hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Videregående skoler med hest!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Videregående skoler med hest!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Torpedo

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  20:57:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg har nettopp begynt på vg1 på Stend Jordbruksskole i Bergen! Jeg trives utrolig bra på den nye skolen så langt. Folk er mye mer voksen og jeg får holde på med det som faktisk intresserer meg. Jeg går på hestelinjen, men vi har litt av smådyr og en del gårdsbruk. Vi skal ha mange temaer, og har de beste vetrinærene til å undervise! Noen dyktige ridelærere og flinke "vanlig-fag-lærere". Må bare si hvor deilig det var å slutte på ungdomsskolen, jeg som elsket meg der og! Videregående er så uendelig mye bedre. Slipper se folk bli mobbet daglig, selv har jeg aldri blitt det, men det var mye mobbing av andre elever på ungdomsskolen. Nå skal vi ha temaet "Trav" og skal få trene travhester til en i nabo stallen hvor jeg har Tornado. Gleder meg utrolig mye!

Skolen har mange bygg! 40 bygg og mange ansatte.

Noen som også har gått/går/begynt på videregående skole på hestelinje/Jordbruk? Kan dere fortelle litt om hvordan det er der og gjerne legge inn bilder? :-)

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  01:01:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
valle er stedet,men jeg skal legge inn et innlegg i morgen..sove nå:P
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  00:15:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jøss,var det ingen andre som hadde noe å si?
jaja,får brgynne jeg da..
som sagt,går på valle.begynner på tredje året nå,å da er det ikke noe kontakt med hest:(
men i de to årene jeg har gått der,har vært litt blanede følelser.det andre året var klart det beste.innen hes,så får vi undervisning på starum,å det stedet klarte jeg aldri å bli helt enig med meg selv om hva jeg synes.men christien kloos skal ha all ros for å ha gjort andre året til et bra år.valle har en gammel stall fra før som folk kan ha med hestene sine til,å tror jeg har sagt nok dritt om det til at det trengs å nevnes igjen.men som heste-eiere vet dere sikkkert at når man får beskjed om fire dager før skolen begynner at man ikke fåpr ha med seg hesten,så sier det jo litt hvor seriøst det er.men nå har det kommet ny stall med tolv bokser,så kan jo bli morro å se hvordan det går..?men skulle vært mye flere turer og lignende turer på trav og galloppbaner\en.så stedet har veldig lett for å drive useriøst,å ikke så nøye med ting.men mobbing er det ikke i hvert fall.som du sier så blir jo folk mer voksne..for min egen del håper jeg aldri jeg får det like jævlig igjen som på ungdomskolen(e).

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  09:43:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Kanskje fordi ikke alle har begynt på skolen enda?Jeg begynner hvertfall ikke før 22.
www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  14:43:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
Jeg gikk på søve vgs. i telemark i tre år. tok hestelinja på VK1 og er veldig fornøyd med det=) Kunne vært bedre rideforhold og undervisning men et kjempe miljø og veldig gøy.. Kjempe morro og flytte hjemme fra til internat når man begynner på sånne skoler oxo=) det gjør skole tiden helt topp.. Men alikevell kjempe deilig å være ferdig å gå ut med studiekompetanse med litt mindere jobb en de som har gått almen fag og fått akkurat det samme:P Annbefaler virkelig og gå naturbruk, men det er lurt å ta studiekompetanse! Du får garantert bruk for det senere.. gå heller ut i lære etter det 3 året=)

mvh ronja&connie
Gå til toppen av siden

vivian_

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  14:40:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
Når vi snakker om skoler så må jo jeg fortelle at jeg gikk på hestelinjen ved Storsteigen vgs. En liten internatskole med bare 70elever som ligger i Alvdal (i Hedemark).
Vi hadde utrolig bra opplæring på stell og håndtering av hest. mye sårbehandling og hovpleie. Der hovslager og andre utenom skolen ble tatt inn som lærere.
I undervisningen hadde vi ridning (sprang, dressur og tur) og vi hadde grunnleggende kjøring (brukskjøring, dressurkjøting og slede om vinteren). Hver vinter var vi på Rørosmartnan, der en eller to av "våre" hester (skole hester) var med. Ellers lærte vi masse... så jeg kan anbefale Storsteigen (selv om det til tider kan bli litt liten skole, der alle vet alt om alle.. men, internatskole er og blir en internatskole)

Mvh. Vivian_

vivian J. S. Gå til toppen av siden

malinas

Skrevet - 12/09/2006 :  17:58:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg går på Mære Landbruksskole, og har fordypningsfag hest(3-4 timer i uka). Begynte nå i høst.
Vi har to dager i uka der vi gjør praktiske ting, f.eks. kjører traktor, har om skog, tar opp grønnsaker eller andre ting.
Tror det er ca. 200(?) elever på skolen, og det er kjempebra miljø der. Jeg trives kjempegodt. Det er deilig å ikke bare sitte på et klasserom

Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 15/09/2006 :  21:59:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Jeg går på Melsom,på hestelinja.Trives super godt!Det er to reine hesteklasser,med 20 i hver klasse.Vi har rundt 12 timer hest i uka,og neste år får vi 50% hest,så det blir vel mellom 15-20 timer i uka med hest;)
www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 21/09/2006 :  15:17:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Må bare si hvor deilig det var å slutte på ungdomsskolen, jeg som elsket meg der og!
Opprinnelig postet av Åssmo

HAHA!! Ubetalelig.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

€Lucas€

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  00:12:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kvs-Lyngdal!!!
Kjempebra plass når det gjelder skole, internat og hesteundervisning. Lærer noe nytt hver gang vi har heste-undervisning. Lærerene er positive og glade med mye erfaring=)
Vi blir også sendt til Epona ryttersenter for ri for "skikkelige" erfarne instruktører + meeeget bra hester=p
Kan anbefale å gå der på det sterkeste!
Gå til toppen av siden

HanneogTafryla

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  12:59:02  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingHanneogTafryla  Svar med kopi av melding
Jeg går på Natur vgs i oslo, går "Hestelinja", vi har 1 dag i uken med hest. Noe jeg syns er ALT for lite. Så kunne godt tenkt meg å gå et annet sted. Men som sakt er det begrenset med hva man får gjort med hest midt i oslo. Men skolen har busser og vi BETALER for å gå der, så egetlig syns jeg dette er dårlig.

Men men, jeg trives med klassen<3 Kunne ikke valgt en bedre klasse.

Skal ut i læra til sommeren nå, noe jeg gleder meg til!

Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne, jo mer foretrekker jeg hesten<3 T A F R Y L A <3 Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  09:21:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Så Ntur skolen er ikke så bra som det høres ut? Hest en gang i uken er jo svært lite.. Jeg så på den, er det den som er ved furusett??
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

TineogVindur

Norway

Skrevet - 26/01/2007 :  00:23:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTineogVindur  Svar med kopi av melding
Går på Natur vgs selv, og er ikke akkurat til å skryte av! Er vi kjeeempe heldige har vi kanskje 6-7 timer MAX med hestefag i uken. og da går det som regel i teori... er utrolig dårlig egentlig.. neste år har jeg hørt rykter om at hestelinjen skal ha 17 timer hest i uken..:S det er dårlig gjort!:S Også når vi betaler for å gå der, BURDE det være bedre enn dette!
men som HanneogTafryla sier: det er en utrolig koselig klasse vi har :)<3 skolen er jo i grunn koselig å gå på, men undervisningen er dårlig!!
Så vil du gå hestelinje, tror jeg det finnes bedre enn denne!!!
Læra på meg neste år tenker jeg!!!

- Tine & Vindur <3 Gå til toppen av siden

katrine89

Norway

Skrevet - 03/02/2007 :  00:04:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
Jeg går også på Natur VGS, og er like "fornøyd" som de andre her.
Til at vi faktisk går "hestelinja" som de reklamerer så fært om, er det ALT for lite hest iløpet av uka.

De reklamerer om at det er aldri så bra, og det visstnok masse hest. Men nei. Vi har vel tilsammen ridd 2 ganger i år, fra vi startet i høst. HESTELINJA? ØØh...

Neida, alt dreier seg ikke om ridning. Men litt ihvhertfall, og 2 ganger på langt over ett halvt skoleår, er ALT for lite! Ellers er det mye intressant teori - det skal de ha. Jeg elsker å få med meg alle teoritimene. MEN - alt for lite praksis.

Dessuten er det alt for mye av vanskelige å rett og slett kjedelige fag. - som vi har mer av enn vi har hest. Å det er her jeg synes det blir feil. Hvis man forbreder seg på å gå naturfovaltning med hest - som linja faktisk hester, så går det kanskje bedre.

Men når skolen reklamerer for hestelinja, med masse hest - å hestebilder å det som følger med - det er da jeg synes det blir for dumt. Rett og slett skuffende.

Ville helt klart gått på en annen skole disse to åra, vurderte både Valle & Tomb - å angrer sårt over at jeg ikke startet på en av de skolene. Sukk.

Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3
Gå til toppen av siden

AinaNangaOgGittiamo

Norway

Skrevet - 10/02/2007 :  15:51:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg gikk søve. anbefaler alle å gå hestelinja;)

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.