hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tilvalgsfag
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Tilvalgsfag
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2006 :  18:02:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Vet ikke om det går under dette forumet, men det er vel ikke verdens undergang hvis det er feil.

Jeg har egentlig valgt spansk, men vil bytte til utdypning i engelsk. Det er bare en ting jeg lurer på. Må jeg da ha 3 år med spansk på vidregående og lære det de andre har lært på 5 år? Det var pappa som mente det. Off, jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg takler ikke andre språk... Også lurer jeg selvfølgelig på hva fordelene er og kunne når jeg skal inn på NTG? Eller er det det samme.

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com

lino

» VIP

Skrevet - 23/08/2006 :  22:58:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det faren din sier stemmer.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 24/08/2006 :  15:24:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Du må ikke ha tre år med spansk på videregående selv om du velger c språk. Men skal du gå NTG så kan du vel ikke velge økonimi og administrasjon linja.

Også er det nye regler nå med kunnskapsløftet så vet ikke helt om det fortsatt er slik, men jeg har det sånn i værtfall siden jeg går på skole i den gamle ordningen.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2006 :  01:13:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kommer jo ann på hvilken linje du skal gå etter ungdomsskolen. Få er HELT sikre på vgs valg allerede i 8.klasse;) Og om man så er sikker, er det ikke alltid ting går som planlagt. Mange kommer ikke inn der de ønsker og gå osv....

På NTG vet jeg ikke om man må ha språk, men velger man en yrkesrettet (der en kan ta studiekompetanse bl.a) linje trenger man ikke ha språk. Jeg har gått både naturbruk og media, og har ikke hatt språk i det hele tatt (utenom engelsk da). Hadde selv engelsk fordypning på ungdomsskolen, gadd ikke stresse med et nytt språk, for jeg visste jeg ikke skulle gå almenn.

Vet som sagt ikke om man må ha et språk (feks spansk) på ntg, det bør du sjekke ut. Er ikke sikkert det er spansk der engang. Behøver du ikke ha språk der, ville jeg valgt engelsk fordypning, er "bortkastet" med et tredje språk om en ikke trenger det på linjen man skal gå på vgs;) Da er det bedre og lære engelsk ekstra godt og grundig=)

Beklager litt rotete og kronglete innlegg. Håper noen forstod hva jeg mente;) Hovedpoenget var vel at man MÅ ikke ha språk (spansk, tysk osv) på vgs, det kommer ann på hva linje du velger!

Og: Det nye kunnskapsløftet og dets regler har jeg ikke peiling på, kan bare det gamle systemet jeg, Vet ikke hva som er forandret!
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 27/08/2006 :  12:51:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Jeg går på melsom,på naturbruk,fordypning hest.Her har ikke jeg noe fremmedspråk,annet enn engelsk,men det er ikke så fremmed lenger=p
Men jeg har gått tre år med bortkastet tysk på ungdomskolen!Og jeg HATA det...

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2006 :  15:03:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men Roxanne, du går i 8 kl ikke sant?

Får jeg er i nesten samme sitvasjon. Gått et år spansk,går nå i 9kl og vil bytte til drama. HATER spansk!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/08/2006 :  16:25:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Du VET vel ikke at du kommer inn på NTG? Du må ikke ha spansk. Hva med tysk eller fransk?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Icora_Iowa

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  00:02:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det e kun idrett og almenn du trenger språk!! Altså der du får studiekompetanse.. Så spørs jo helt ka du har tenkt å velge det;) Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  00:44:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Icora-Iowa: Det er ikke bare på almenn og idrett du får studiekompentanse... Er ikke 100% sikker på om det var det du mente, men jeg tolket det slik;)

Du har helt rett i at det er bare på de to linjene du må ha språk, men studiekompentanse har ikke noe med det og gjøre. Studiekompentanse kan du få selv om du ikke har språk (f.eks går helse-sos., media osv)
Gå til toppen av siden

Icora_Iowa

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  14:43:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mja, men e det ikke sånn at du må ha visse fag for å få det da? trodde du måtte ha språk og da, men e egentlig ikke sikker på det opplegget. Går frisør jeg å funker fint for meg=) Gå til toppen av siden

Icora_Iowa

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  14:43:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mja, men e det ikke sånn at du må ha visse fag for å få det da? trodde du måtte ha språk og da, men e egentlig ikke sikker på det opplegget. Går frisør jeg å funker fint for meg=) Gå til toppen av siden

Icora_Iowa

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  14:43:58  Vis profil  Svar med kopi av melding

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  14:55:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ifølge den nye læreplanen må alle som begynner på ungdomsskolen nå ha 2 fremmedspråk - engelsk + tysk/fransk/spansk
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  16:00:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mja, men e det ikke sånn at du må ha visse fag for å få det da? trodde du måtte ha språk og da, men e egentlig ikke sikker på det opplegget. Går frisør jeg å funker fint for meg=)

Opprinnelig postet av Icora_Iowa

For og få studekompetanse? Nei, da må man ikke ha språk (jeg har ikke peiling på den nye læreplanen altså, muligens det er forandret, de har jo som Mari sier komt med at alle på ungdomsskolen må ha språk)...
Feks neste år skal jeg ta studiekompetanse, (går media) og trenger ikke språk da;) (Engelsk altså, men ikke tysk, fransk osv.) Må ha noen almenne fag, som natufag og norsk, men ikke språk;)

Kult med frisør da, søsteren min skal også bli det;) Begynte nettopp på design og håndverk (formgiving eller hva det het før)...;)
Gå til toppen av siden

aspøylisa

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2006 :  08:40:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideaspøylisa  Svar med kopi av melding
Eg har tysk...Menne angre på att eg ikkje tog fordybning i engelsk er og! Eg bare blanne!
ta en kikk på min vip...! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.