hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jeg er sååå leiii!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Jeg er sååå leiii!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  22:53:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan ikke huske sist jeg hadde så lyst til å gi opp "prosjekt dressurtraver" som akkurat nå
Er så ufattelig lei av å "koke hjernen" for å finne måter å få til ditten og datten på - nå har jeg virkelig lyst til å ha en hest man bare kan sette seg opp på og ri et program, type "ferdighest"...

Jada jada har bare en litt dårlig periode og kommer meg mest sannsynlig ut av den innen neste trening, meeen må bare klage litt

Jeg er veldig glad i ordtak så hvis noen har et oppmuntrende ordtak på lager - kom med det!

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  23:18:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg er desverre dårlig med gode ordtak og lignende; men jeg har kanskje noen gode forslag? Hva med å melde dere på noen kurs, innen dressur? Klassisk dressur, mye interessant innenfor det, og kanskje det kan hjelpe dere videre også?

Ellers så må du ikke tro du har møtt veggen, jeg tror jeg hadde 3 sliker dager per uke med Aromayo, jeg snudde og vendte på hver eneste ting for å finne løsninger, det tok jammen meg tid, men etterhvert flat ting litt etter litt på plass..

Er du virkelig helt "daukjørt" etter all jobbingen, kunne du kanskje ha sendt gutten bort til trening hos en dyktig berider for en liten periode? Så får du litt fri og avstand fra det hele..

Håper brikkene faller på plass!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  23:33:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
You are currently treating the world the way you feel inside

jeg vet ikke om det hjalp et dugg

Å, et til: Alkohol løser ingen problemer, men det gjør faan ikke melk heller
Gå til toppen av siden

inaw

» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  23:36:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseinaw  Svar med kopi av melding
Hei!!!

Jeg har en kaldblods som er omskolert, og jeg kan love deg at ikke alle dager er like rosenrøde... Det er nedturer, men når oppturene kommer, kommer de virkelig!!!

Noen dager har jeg bare lyst til å parkere hesten å gå hjem, men det går jo ikke.. Hva med å finne på noe annet en liten stund? Kose dere på tur, hoppe litt, trene fra bakken+++ Har funnet ut at det beste for oss er å gjøre masse forskjellig, så blir vi ikke lei!!!

Lykke til, du vet - det er i motbakke det går oppover!!!
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  23:38:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Renate, skal vi lage klubb? ADHD ? (aldeles deformerte håpløse duster) Det gikk så fint, vi trente og hadde et snev av fremgang jevnt og trutt... 1 skritt samling her, 1 skritt der, en liten bøy på volten, ta bittet, jeg klarte tom å få han til å samle seg i trav et par skritt så jeg kunne ri nedsittende.. (-:
Skryte skryt fra instruktør, klar for LD.
I løpet av natten (knips) har noen vært og byttet ut hesten min med en skyskraper av betong, en giraff styrt av ALLT annet enn meg.. pinlig var det!
Båten på fjorden, de andre hestene (som han tidligre fant TOTALT uinteressante), ooæææhhh.. en stein! oi.. et bokstavskilt, 4 føtter har jeg det? næh... så rart, tro hvor jeg skal sette de? Aha..passgang, det er sikkert riktig! Tro om jeg er skikkelig pen nå siden hodet mitt er i øverste stratosfærelag?.... )-:

Jada.... halvparade my ass... Kunne sendt hesten alene og holdt meg hjemme... Red programmet da vi kom hjem og da gikk han kjempefint. Nå har vi en uke med turridning før jeg forsøker atter en gang. Han skal f...... meg døtte ikke slippe unna, I`ll never give up!

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/08/2006 :  02:13:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he - ser det for meg.
Selv har jeg også ridd de underligste og mest håpløse hester siden "urtiden", og vært borti det meste.

Har blitt hivd av så det holder, har måttet tviholde meg på hest i vill gallopp, har revet hindere så det holder og prøvd å longere en hest som LA seg ned - plask!

På ridekurs på Starum - på lånte hester har jeg opplevd "det meste" - fra "elger" til "super-rodeo-hester" - mye moro, altså!

Mææææn: skryte, skryte - mine nl-hester har jeg aldri hatt problemer med!

Greie å ri inn, kjøre inn og generelt ha med å gjøre - i alle 23 år jeg har hatt med denne rasen å gjøre.

Skal bli spennende å se om min 22 år gamle Sunniva oppfører seg like pent på Seljord'n....

Vi får vel trene litt mønstring og at jeg kravler meg opp på ryggen hennes i de neste ukene.....
Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 17/08/2006 :  09:56:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
En liten trøst er at du ikke er alene... Men bit det i deg og tenk på hvor gøy det er når det faktisk går bra! Og hvor stolt du er når han viser seg fram fra sin beste side! Har selv irritert meg over elgen Josiva i dressuren på kjørestevner og en venstre gal. som aldri roer seg ned (og høyre bare var der en dag, det føles i hvertfall sånn). Men når jeg ser tilbake på hvordan hun var når jeg kjøpte henne for 2 år siden, så ser jeg faktisk en STOR fremgang og det er det som driver meg videre. Og litt klare tanker og hjelp fra folk rundt meg... Lykke til og gi aldri opp! Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  10:12:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
OI takk for morsomme historier og støtte
Jepp jeg vil også bli med i ADHD

Jeg gir nok ikke opp, eller dvs det har jeg ikke samvittighet til - har på tro og ære lovt Horton at hva som enn måtte bo i ham skal få vises frem

Skal forresten være med på westernkurs i høst/ vinter så det blir jo en kjempefin avveksling + at jeg skal forsøke å finne en instruktør som underviser etter prinsipper fra sentrert ridning( noen som vet om noen i nærheten av Buskerud?)

AnneSpotOgGina: tihi - ingen dyktige beridere vil sette seg opp på en traver av en eller annen grunn

Edit for å få med at jeg lo godt av historien din Harneshaug - og synes litt synd på deg

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Redigert av - Horton & Renate den 17/08/2006 10:13:48 Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  11:07:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Hei!

Huff, det er tungt når det går nedover, eller bakover, eller hva man skal si. Men en liten trøst er at man da gleder seg så mye mer over fremgangene som kommer etter nedturene. For de kommer! Det hadde jo ikke vært noe moro hvis det alltid gikk som det skulle... Det er nedturene og motgangen vi lærer av. Og alle møter på motgang/nedturer, uansett om man rir ridehest eller traver, eller kjøper seg en såkalt "ferdig" hest. Kanskje man møter på aller størst motgang da? For da har man vel så høye forventninger?
Man må bare jobbe videre, så løsner det en dag. Man går tre skritt fram, og to tilbake. Men man er jo fortsatt lengre fram enn når man begynte

Og jeg tror nok det finnes dyktige ryttere som kan hjelpe deg med traveren din ((:
Hva med Stine Gøtesen på Solberg Gård i Trøgstad? Har fått inntrykk av at hun er veldig positiv, uansett rase. Og hun er veldig dyktig til å ri.

Lykke til videre i arbeidet!
Hilsen Irene

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  11:49:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Det er jammen meg godt å høre at det ikke bare er jeg som er skikkelig drittlei av og til. Hadde en periode for en stund siden, da jeg STERKT vurderte å sette bort travern min på for, for å skaffe meg en hest med TRE gangarter, som kunne startes i stevner, som kunne rides ordentlig fint til samlet form, og kunne få meg til å føle at jeg faktisk klarte noe, for jeg var virkelig lei.

Men, så drog søskenbarnet mitt meg med på sprangtrening, noe jeg selvfølgelig var litt negativ til, da hesten min tilta helt forrige gang vi skulle prøve å hoppe litt hjemme.. Men, treninga gikk absolutt over all forventning, og igjen såg jeg lyset i enden av den forferdelig lange tunnelen jeg har begitt meg gjennom.. Ting gikk veldig bra, og interessen og motivasjonen kom tilbake :)

Men nå igjen, har jeg en litt daffere periode.. Føler at jeg ikke kommer videre med noenting. Og ihvertfall ikke den fordømte galloppen som jeg så gjerne vil at hun skal klare.. :( (Hadde forresten er UTROLIG oppløftende tur på søndag. Skulle la henne trave skikkelig fort, da hun plutselig slo over i gallopp, helt av seg selv, og galloperte ganske "rolig" (til traver å være...) en strekning på ca 150 meter. Da tror jeg den blideste jenta på hele Toten satt på ryggen til den hesten gitt

Ellers, de dagene jeg ikke føler at ting går så bra, så lar jeg være å ri. Jeg tar henne gjerne med meg i grime og longeringstau for å løpe litt rundt, hoppe over stammer, grøfter o.l. og bare koser oss. Det hjelper på, å se hvor nydelig hun faktisk er.. Da får jeg tilbake lysten til å fortsette å trene henne, når jeg vet hva slags vakker hest jeg sitter på

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  12:07:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding
Kan du ikke få instruksjon? Av Nelly kanskje? Ellers så tror jeg Marianne visste om en som instruerer i feltritt, sprang og dressur;) Det sa hvertfall Therese-Silke;)
Savner deg Windy<'3<33 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  12:16:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Det kommer jo en veldig flink intstuktør opp til Åros 1 gang i uka, hvorfor ikke ta en prøve time eller to.
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  12:56:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er nok ikke den enste som av og til bare får lyst til å parkere hesten og ha en hest som kan "alt". Har selv en hest som det går veldig sakte framover med. Hadde en fin framgang i dressur og sprang for en god stund siden, men av forskjellig grunner så gikk dressuren helt tilbake i startfasen igjen. På banen har jeg en hest som kun har to gangarter, klarer ikke galopp på ridebane(fått det til to ganger hvor hun klarer og bære seg i galoppen på storvolte). Og som hun stresser!! Legge seg omtrent ned i voltene, skuldrene inn, hodet ut, stikk motsatt av det jeg ber om! Og for en vilje hun har! Blir noen diskusjoner mellom oss når vi rir på banen.

Men jeg gir ikke opp, og det må ikke du heller ;) Til neste år skal jeg begynne og jobbe mer seriøst med hesten og se hva jeg kan få frem i henne. Se om vi finner igjen noe av fremgangen vi hadde før. Blir jo litt jobbing i år også, men blir nok mest tur.

Og selv om hesten ikke er den beste på banen, så trøster jeg meg med at jeg har en utrolig trygg og fin tur hest. Veldig stø på foten, ikke vond å be, lar seg ikke skremme av lastebiler o.l. og bare går og går, uansett om det er timesturer eller turer over flere dager. Dessuten er hun er super kjørehest med skikkelig ståpå innstilling.

Også et lite ordtak på veien: Det er i motbakke det går oppover ;)

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  12:57:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for forslag om instruktører - er utroooolig kresen på instruktører( noe man burde være..)

Irene A: tror du Stine G. kommer hjem til folk og underviser?
Og evt. hvordan kommer jeg i kontakt med henne?

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  13:25:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Irene A: tror du Stine G. kommer hjem til folk og underviser?
Og evt. hvordan kommer jeg i kontakt med henne?

Opprinnelig postet av Horton & Renate

Det tror jeg ikke, men hun reiser rundt til forskjellige ridesentre/staller og har faste treninger. Det kan jo hende hun er på et sted i nærheten av deg.
Har aldri ridd for henne selv, men har sett hun ri forskjellige hester, og kjenner andre som har ridd for henne, og som har hatt hestene sine i tilridning hos henne på Solberg Gård. Mitt inntrykk av Stine er at hun er veldig profesjonell, åpen og positiv.

Så vidt jeg vet bor hun i oslo. Hun jobber fast for JJ Horses i Trøgstad. Du kan jo prøve å finne nr hennes i telefonkatalogen, eller evt ta kontakt med JJ Horses: www.norwegianwarmblood.com

Lykke til!

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  13:27:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk Irene

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.