hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lønning og pauser
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Lønning og pauser
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LinnMerethe

Skrevet - 19/08/2006 :  11:35:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte jeg bare skulle høre med dere om en sak her:
Jeg er lørdags- og ekstrahjelp i en matbutikk,når jeg jobber så jobber jeg mellom 5-7 timer. Når har jeg krav på pauser?Har hørt at jeg har krav på en halvtimes pause hvis jeg jobber over 5 timer,men vet ikke om det stemmer?For hvis det er så, så blir jo den halvtimen trukket ifra lønna mi,ikke sant?
Jeg pleier å regne ut sånn circa hvor mye jeg får i lønn,når jeg leverer timelisten min,og jeg får alltid ca. 5 timer for "lite" når lønninga kommer.Er det andre ting som trekkes utenom de evnt. pausene?Og hva med når jeg bare jobber 4,5 time,da skal det ikke bli trukket noe?

Jeg vet jeg skulle prata med sjefen om det,men hun er så skummel og jeg liker heller å prate med dere inne her

Ride with the wind

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  12:50:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
hm..det skal vel stå i arbeidskontrakten din om du får lønnet pause eller ikke..

da jeg jobbet i matbutikk stemplet vi ut og inn igjen før og etter pause, så det var ikke betalt.

da jeg jobbet fulltid jobbet jeg 8 timer daglig og fikk betalt for 7,5. de regnet da med at jeg tok 30 min pause.

husker ikke reglene for antall timer og pauser, men kanskje det står noe på www.lo.no ?

...:: ::..
Redigert av - Elenion den 19/08/2006 12:51:11 Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  13:21:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Man har i grunn krav på 5 min pause per time, og det er vanligvis lønnet. Man kan også jobbe for eksempel 2 t 45 min og ta 15 min pause istedet. Er vanlig med en halv times matpause i løpet av dagen, men den er ikke lønnet.
Da blir arbeidsdagen (full stilling) 8 timer, men når matpausen trekkes fra blir det 7,5 t med lønn.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 19/08/2006 :  17:10:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg regner med at du har regnet utenom skatten? Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 19/08/2006 :  18:37:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har frikort jeg..
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  18:44:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har en halvtimes lønnet pause.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  19:24:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Det er veldig forskjellig fra butikk til butikk. Der jeg jobber blir vi trukket 15 minutter pause om vi jobber over 4timer, enten vi tar pause eller ikke. Kjempeirriterende :(

Hva med å spørre noen av de andre ansatte om de vet hva reglene for pause er i den butikken du jobber? Hvis ikke må du nok gå til sjefen og spørre...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Hege20.

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  20:01:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHege20.  Svar med kopi av melding
Jeg mener at hvis du jobber 6 timer(eller mer) har du KRAV på 1/2 times matpause. Vi blir trukket i lønn en halvtime da.
Ellers på butikken jeg jobber, har vi i tilleg 2 kaffepauser, med lønn. Heldig jeg for det kommer ann på plass på plass.
Men det er vel andre som jobber der du kan spørre?
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  00:24:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
ærlig talt, det er ikek butikkene som finner opp reglene folkens, det er grunn til at vi ikek har slaveri i Norge.
Alle butikker har lover årette seg etter, som Hege J sier mener jeg bestemt det er 6 timer og over man har krav på lønnet matpause.
Også 5 min pr time.

Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  01:20:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg får halvtime lønnet pause;) på sommerbutikk.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  01:33:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Her jeg jobber får man ikke pause om man jobber under 5 timer(Kiwi). Mens på sommerjobben (Coop Marked) får man heller ikke pause under 5 timer, men man får 2-3 røykepauser ;)..

Låner tråden litt i sammeslengen;
Finnes det noen regler for hvor lenge en kan sitte i kassen i løpet av en arbeidsdag? Jeg har f.eks jobbet 8 t(30 min pause), og sittet i kassen HELE tiden utenom pausen min.. Er det lov egentlig?...

skrivefeil..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 20/08/2006 01:35:04 Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  10:14:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
Anne: hvorfor skulle det ikke være lov? å sitte i kassen er jo jobben din.. jeg satt alltid 8 timer på lørdager når jeg jobbet i butikk (-pause)
...:: ::.. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  11:12:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Har 1/2 t. ulønnet pause når jeg jobber mer enn 5 timer. Ut over det er det lov å be om en 5-min. og slikt, da. Vi stempler ut og inn. Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  11:47:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ærlig talt, det er ikek butikkene som finner opp reglene folkens, det er grunn til at vi ikek har slaveri i Norge.
Alle butikker har lover årette seg etter, som Hege J sier mener jeg bestemt det er 6 timer og over man har krav på lønnet matpause.
Også 5 min pr time.

Opprinnelig postet av Bea

Man har krav på lønnet pause om man ikke har mulighet til å forlate arbeidsstedet i pausen. Det finnes lover og regler ja, sjekk lovdata.no f.eks..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  11:49:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jepp, og ulønnet når man kan forlate? Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  11:52:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Anne: hvorfor skulle det ikke være lov? å sitte i kassen er jo jobben din.. jeg satt alltid 8 timer på lørdager når jeg jobbet i butikk (-pause)

Opprinnelig postet av Elenion

Fordi det å sitte i kassen er den største drittoppgaven en kan få på jobb, ingen vil jo sitte i kassen. Og det er mye tyngre enn å gå rundt på gulvet å sette opp varer og diverse.. Er flere som har sagt at det finnes et "maksimum" på dette, har selv sittet 9 t i kassen på det verste, og det var på en butikk som hadde en deeeel timers rush, veldig slitsomt og press!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.06 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.