hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - musikk når du rir?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 musikk når du rir?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Hanniball

Norway

Skrevet - 03/09/2006 :  19:40:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Jeg re med mp3 hele tiden før på banen,og det hjelper kjempe mye synes jeg.Uansett om ikke akkurat musikken er i helt samme takt,så går det faktisk ann å få noe av det instrumentale til å stemme med hestens steg.Men det er ikke det jeg tenker på.Jeg blir mye roligere og slapper mere av.Når det er andre folk der,skrur jeg enten musikken veldig ned,eller tar ut den ene proppen.
Der jeg står nå,er det annlegg i ridehallen,så da står radioen på nesten hele tiden.Synes det er kjempe deilig jeg!!Om jeg ikke er i sånn kjempe godt humør fra før,blir jeg det alltid av musikk=D

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

stinej_87

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2006 :  21:58:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ofte på musikk på høyttaleren i ridehuset. alltid noe rolig og ikke masete, riktignok. skjønner meg ikke på de som setter på mcmusic nummer hva-det-nå-er, med popmusikk på full guffe. det blir bare forstyrrende. men med rolig, behagelig musikk slapper både jeg og hesten bedre av, og vi slipper støy utenfra. Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2006 :  01:41:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Rir aldri med musikk. I en høytaler o.l på banen/ridehus kunne det vel vært greit, men har ikke noe slikt i stallen jeg står i. Og hatt en mp3 i ørene hadde distrahert meg... Har aldri prøvd heller:p

På tur hadde jeg i hvert fall ikke gjort det. Føler meg helt hemma uten hørselen i orden Rir steder med masse folk/hus, hunder, biler osv og bør være oppmerksom på omgivelsene. Og i mørket om vinteren er det av og til enkelte stier er så mørke at jeg ikke ser, da må jeg høre om det kommer noen. Og i underganger hører jeg om det kommer en syklist i rasende fart rundt svingen... Kan ta flere eksempler også, men poenget er at rir man tur der det er andre enn en selv, bør man ikke ha musikk i ørene! En propp med lav musikk er vel ok, men jeg ville uansett ikke gjort det...

Ang. det og ri med musikk på banen: Kommer jo ann å hva du rir. Ser ikke for meg og ri sprang med musikk... Nærme seg et 150-hinder med dundrende musikk i ørene (satt på spissen), man bør være 100% konsentret i enkelte situsjoner. Dressur, med passende musikk til, kan muligens gå bedre... Om man greier være fokusert på hesten samtidig;)
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 04/09/2006 :  08:05:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg ville aldri ridd med ørepropper - hverken på tur eller banen.
På tur vil jeg ha med meg alle lydene rundt meg, og på banen vil jeg kunne høre det om hesten puster annereldes, det kommer noen, lyder, om hesten sparker borti seg selv eller veggen osv.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2006 :  13:52:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Har aldri falt meg inn å ri med ørepropper, uansett om det er på tur eller på bane (selv om jeg har en usedvanlig rolig hest, som aldri er redd noe), altfor uansvarlig og risikabelt. Radioen står av og til på inni hallen, men det er heller sjelden (og det hemer uansett ikke hørselen i den grad som ørepropper gjør).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.