hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Salproblemer... Hva skal jeg gjøre?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Salproblemer... Hva skal jeg gjøre?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  18:13:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Har problemer med å finne sal til hoppa mi. Har solgt den gamle salen min, da den absolutt ikke passet henne, og leter nå etter en ny.

I dag fikk jeg en Startrekk dressage i posten, som demosal, i håp om at den skulle passe. Men neida: Den som visstnok skulle passe alle hester passer ikke henne. Ligger ikke helt ned på ryggen hennes bakerst, klemmer bakerst, nederst ved salkappa, og sklir framover. Håpet mitt var liksom at den skulle passe henne, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Hun er vanskelig å finne sal til: har en ganske rett rygg, passe med manke, men veldig lite muskler forann. Alle saler til nå har sklidd framover.

Det frister meg å få en spesialtilpasset sal, men den vil ikke passe etter en stund, da hun skal trenes opp fra beite og følling nå. Noen forslag til hva jeg skal gjøre, saler som vil ligge bra, etc?

Trenger virkelig hjelp her akkurat nå...

MVH Milda

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  18:33:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Det er nok best å kjøpe en spesialtilpasset sal, og heller kjøpe ny sal etterpå.
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  19:09:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bomløs sal? Kunne det vært no?
True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  20:32:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Startrekk salen er jo bomløs da;) Har bestemt meg for å gi den en ny sjanse: den er tross alt ny, og trenger nok litt tid til å frome seg etter hesten. Dessuten er den nydelig å sitte i<3
MVH Milda Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  21:19:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Om jeg var deg, hadde jeg heller prøvd å bygge opp ryggen slik at hesten fikk litt mere muskler før du legger på en sal. For det kan bli trykkskader om hesten får trykk på ryggen og ikke er sterk nok. Desuten vil ikke musklene kunne utvikle seg rikti om de ikke har full frihet. Og deretter ville jeg ha satset på tilpasset sal.
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  22:24:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Men jeg klarer ikke å bygge opp ryggen hennes uten sal. Hun har aldri lært å bære seg riktig med vogn, trenger sete og sjenkel hjelpere for å skjønne det. Og å bare ri barbak er heller ingen løsning, og det fordeler jo vekten veldig gårlig. Sender tilbake startrekk salen i morgen, den passer desverre ikke Tilla.

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 11/09/2006 :  05:55:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Les litt her: www.polypadsnorge.no
Det er for akkurat slike problemer, PolyPads ble utviklet for...

Gir ekstra beskyttelse for ryggen, mens hesten får tid til å bygge muskler.
Gå til toppen av siden

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 11/09/2006 :  14:53:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Takk for tips! Hvilken bør jeg velge? er jo så mye å velge mellom..

Frida1992-

Skrevet - 11/09/2006 :  21:27:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en bomløs sal selv er kjempe fornøyddu blir også varm i rompa på vinteren fordi du får "tilbake" din egen kroppsvarme..hehe...Det tar en god tid før det blir veldig myk, mamma ville gjøre noe så hun byttet noe inni så den ble mykere. Har hatt den siden AprilKlem og lykke til! Gå til toppen av siden

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 12/09/2006 :  17:09:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Er det startrekk salen du har *Milde*? Den passet desverre ikke til min hest i formen:(

rusket

Skrevet - 12/09/2006 :  17:54:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
å, startrek salen har jeg innmari lyst på. Det er den som ser ut som en engelsk dressursal ja?
Har du prøvd freeform salen da? også bomløs. Er veldig mange fasonger og varianter av bomløs og, du finner sikkert noe som passer

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 13/09/2006 :  18:04:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Hei hei.

Jeg har hatt akkurat samme problem.
Jeg har prøvd maaange saler men ingen passet..
Lurte på hva slags hest du har??

Jeg har en hest som er ganske bred over ryggen , men likevel litt smal framme med markert manke...

Prøvde nå en JC Star allround sal som passet perfekt :) Det ble mitt valg!
Gå til toppen av siden

Frida1992-

Skrevet - 13/09/2006 :  18:18:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke startrekk, men Fønix
Gå til toppen av siden

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 13/09/2006 :  21:35:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Bhomme: Ja, hesten min høres ganske lik ut som din:) Hvor har du kjøpt salen din?

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2006 :  18:06:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Salen min er kjøpt på skoies i Kr.sand..

Heter JC Star Allround.
Er ullstopping i så tilpasser seg veldig bra. :)

Skal legge ut bilder av den på VIP'en min av den..
Den ligger på hesten min da, er da jeg prøvde den.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.