa mi tørr gjennom vinteren
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  17:05:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vel nok dekken jeg også igrunn, men har en tendens til å bli fler ;) Lyst på sånn du skulle prøve å selge Opal..:)

*Bucas shamrock
*Bucas Irish dry
*Bucas smartex rain
*Bucas Irish Turnout (tor jeg det er, tynt termoforet regndekken med hals)
*Pessoa ufora regndekken
*Bucas Irish stable
*Heimer storm cheeta
*Alpha horse ulldekken
*Horseguard regndekken med fleece
*HL ullstevnesevnedekken med brodering
*Hansbo tynt hvitt stevnedekken
*Hansbo fleecedekken
*Tynt termostallddekken
*Bomulls dekken
*Et tynt utedekken (bomullsforet vanavstøtende)
*Golden stripe dekken
*Svart ulldekken/skritte dekken
*Vanntett ridedekken med teddyfòr

Tror det er noen fler oppi der å, men husker ikke i farta ;)

We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  17:26:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg prøver å begrense meg jeg og har solgt endel dekken, men det har da blitt noen til babyen;

- Fleeceteppe, lyseblått fra Jacson
- Skritteteppe, mørkeblått fra Equieline
- Ullteppe, mørkeblått fra HL (tenker å brodere det)
- Regnridedekken, mørkeblått fra HL
- Ulldekken, mørkeblått fra Horze
- Vaffeldekken, mørkeblått fra HL
- Regndekken, mørkeblått fra HL
- Vinterdekken inne, mørkeblått fra HL
- Vinterdekken ute, grått fra (husker ikke!)

Her skal det ikke settes pels:)

Hege Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  17:44:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, ej høyrte nettop om ei som skulle male stallen og i den forbinnelse hadde tellt opp alle dekkena sine 81...!
No skal det seiast at ho har meir enn ein hest, har vunne mange i forbindelse med stevner og har hatt masse hestar i mange år, men dog...:-)

Ej har alltid hatt litt dekkenmani men brukar dei igrunn ikkje meir enn andre.
Har td berre funne eit bilete av hest med dekken i bildesamlinga mi og der står det tillogmed kvifor hesten har det på seg:-D

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  18:01:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helpes da... med fare for å få alle på nakken vil jeg faktisk påstå at 21 dekken IKKE er nødvendig.. men oki.. greit å ha sin egen hestebutikk i stallen da :) Dere burde brodere man -tir- ons- tor -fre- lør- søn på dekkene deres.. (slik jeg har på trusene mine hihi)

Nei her går det lite i dekke gitt.. Lopke gidder ikke å bruke klær hun..

Men har altså i skapet:

Knallgult ridedekken med foring og reflekser
2 fleecedekken (billige) svart og rødt
1 regndekken (blå) med tynt for
1 ulldekken (blå)
1 vinterdekken (blå) med mye for
1 tynt sommerdekke (blå)

trenger jeg flere?? NAJ..
Og av enne eller annen grunn er alle dekkenene mine blå. Det er altså bare blitt sånn, ikke med vilje. Egentlig kler ikke Lopke blå.. sikkert derfor hun ikke gidder gå med dem. Får vel ringe en dyretolk så jeg kan få høre hvilken farge hun vil ha :O HA HA AH HA AHA HAH A
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.