hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fullblods~hvilke dekken passer?Din erfaring..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Fullblods~hvilke dekken passer?Din erfaring..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Alerta

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2006 :  09:57:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlerta  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlerta  Svar med kopi av melding
Hei
Er det noen der ute som har erfaring med Masta Deluxe Summer Turnout
Vurderer å kjøpe det til fullblodsen min,men hun har ganske smal framme,og dermed passer ikke alle dekken..Er det noen der ute som har erfaring med dette med sin egen fullblod,og som evt.har prøvd Alpha Horse dekken

Håper på svar

Klemmer Aina & Alerta<3

Side by side,or far apart,you'll always be inside my heart!

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/09/2006 :  10:38:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kan vi fort finne ut av =) Jeg har et Masta Deluxe Summer Turnout, og ei her på stallen har fullblods, så da kan vi prøve og se for deg =) Men om jeg skal tipse noe, så bruker hun iallefall Weatherbeeta Landa Lite Standard som de selger på http://www.stallfrisk.no/ Det er et utrolig godt dekken!
Gå til toppen av siden

Alerta

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2006 :  11:10:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlerta  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlerta  Svar med kopi av melding
Landa Lite Standard dekkenet var jo utrolig pent da
Har nettopp kjøpt fullblodsen min,så jeg har ikke rukket å prøvd så mange dekken enda,det er derfor jg spør:p
Men,hva er det du syns om Masta dekkenet ditt?Hvor lenge holder det regn ute?Er det slitesterkt?

Klem Aina & Alerta

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/09/2006 :  11:21:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig fornøyd med det. Ingen rifter av noe slag, kvalitet både på stoffet, reimer, sømmer, spenner osv. Har heller ikke opplevd å få våt hest inn. Men tenkte jeg ville selge det nå, og kjøpe et Landa-dekken jeg også. Hvorfor? Fordi jeg vil ha mulighet til å sette hals på dekkenet de dagene det regner som værst, men jeg får ikke tak i matchende masta-hals...
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/09/2006 :  11:48:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilken farge trenger du?? kan du legge inn bilde av dekkenet?? Gå til toppen av siden

Alerta

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2006 :  14:30:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlerta  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlerta  Svar med kopi av melding
Takk for svar Torhild
Blir takknemlig hvis flere og svarer,på hvilke dekken som passer til deres fullblods...
Alpha Horse dekken?Heimer?Pessoa?Masta? Vil gjerne høre deres erfaring!

Klem Aina & Alerta<3

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 05/09/2006 :  14:41:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også god erfaring med Weatherbeeta dekken til min fullblods. Har riktignok bare de med "fast" høy hals (Landa & Taka) og de ligger bra!

Har et Bucas Irish Turnout light som har vært fast følgesvenn i 2 år. Utmerket i overgangsperioder på vår/høst (og om sommeren) da det kun har et tynt bomullsfôr og ikke blir så varmt.

Ellers funker Bucas Smartex Rain bra (den "gamle" modellen uten "flappen" i front lå egentlig bedre enn den nye) når det blir litt kjøligere. Greit å bruke som ytterdekken dersom du skal basere deg på å ha to dekken oppå hverandre. Ekstermt regntett dersom du er flink å impregnere etter vask!

Av stalldekken ligger Bucas Celtic ok, men jeg klarer dem ikke grunnet at de er så elekriske...Knitre og sprake og hest og eier skvetter alle veier....

Har et tykt Horseware Rambo stalldekken som passer bra. Har også gode erfaringer med HorseSaver sine dekken.

Hos Hööks & Horze har jeg enda tilgode å finne et dekken jeg er fornøyd med passformen på....

Gå til toppen av siden

Alerta

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2006 :  14:43:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlerta  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlerta  Svar med kopi av melding
Opal:Tusen takk for din mening...Setter jeg pris på

Tror nok jg kommer til å kjøpe et Weatherbeeta dekken eller Masta dekken til henne,mn får se hva dere har erfart...

Klem Aina & Alerta<3

Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 05/09/2006 :  19:17:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har både bucas smartex rain og alpha horse rain(?) Noe ala smartex`n bare i alpha horse. Alpha dekkenet synes jeg er trangere foran på bogen enn bucas sine. Men det ligger allikevel veldig bra på min helt vanlige fullblodshest. Har noen Horze dekken også, de sklir ned på manken og gnager....anbefales ikke... Heimer dekkener passer også veldig fint på min hest, de har god passform synes jeg. Gå til toppen av siden

LivM

Skrevet - 05/09/2006 :  21:55:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har Masta dekken til min 'nestenfulblods', dvs utrolig lett foreldlet oldenburger. Har problemer med at dekken ofte blir vide framme og sklir bak. Liker desidert horseware best.
Jeg har masta sitt litt eldre sommerdekken (lilla med sølv) og det er alt for stort framme i halsen! Ellers er det helt ok.
Gå til toppen av siden

Alerta

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2006 :  17:26:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlerta  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlerta  Svar med kopi av melding
Hmm,blir mye å tenke over her nå
Har en oppfatning av at Heimer dekkenene er av utrolig bra kvalitet, Alpha Horse også,mn Masta dekkenene er jg litt mere i tvil over.Mn, design & farge,det har de...
Blir vel en tur i tenke boksen dette:p

Takk folkens

Klem Aina & Alerta<3

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.