hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hørt hva de gjør i England?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Hørt hva de gjør i England?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  12:39:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Eller husker ikke om det var i England, men tror det. Det var pappa som fortalte. Om sommeren bruker de henger uten tak. Hestene koser seg visstnok. Noen som har hørt om det? Hadde vært rått og kjørt med sånn henger
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com

Lopke

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  13:06:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Luften i en tunnel er vel ikke ønskelig??

Og norge med sine kalde vintre osv så tror jeg ikke en slik henger er praktisk på lengere sikt.
Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 19/08/2006 :  13:08:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Måtte i tilfelle vært en henger du kunne ta på og av taket;) Men tror min hest hadde blitt skremt uten tak???!!!
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  13:25:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Nei, men si du har to hengere da. Og den ene bare til korte turer
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  14:10:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bodde i England ( jobbet med hest) i over to år og så ikke en eneste henger uten tak
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

prinsesseronja

Skrevet - 19/08/2006 :  14:12:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
De har masse av det i usa og australia. De varme delene. Det har vel alle sett på film Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  14:52:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke sett hengere uten tak, men jeg har sett de hengerene som de har på animal cops-programmet på animal planet. Sånne som er lagd av bare jernrør på tvers. Skikkelig dårlig på å forklare, men det er sikkert andre som har sett det. De hengerene virker det veldig som om hestene er positive til å gå på. Har kun sett en hest som ikke gikk rett på en slik henger, og da snakker vi hester som har vært mishandlet i både større og mindre grad. Tror allikevel ikke dette er en henger som egner seg i Norge. Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  15:09:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
jeg har ikke sett det, jeg heller.
og her i Bergen er det vel ikke akkurat så veldig praktisk, siden det regner omtrent 365 dager i året...

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  15:55:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Aldri sett noe liknende heller jeg .. Uansett så foretrekker jeg henger MED tak!
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  16:34:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Har sett de hengerene som Ragnhild beskriver. De ser mye mer innebydende ut for hestene synes jeg, åpne og luftige, og de kan se til alle kanter. Men allikevel, ikke noe for oss her i til tider kalde og regnfulle Norge
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  18:52:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dei hadde jo ein henger uten tak med i Brokeback Mountain, dei lasta hestane mot kvarandre-hode mot rumpe og batt(bant) dei ikkje...
Ej såg forøvrig ein "heimesnekra"hengar der heile fronten var gjennomsikteleg, plexiglass eller noko.
Det var ein mekanikar som hadde bygd den og den var godkjent av alle instanser..

Han hadde forøvrig andre tøffe ting instalert, vannkar og bil-kamera slik at dei alltid kunne sjå kva hesten foretok seg om dei måtte la den stå igjenn alleine litt. trur sendaren funka opp til 200m. Hengaren var forøvrig stabil nok til å brukes som overnattingsboks om der var berre ein hest og skilleveggen blei tatt ut.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 19/08/2006 :  22:30:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
nå jeg var liten fikk jeg en jeep men henger og to hester i type lekebil, husker at jeg kunne ta av taket på hengeren, og hestene koste seg fælt mens jeg skjørte rundt i sandkassa mi fra stutteri til konkurranse!!! hehe.. litt utenfor tema her nå, men kom på det å lo lott for meg selv :P Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2006 :  18:14:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Ikke lenge siden jeg kjørte bak en traktor med sånn "ku-henger" bakpå med to fjordinger i.

Sikkert ikke lovlig, og heller ikke forsvarlig, men hestene så ut til å storkose seg.

~Finn årsaken, Da har du løsningen~ Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2006 :  11:44:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det er vanlig med luftige hengere både i USA og Australia som nevnt før, ser de ofte i filmer og tv-program derfra.

Og i Brokeback Mountain blir jo hestene omtrent transportert på planet bakpå en pick-up bil :D Det ser ihvertfall sånn ut :D

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.