hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - barfot-hvor ofte har dere smed/trimmer?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 barfot-hvor ofte har dere smed/trimmer?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Snerten

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2006 :  08:09:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare litt nysgjerrig på dette her. Ser jo dere skriver at dere skjærer og trimmer endel selv, men at dere har andre til å se til innimellom. Hvor ofte har dere smed/trimmer til å se til hova?
Og hva gjør h*n da? Korrigerer og sånn på det dere pusler med til daglig?

Snerten, Ajax og Laila

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2006 :  10:02:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en barfottrimmer her ca annenhver mnd. Hun kommer med gode råd og innspill, vi diskuterer "mine" høver, andre sine osv.
Når man avskor en hest vil høvene gjennomgå en lang forandringsperiode på opp til 2 år. Høvene kan forandre seg med årstidene og det kan dukke opp nye problemstillinger/løsninger i henhold til hvordan de så ut tidligre.
Hun trimmer ikke FOR meg - det gjør jeg selv, men hun henger over og peker og forklarer slik at jeg får prøve ut de nye tingene.
Og så JABBER vi masse hest og har det superkoselig (-: (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 24/08/2006 :  00:51:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Jeg har hadde utdannet hovslager til å se over høvene noen uker etter at jeg tok av skoene og hadde raspa litt. Akkurat slik barfothøver skulle se ut, var tilbakemeldingen. Etter 3mnd kom det barfottrimmer hit og gikk grundig over høvene og viste og forklarte i 7-8 timer med innlagte pauser. Etter det har han vært her to ganger og sett over høvene og instruert, og hver gang er beskjeden at "dette klarer du helt fint". Tilsammen fire besøk av hovslager/trimmer på over to år er lite. Men skulle det dukke opp noe jeg ikke føler jeg hanskes med, så søker jeg selvfølgelig hjelp Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 28/08/2006 :  00:01:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Da jeg hadde tatt av skoene kom hovslageren min hver 6. uke for å trimme høvene. Når de så helt greie ut etter 6 uker økte vi til 8 uker. Det er ikke så mye for henne å gjøre, bare litt "oppryddning" som hun kaller det (beskjære kråka og ta litt av sålen der det trengs)..
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/08/2006 :  21:41:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
på noen hester trengs det kun en gang i året..den ene min blir faktisk beskjært hver dag,mens den andre så er det annen hver uke nå.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 28/08/2006 :  21:46:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
sigyn,brauta og rubin:) : Hver dag??! :O Er ikke det utrolig mye? Hesten kan ikke ha mye horn igjen på hoven da.
True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/08/2006 :  22:02:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
raspa blir dratt to ganger over høvene morgen og kveld,altså fire rasp om dagen.så det er mer enn nok å ta av...skjønner?
hun er åring,å derfor ikke lært å løfte høvene så lenge av gangen,derfor det blir så lite og ofte.hun har skjevheter foran som må rettes opp altså.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 29/08/2006 :  15:52:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
raspa blir dratt to ganger over høvene morgen og kveld,altså fire rasp om dagen.så det er mer enn nok å ta av...skjønner?
hun er åring,å derfor ikke lært å løfte høvene så lenge av gangen,derfor det blir så lite og ofte.hun har skjevheter foran som må rettes opp altså.

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Okei Begynte å lure litt

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.