hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor kan jeg sende hesten min på behandling?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hvor kan jeg sende hesten min på behandling?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

citzy

» VIP

Skrevet - 09/09/2006 :  10:51:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en 16 år gammel dressur hest som har hatt endel problemer med beina i det siste. Har vært hos veterinær og de sier han har en "slags" betennelse i kodeleddene fremme. De har sprøytet han 3 ganger. Dette hjalp i 1 mnd så ble han halt igjen.
Nå vil jeg prøve alternativ bahandling og jeg vet det finnes mange flinke rundt om kring, men problemet er jo at jeg bor på vestlandet og her er det ingen sånne tilbud, så regner med å måtte sende han østover. Er det noen som vet om ett bra sted der de tar imor hester til behandling?

Hestebonde

Skrevet - 10/09/2006 :  22:51:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anbefaler deg å prøve glucosamin i foret som tilskudd. Vet at mange har hatt god erfaring med dette for ømme ledd. Har selv en hest som har vært behandlet av homeopat, men vet ikke noe sted som tar imot hester for slik behandling. Gå til toppen av siden

extol

» VIP

Skrevet - 11/09/2006 :  18:16:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det finnes alternative behandlere som reiser rundt.

I og med at sprøytingen ikke har hjulpet, er sannsynligheten stor for at problemene har sitt utspring i andre kroppsdeler, som etterhvert har gitt utslag i kodene.

Hvordan er musklaturen, eller skoingen feks? Om hesten feks er skodd feil, kan man sprøyte til krampen tar en, uten at det blir bedre...
Gå til toppen av siden

joboe

Skrevet - 12/09/2006 :  12:54:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Har du hørt om Vitafloor Ekspress?? Holder til i bergensområdet!! Stig Havrevoll reiser rundt til ridestaller/travbanen med sin hestehenger(stooor henger) På den har han installert ett Vitafloor(www.vitafloor.no) Dette kan være verdt et forsøk for deg og din hest
Og lykke til!!!!
Gå til toppen av siden

citzy

» VIP

Skrevet - 28/09/2006 :  12:43:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for svar! Skal prøve med sånn varme foto nå tenkte eg. Sånn det de "filmer hele" hesten, og der det er ekstra varmt har de vondt.. Har troen på det!! Finner forhåpentlivis ut hvor det sitter.... :) Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 28/09/2006 :  17:56:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du bør kanskje sjekke om vinkler og slikt på høvene er de riktige for hesten, eventuelt kanskje ta de av og la han være barfot til han blir frisk. Da blir blodomløpet bedre og avfallsstoffer fraktes bedre bort i stedet for å hope seg opp. Men det forutsetter at du har en god barfottrimmer til å hjelpe deg også.

- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.