hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Å legge ut bilder av salrommet på nettet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Å legge ut bilder av salrommet på nettet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

hannev

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  20:30:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke den som blåser opp alt mulig rart men det er litt frustrerende å se hvor mange som legger ut bilder av hesteutstyret på nettet. Jeg vil bare gi en advarsel og synes det er lite gjennomtenkt med tanke på hvor mye utstyr som blir fratatt hvert år. For noen er dette en gullgruve, og man åpner vel på en måte døren og ønsker kjeltringene velkommen inn for å sette det litt på spissen. Det er klart, man kan ikke gå å tenke at alt man legger ut av bilder på nettet kan komme til å bli fra stjålet, men tenk dere litt om hva dere ønsker å ha for dere selv og hva dere ønsker å vise frem. Og mye er jo heller ikke innlåst. En annen ting, hestemarked for så vidt er jo et sted man kan begynne å lete om man er ute etter noe spesielt... Jeg har som mange andre ingen interesse av å se salrommet til andre, det er jo som så mange salrom flest, vi vet hvordan de ser ut!
God høst alle sammen!

Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det.

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  20:40:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Så lenge man ikke sier noe om hvor stallen befinner seg, så ser jeg egentlig ikke problemet :-)
Jeg for min del synes det er spennende å se bilder av staller og med dertil tilhørende salrom - er jo kjekt å få litt innspill iht hvordan andre gjør ting også.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  22:24:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enig med Silje. Noen skriver jo skikkelige detaljer og tar bilder som gjør stallen lett å kjenne igjen, men bilder som er "gjennomtenkt" er bare fint. Da får man se andres staller uten at man kan kjenne igjen hvor den ligger.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

ked

Skrevet - 17/08/2006 :  22:50:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
For min del kan jeg ikke helt se problemet, når hvert skap hos oss er låst, samt hele annlegget låst når det ikke er folk der... På natta osv... Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  00:21:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Hvis de skal få tak i utstyret vårt må de først inn i huset
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  00:27:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Enig med Silje, syntes jogså det er spennendeog se andres salrom o.l. Kanskje der er en idè eller to og snappe opp.
Og så lenge en er litt diskrè med tanke på plassen osv. burde det vel gå greit

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  09:38:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg forstår hva Hannev mener... Jeg orker/vil heller ikke lage liste over hvilket hesteutstyr jeg har (de er en tråd om det og) for selvom vi ikke legger med kart over hvor stallen ligger trengs ikke mye IQ å finne det ut hvis man har onde hensikter. Hvert år blir det stjålet hesteutstyr og det må da være ufattelig irriterende for dem som får stjålet både saler til 20.000 og alt man har sparet opp gjennom årene.

Derimot et bilde over stall er gøy, det synes jeg og, men legge bilder langt inni i stallskapet, det kan være dumt, men får jo bli opp til den enkelte.

Noe annet jeg tenkte på nå er da, dekker innboforsikringen om noe skulle bli stjålet??
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  10:26:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner ikke helt jeg, Lopke, hva forskjellen på å legge ut bilde på stallen og salrommet er? Om du identifiserer -hvor- stallen er, så er du like mye ute og kjører mht. utstyr, selv om du ikke fotograferer -inne- i skapet. For jeg regner med alle oppegående personer som vil snoke litt er klinkende klar over at det i de fleste staller befinner seg et salrom. Så det der syntes jeg var en motsigelse :-) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  11:25:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Da er det jo like ille å legge ut bilder av hesten MED utstyr da... om man vil, kan man lett fine ut hvor hesten holder til og da er jo sannsynligvis utstyret i umiddelbar nærhet.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  11:48:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Nei, jeg syns det er litt hysterisk. Da er det jo like ille og legge ut bilder av ting man selger.
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  11:50:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå tenkte jeg mest over lister over alt man har og eier.. ikke fra denne tråden, men dro bare en sammenligning. Jeg sier ikke at dere ikke burde gjøre det, men at jeg forstår hva Hannev mener og er til dels enig.

Med bilder over salrom får man overblikk utenfra hvor lett tilgjengelig ting er eller ikke. Noen har avlåst rom med alarm og video eller vakthund, noen har alt i en kasse i et åpent skur..

Jeg mener bare at man trenger ikke å utlevere absolut alt eller?? ja ja.. det er uansett ikke noe å krangle om. Vi kan jo være uenige :)

for å komme tilbake til mitt spørsmål.. dekker innboforsikring om det skulle skje at det ble stjålet?? og kan det brukes mot deg i en forsikringssak at man har "flashet" med utstyret/Salrommet sitt?? Noen forsikringsselskap kan jo være veldig vanskelige til tider..
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  16:06:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så lenge man har lås på salrommet og kan bevise at det er låst på tidspunktet (Altså, innbrudd) så dekkes det av forsikringen.
Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  17:06:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Vell, om noen skal stjele noe som helst fra meg som er her på gårdsplassen, må de unngå han her:

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  18:39:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
*fnis* det er det som er så greit å ha stallhund!
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  20:35:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Vil også ha hund
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 18/08/2006 :  21:06:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kan være lurt å ha låsbare skap til det "verdifulle" utstyret i stallen.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.