hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - annonse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 annonse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lucinda:

Norway

Skrevet - 30/08/2006 :  19:51:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
http://www.hestemarked.no/annonse.asp?ukat=74&ID=165808

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2006 :  22:01:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Er vel et så kalt stall stevne da, som de egentlig ikke har lov til å arrangere...
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 31/08/2006 :  01:03:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jeg sier bare en ting.....øhh!!
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 31/08/2006 :  09:42:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
http://www.hestemarked.no/annonse.asp?ukat=74&ID=165876

nok ein samme type annonse

Vil berre bemerke att i følge sprangreglementet til NRYF skal all sprang t.o.m 0,80 arrangerast som feil og stil eller clear round.

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 31/08/2006 :  10:18:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
A0 er jo mer for de "voksne" som rir bra, de kan banens veier, de vet hvor hesten skal ris frem og når den skal tas tilbake osv. Ikke for unger som nå tenker -HIHA! FØRSTE MANN I MÅL! Synes det er greit med de nye regle om Clear Round og Feil og Stil. Ungene skal lære noe i tillegg, og ikke bare tenke full fart. Her pleier vi å ha A0 i 1.10 og oppover
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  00:54:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
De tar vel A0 for og spare tid (noe som er svært nødvendig, det er ikke proffe arrangører med masse hjelpere, ting går litt tregt i blant)

Har selv vært på den slags stevner (før jeg fikk grønt kort f.eks) og det er ganske få som rir feilfritt. Derfor ville en omhoppning vært litt unødvendig. Slik jeg ser det i alle fall (etter egne erfaringer), om f.eks 2 av 10 rir feilfritt kan disse skilles på tiden i "grunnomgangen" istedenfor og ri omhopping enten etterpå, eller direkte (a1c). Mangel på hindermaterial kan være en grunn til at en ikke lager a1c omhopping...

Clear round er jeg enig i er greit i såpass lette klasser. MEN tenk på at dette stevnet går ikke særlig høyt. Folk som er på lavere nivå syns kanskje det er kjekt og konk. i annet enn CR!? Og på sånne stevner kan de det, på D-stevner+ er nesten alle klasser under 1m CR eller Feil og Stil.
Feil og stil på et slik stevne mener jeg blir ganske urettferdig. Ingen garanti at dommeren er kvalifisert til oppgaven, at bare en eller annen skal sitte der og "synse" blir feil. Syns fra før av FS er preget av masse synsing og urettferdig bedømming, og det på skikkelige stevner. Hva da med et "tullestevne", hvor urettferdig og useriøst ville ikke det blitt! Få en god dommer koster masse + kanskje vanskelig og få tak i....

Så, jeg kan forstå at de har valgt de bedømmningsmetodene de har valgt. Dette er jo et stevne for gøy, folk flest konsentrerer seg om og ri feilfritt, de tar ikke helt av. Har som sagt vært på sånne stevner selv, og det er mindre "farlige omhoppinger" der enn på større stevner der konkuransseinstinket ofte kommer forann fornuften!

Det er ikke lov med sånne stevner, det vet jeg. Om jeg er for eller imot det er jeg ikke helt sikker på, men syns uansett det er "snilt" gjort av disse og arrangere et sånt treningsstevne. Det kreves masse engasjement og jobbing! Og det er beregnet på ryttere som ikke er aktive i konk. fra før. Kan ikke disse få lov til og ha litt småstevner!? Jeg bryr meg i alle fall ikke om "en bondegård en eller annen plass arrangerer 40 cm stevne med ikke-spranghester" (satt på spissen)

Det er mye greiere for hobbyryttere/uerfarne og starte på et slik stevne første gang enn og komme på et D-stevne. Selv startet jeg min "karriere" på stallstevner på stallen jeg stod før. Kjempegøy, og hadde det ikke vært for det hadde jeg neppe begynt og konk. "for alvor" senere. Det gav både meg og hesten (uerfarne begge to) og mange andre ryttere i samme situasjon (altså ikke startet før) stevneerfaring og en myk start på konkureringen.

Derimot kunne de arrangert dette som et klubbstevne. Slik at det ble lovlig! Men, det er et men her og, da blir det plutselig mer regler og styr og forholde seg til.
Syns dette stevnet hørtes kjempekoselig ut jeg=) Tenk så god trening og stevnerekruttering det gir for mange hobbyryttere i det området...

Har dog litt negative erfaringer fra sånne stevner også, det skal sant sies. Regler og sånn var ikke helt oppegående. F.eks refuserte hesten og veltet hinderet stoppet de ikke tiden mens de bygget det opp igjen:/

Vel, nå har jeg skrevet altfor masse. Ville bare forsvare sånne stevner litt, siden alle får "øøøøøøh"-reaksjon når noen ildsjeler skal arrangere et lite lokalt stallstevne.
Gå til toppen av siden

Itago

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  17:01:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig enig med Svalgårds-Cheri
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.