hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fortell meg at dette er det rette!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Fortell meg at dette er det rette!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lino

» VIP

Skrevet - 30/08/2006 :  23:31:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg opplever veldig mye stress for tiden - det skjer mye i livet mitt. Jeg er sliten - så sliten at jeg nesten ikke sover eller spiser, men det som skjer nå er noe jeg ikke kommer utenom.

Før eller siden må jo dette gå ut over hesten. Slik det er nå er det ikke optimalt for henne - selv om hun selvsagt får alt det hun trenger, går jeg med konstant dårlig samtivittighet for alt jeg burde ha gitt henne.

Søsteren min bor på "landet" og ha plass og lyst til å ha henne en stund, til ting har roet seg for meg og jeg har mer overskudd.
Fornuften min forteller meg at det er det beste for Sharmisen, mens hjertet mitt blør av tanken på å "sende henne vekk". Det er bare snakk om to timer unna, men det er likevel ganske langt.

Der vil hun ha mulighet til å gå ute hele dagen og bare kos seg. Nå står hun ute 3 timer hver dag, blir ridd mellom 1 og 2 timer og resten inne. Det er helt horribelt, så jeg har tenkt mye på at jeg må finne ny stallplass til henne, selv om jeg trives der vi står.

Nå er altså alternativene å sende henne på ferie til søs, eller ha henne her selv. All fornuft tilsier som sagt at hun har det best hos søs, men samtidig føler jeg at jeg svikter henne ved å sende henne vekk osv. Og jeg kommer til å bli syk av savn.

Noen som kan hjelpe meg å overtale meg selv? Evt si seg uenig?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

TORHILD

» VIP

Skrevet - 30/08/2006 :  23:40:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde det vært meg hadde jeg ikke nølt! Si til deg selv at hesten får en forsinket sommerferie, den får kose seg ute og virkelig leve et hesteliv =) Og du skal ikke ha dårlig samvittighet!!!
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 30/08/2006 :  23:42:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Hei Lino!

Skjønner deg godt, jeg! Tror du selv har truffet spikeren på hodet, her, jeg!

Svikter henne ved å sende henne vekk, gjør du ihvertfall ikke, sannsynligvis gjør du henne en tjeneste! Hun kommer helt sikkert til å få masse omsorg der også, og et bedre "hesteliv".

Det er vel bare uansett for en periode, og ikke for alltid?

Selv har jeg sendt hesten min til svogeren min for trening/ humørstigning/ behandling etc, og det er FØRTI mil unna! Sier seg selv at jeg ikke ser ham hver dag. Prøver å ikke ringe å mase for mye heller, da, men resultatmessig (traver...) ser han jo bedre ut tidsmessig allerede etter kun en mnd... Må jo bety at han har det bra..

Jeg er også litt hønemor, og regner med at jeg kommer til å kjenne stikk av irritasjon når jeg får igjen en hest med lang pigg, møkkete hale og ei lærgrime som sikkert ikke har vært pusset siden jeg satte ham igjen... Men samtidig unner jeg hesten det.. Han har stått oppstallet på en travbane med små luftegårder som må deles mellom alt for mange hester, med ikke all verdens varierte treningsforhold, etc etc i nesten to år nå. I og med at han har roet seg betraktelig, syntes jeg da at det var bra for heste å få litt "ferie på landet" på en mindre stall, hvor han får gå ute hele døgnet med et harem på tre damer, være sjef, løpe fritt på ca 40 mål med luftegård med GRESS, og bare være inne for å tørke og spise etter treningstur...

Jeg hadde heller ikke lyst til å sette ham dit, fordi og fordi og fordi, men når jeg (OK, etter litt press fra samboeren min, som er travtrener..) stakk fingeren i jorda, innså jeg at hesten hadde hatt godt av det.. Og vi begynner som sagt allerede å se resultater i form av bedre tider på banen...

Så tenk på hesten, du, så blir samvittigheten så god, så.. ;)

Redigert av - LisaFi den 30/08/2006 23:43:49 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 31/08/2006 :  00:09:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Ja, jeg vet at vi har rett - Sharmisen har det bedre hos søs. Selv om jeg kommer til å savne henne. To timer er ikke så mye, med litt smisk og kvinnelist får jeg nok overtalt kjæreste til å kjøre meg én gang i uken. Nå sier hun minst hver 14. dag, og det er jo ikke så ille det heller..

Og nei - det er ikke for alltid. Hun skal hjem igjen så fort som mulig, når ting har roet seg og jeg har mer tid og overskudd. I verste fall blir hun der til våren. Hun kommer til å få det godt der.

Og jeg lærer meg nok å leve med savnet..

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 02/09/2006 :  00:01:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, synes og at dette høtres ut som en bedre løsning enn den hun har nå. Sharmona er jo ei sosial og glad jente så det blir bra for henne og få stå mer ute i godt selskap. Alternativet ville vært forståelig, men egoistisk.

Dessuten trenger du ikke leve i savnet, hun er jo ikke gått vekk! Synes du heller bør leve med vissheten om at du har valgt det alternativet som er til fordel for hesten.
:)
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 02/09/2006 :  01:12:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hun er kanskje en glad hest, men ikke en særlig sosial hest. Eneste hesten hun egentlig har trivdes med å gå sammen med er hesten hun sto på beite med i sommer.Hun er egentlig litt for bitchy og sær til å være sosial.

Og selv om hun ikke er død, betyr ikke det at jeg ikke kommer til å savne henne! Hun er livet mitt, og jeg vet at hun har det bra hos meg (selv om det faktum at alle mennesker har forskjellig syn på hva som er bra hestehold nødvendigvis vil føre til at noen er uenige i det), så jeg tror egentlig det at hun hadde blitt her ville gått mer utover meg. Jeg ville aldri vært i stand til å ikke gi hesten min det hun trenger, uansett hvor ille det var for meg. Jeg kan tenke selv og forstå hvorfor jeg har det vondt, hesten bare vet at hun har det vondt.

Og det blir jo ikke for alltid. Nå er mamma syk og skal dø - jeg vil ikke bruke den siste tiden jeg har mamma på å ha dårlig samvittighet for hesten. Men Sharmisen er min og det skal hun alltid være, og når dette er over skal hun hjem til meg. Da har vi begge noe å se frem til!

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 04/09/2006 :  13:08:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg tror du gjør det rette med å la din søster få ta seg av Sharmona. Jeg forstår veldig godt at du må ha det veldig vondt nå mtp din mor. Jeg har opplevd det samme, ikke at familie, men faktisk 2 venner av meg som stod meg omtrent like nærmt som mamma, døde. Skjønner så veldig godt at det er vanskelig å ta seg av hesten samtidig som man går igjennom noe sånt.

Når det er gått en stund og dere har roet dere litt etter alt som har skjedd, blir det nok bra å få Sharmona tilbake så du får andre ting å tenke på. Virker som om du bryr deg veldig om Sharmona og kun vil hennes eget beste. Men det er bra om du tenker på deg selv også, og gir deg litt fritid til å tenke og kjenne på følelsene. For meg hadde det i alle fall vært bra.

Håper virkelig det går bra med både deg, søsteren din og hestene.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2006 :  13:04:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
jeg er også enig med de andre her...

hun vil nok få det kjempefint hos søsteren din. Å gå ute hele dagene kan ikke bli bedre tenker jeg :).. dessuten trenger du kanskje å konsentere deg om andre ting også her som du skriver, og da kan det bli vanskelig å ha en hest som krever så mye tid og omsorg hver dag.. gi det litt avstand, du vil nok ha godt av det..

håper det ordner seg for deg..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.