hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forberedelse til visning
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstilling
 Forberedelse til visning
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  19:27:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Pøs på med tips, jeg gruer meg som fy, selv om det er noen måneder til. Skal stille flere hester våren 2007, ihvertfall 2 unghester og flere om jeg er heldig.

Har dere tips om:
- Trening til utstillinga
- Hva slags type hodelag/bitt man bør bruke
- Hva man bør trene på før kjøreprøven
- Hovrøkt
- Og alt annet

www.hestene.no

lucky june

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  10:49:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Håper min er en av de to;-) eller at du legger på til tre unghester.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  17:45:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Håper min er en av de to;-) eller at du legger på til tre unghester.

Opprinnelig postet av lucky june

Hehe, da blir det tre Du får sende meg en PM om hvordan det går med treningen deres, og når/hvor du planlegger å stille henne.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2006 :  19:42:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
For min del tykkjer ej at enkle svarte hodelag med sølvspenner og ellers matchende tøylar og pisk ser best ut, men det er ein smakssak-så lenge det er enkelt og relativt stilreint nok til at ein ikkje direkte merkar utstyret er alt bra i mine auge.
Det kjem og veldi ann på hesten og utstillaren.
Bittet bør vere det hesten er vandt med og går godt med frå før-fullskjekk, liverpoolstang, pessoa etc og slikt berre fordi det ser så fint ut er tull synes ej.

Enkle kle i anten svart eller kvitt hjelp og på på intrykket-ej blir nesten litt deprimert kvar gong ej ser stillarar i allslags joggebukser og college.gensarar med rotete hår ved siden av ein flott nystrigla hest som er heilshina til halespissen.

Sosialisering er det viktegaste av alt å trene på foran ei utstilling-det nyttar lite at hesten kan alt heime når den knapt klarer å ha to bein på bakken samstundes fordi den er så gira av alt oppstyret.

Det å stille seg inn etter hesten er og viktig, steg, haldning og fart-korte inn eller strekkje ut osv må terpast på.

Programmet til kjøreprøva seier seg sjølv at må trenast på, men det å føre hesten til sjekrene er ofte der det glipp-kjipt å bli trukke i poeng fordi den delen ikkje gjekk som planlagt.
Og om ein har hjelpar med i ringen so bør ein ha øvd dette fram knirkefritt fordi det og er eit punkt mange tabbar sej litt på.
Hjelparen skal jo ikkje snakke eller vere synleg men når ein kjem inn i ringen er det lett å gløyme sej å "hjelpe" til !

Ej har forøvrig ikkje stillt eigen hest enno og skal stille for første gang på hingsteutstillinga på starum i mars-nerva alt ja!
Men ej har vore med på trening før og handtering på utstillingsdagen med både unghestar og meir rutinerte gampar og det ej skreiv over er mitt generelle intrykk av korleis det bør sjå ut:-)

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 12/09/2006 :  00:52:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
På sidene til Norsk Hestesenter finner dere "oppskrift" på mønstring av hest.
Følg den - og dere har et godt grunnlag for utstillingen.
Men - som sagt før - det er viktig at hesten også kan "oppføre seg" under uvante omgivelser, med folk og andre hester overalt.
Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 14/09/2006 :  20:30:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Mange tenker ikke på dette, men om hesten skulle få sløyfe eller vinne dekken kan dette være lurt å trene på så hesten ikke blir redd.
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.