hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Røykehus?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Røykehus?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Opal

» VIP

Skrevet - 07/09/2006 :  09:35:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var med en venninne for å se på hennes "nye" hest i en stall i nærområdet og må si at selv jeg fikk litt bakoversveis!

Av tilsammen 10 stk i ridehuset røykte omtrent samtlige enten mens de varmet opp eller når de skrittet ned (enkelte tok endog røykepauser underveis). Ridehuset er forøvrig ikke av de største.

De fleste hadde ut fra det jeg kunne se ikke engang lov til å røyke pga aldersgrense på slikt....

Trenger vel ikke si at det bare var jenter det var snakk om....

..og for en flott aroma det ble i ridehuset - for ikke å snakke om alle de fine sneipene som lå stort sett overalt. Kan sikkert få et veldig bra underlag der etter hvert.....

Jeg tror ikke jeg er sær og vanskelig på noe vis (røyker selv men da UTENDØRS) men dette reagerte jeg på..Virket som de primært var der for å røyke...Ridingen var en sekundæraktivitet....

TORHILD

» VIP

Skrevet - 07/09/2006 :  10:43:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fy og fy! Hos oss er det strengt forbudt å røyke på hesteryggen. Hva folk gjør når de rir på tur, kan ikke vi blande oss opp i, men i ridehallen? NEI!!! Heller er det ikke lov å røyke på tribunen i ridehallen. Hva om en person har astma? Skal ikke denne personen få ri da? Hva om en mor kommer for å se på sin sønn/datter og har med et spebarn? Skal de måtte stå ute da??? Her har vi stallregler, og disse skal følges (selv om det alltid er noen som ikke VIL følger de da...)
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  11:31:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Huff, dette hørtes ikke bra ut! Usunt for både mennesker og hester... En ting og røyke på tur, men i et ridehus Sjokka! Her burde det absolutt blitt innført regler!!! Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  21:08:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Hjelpes, det høres ikke bra ut. Ikke nok med at de ødelegger seg selv, med at de røyker, men også alle andre som måtte finne sin vei inn dit.
Og hva med hestenes helse? De puster vel inn masse røyk de også - tenk å trene i et røykfyllt rom! nei takk.. og de har ikke noe valg eller måte å si fra på! synes ikke noe om dette nei..

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 07/09/2006 :  23:36:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Røyking bør i slike tilfeller foregå utendørs syns jeg.
Jeg røyker selv men hadde aldri gjort det på hesteryggen i et ridehus i forbindelse med oppvarming og trening.
Om det var pauser ville jeg nok heller ventet til hele treningspasset var over med å ta en blås.
Såpass kroppskontroll må en da ha.

Redigert av - xxxx den 07/09/2006 23:37:17 Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  09:59:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Nei fy! Sånt har jeg faktisk aldri hørt om! Her holder vi oss utendørs, noe de og virkelig burde vurdere!
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Kela

» VIP

Skrevet - 08/09/2006 :  18:13:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff dette er ikke bra!

Oppe i stallen der jeg driver er det ikke lov til og røyke! Tror ikke det er så mange som gjor det oppe i stallen heller, enda godt er det! Har aldri hørt om at det er noen som røyker oppe på hesteryggen før. Trodde alle skjønnte at mann ikke skal gjøre det men tydlig vis så er det mange som ikke skjønner dette.. Syntes røyk lokter utrolig ekelt!

Dette er jo ikke bra for hestene heller!
Gå til toppen av siden

-Berit-

» VIP

Skrevet - 09/09/2006 :  17:48:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herrgud... Passiv røyking gjelder vel for hester også! Det er jo uforsvarlig å røyke i stall o.l uansett! D kan jo lett antennes et eller annet.. herre.. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 09/09/2006 :  19:10:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Sånt liker jeg ikke. Har astma og kronisk bronkitt, så jeg tåler veldig dårlig røyk.
En gang jeg red i ridehuset der Sharmisen sto, var det ei dame som instruerte datteren sin, og hun røykte mens hun gjorde det. Jeg sa i fra at jeg kom til å bli veldig syk hvis hun fortsatte, og da ble hun veldig flau. Men det fortjente hun.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  23:14:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
bra jobba lino
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Catharina_

» VIP

Skrevet - 10/09/2006 :  00:01:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCatharina_  Svar med kopi av melding
Tror jeg vet hvem du snakker om Lino Røyking hører ikke hjemme i ett ridehus. Ikke oppå hesteryggen heller.. Syns jeg da..
-Catharina,SuperBlitz&AsgrimSvarten-

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.