hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mitt første smell på veien!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Mitt første smell på veien!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  22:36:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det var rett før kl.9 fredagsmorgen før helga, jeg skulle som vanlig på jobb og kjørte den samme veien som alltid.

Så kommer jeg til en strak strekning og aner ingen fare, så jeg fortsetter videre bortover veien mot svingen.

Helt utav det blå kommer det plutselig en bil MIDT i veien, og dette er en vei av type "kjerrevei", hvor en må ligge helt ute med den hvite stripen når en skal passere en bil. Jeg fikk ikke tid til å tenke, men jeg fikk heldigvis lagt meg LITT til sides i farten.
Og så kom det et inni helvettes smell, føreren av bilen slakker nemlig ikke ned farten, istedet for kjører han rett i sidespeilet mitt og knuser det. Mens hans eget flyr til himmels. Jeg stopper momentant og kveler bilen idet det smeller, mens bilen som traff meg må stopper flere meter unna meg pga. for stor fart. Dette var kun snakk om centimeter fra frontkollisjon og kanskje store skader på både sjåfører og biler...

Jeg satt stiv som en pinne og rygget noe tilbake for å se at sjåføren stoppet, han kommer bort og jeg begynner å spør han hva han driver med som ligger midt uti veien i en slik fart? Selv påpeker han at det er MIN feil, og at han har ikke tid til dette fordi han har dårlig tid!
Så omtåket som jeg er, glemmer jeg å spør om både navn og nummer, jeg har jo aldri vært oppi noe slik før!
Han sier han skal komme innom jobben og gjøre opp, og that's it.
Fikk snakket med pappa, og han stoppet han med veien for å få navn og nr.

Senere på dagen kommer han tilbake, ikke mindre spydig og frekk som faen!! Og drar den at han har kjørt bil i 26 år, og det har vertfall ikke jeg! Hva har det med saken å gjøre? Han kjørte uforsvarlig og kunne drept oss begge! Oppi alt hadde han til og med en avkjørsel på sin side hvor det smalt, hvorfor svingte han ikke av der istedet for å kjøre i meg?!?
Han truer med at jeg må betale for speilet hans, på 4000,-. Mens mitt som kanskje ikke er verdt mer enn en 200,- lapp skal han IKKE betale nei! Pappa har en telefonsamtale med han, vi kommer ingen vei. Saklig foreslår pappa at han kan komme ned med et nytt speil til meg, så er saken utav verden. Selv om han er forbanna for at han; som er en voksen og liksom "26 års erfarings sjåfør", som kjører på ei ungjente uten å spørre så mye som et ord om jeg var like hel deretter!

Kommer nok til å anmelde saken, slike motbydelige mennesker har ingenting på veien å gjøre.. men slike saker legger bare politiet i en skuff uansett, så hva er vel nytten...

Nei.. Hva feiler folk på veien egentlig?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  23:59:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Uff.. Idioti..! Er absolutt ikke alle som skulle ha hatt lappen altså!

Jeg og noen venner hadde en dritskummel episode da vi var i Danmark i sommer. Det kunne virkelig gått ille.

Som alle veit så er det jo eviglange rette strekker i Danmark, og vi lå på en av disse. 90 sone, vi lå vel i 100. Langt foran oss så vi to biler i motgående kjørefelt. Vi nærmet oss dem og så at de kjørte sakte/stod stille. Den første bilen blinket til venstre (for den), så den skulle alstå inn på en avkjørsel på motsatt side av veien, så hun måtte krysse vårt bilspor. Vi kom jo kjørende i god fart og ingen tenkte noe på de to bilene før dama i den første bilen som står stille svinger over vårt kjørefelt og mot avkjørselen. Sjåføren (som heldigvis ikke var meg) heiv seg så ille på bremsen, abs'en slo inn og dama som hadde svingt over klarte heldigvis å få rompa såpass i gir at hu fikk kryssa vår kjørebane før vi traff. Hadde hu ikke rukket det hadde vi nok hatt en fart på rundt 50 om vi hadde truffet henne. Vi takka de høyere makter for at veiene var helt tørre og at sjåføren akkurat hadde kjøpt nye sommerdekk på bilen. Sånn til vanlig så hadde det jo vært mulig å kjørt over i motgående kjørefelt for å svinge unna, men det stod jo en bil bak den bilen som svingte over, så hadde vi lagt oss i motgående kjørefelt hadde vi jo kollidert med den bilen. Skikkelig ekkel situasjon, men det gikk heldigvis bra. Vi stoppa ikke og snakka med dama som kjørte eller noe, men hu fikk seg nok en skikkelig støkk.

Hadde også en episode hvor tanta mi kjørte og skulle kjøre forbi en bil som lå bak en campingvogn. Hu la seg ut, gjorde alt riktig, og i det hu er på siden av bilen legger den seg også ut for å kjøre forbi campingvogna. Dette endte jo med at hu måtte hive seg på bremsen og vi ut i grøfta med venstresiden av bilen. Vi takka både den ene og den andre for at grøfta var rett akkurat der, og at det ikke stod noen trær ellerno der. Det kunne blitt fatalt.
Det som var skumlest med denne historien var jo at vi fulgte etter bilen, og ringte politiet (lite sted, så politiet har tid til å sjekke ut sånne saker) som stoppa både den andre bilen og oss. Mannen som da kjørte hadde faktisk ikke fått med seg at han hadde pressa oss ut i grøfta. Gammel mann.. Skummelt altså..!

Det er skummelt å kjøre, for samma hvor korrekt du kjører er det ikke alltid andre gjør det!
Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 17/08/2006 :  00:03:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anne: Hadde noe slikt skjedd meg meg skulle han få hørt det ja!
Du kan jo spørre hva han egentlig har brukt de 26 årene på og om hvor mange prikker han har på førerkortet i forhold til deg.
Makan!
Sånne folk har jeg ingenting til overs for!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  00:08:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
... Jeg kan love deg at jeg smellte og kjeftet også der jeg stod. Men en gammel drittsekk av en mannsjåvinist som han kom en ingen vei med.. Nesten som at jeg har lyst til å gå til avisen med dette.. for å være MAX jævlig..!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  10:36:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Æsj, det hørtes ubehagelig ut. For en ekkel fyr!
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

jossa
» VIP

Skrevet - 17/08/2006 :  11:17:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ekkel opplevelse og ekkel fyr! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  13:31:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
broren min og kjæresten hans ble på kjørt når de kjørte motorsykkel.

inni tunellen.

de skulle kjøre forbi en bil og når de kom opp i dø-vinkelen, så skulle bilen de skulle kjøre forbi også forbi bilen forann,

de ungikk og velte for broren min er en sikkelig god sjafør og klarte og legge sykkelen inntill tunell veggen og kjøre mellom veggen og bilen.

før han kom forann bilen og fikk sikkelig feste på veien.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  13:33:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg synes du burde går til både avisene og politiet!
sånt går ikke ann!

og jeg hadde vært flau om jeg hadde kjørt i 26år og bulket på en sånn måte!

kanskje han leste og kjørte bil eller pellte seg i nesa?

dustemann uansett

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  16:52:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Usjda.. Idioter!
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  17:07:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Urgh.. kjipe saker, men fylte ikke dere ut skademelding og kontaktet forsikringsselskapene?
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  23:45:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
nei, fordi da hadde det sannsynligvis blitt delt utgifter på speilene.. og hvem kommer lengst da når han har et speil til 4000,- og jeg til 2-300,- :S...

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

|| Marthe

» VIP

Skrevet - 18/08/2006 :  00:07:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff.. Folk tar så lite hensyn til andre!
Har nesten hatt et smell jeg også.. Med hest da.

For et par år siden red jeg en vakker Welsh Mountain hoppe etter Brandon. Når vi skulle ri på tur måtte vi bare fort over en liten vei hvor det nesten ikke er trafikk. Å gå over den veien tok ikke mer enn et par sekunder. Like bortenfor der jeg pleide å gå over er det en sving. Jeg og Sandy (som hun heter) trasket over til vår vanlige tur. Plutselig kommer det en i en dundranes fart med musikk på full guffe med en henger med noe planker og sånt på. Den veien er ikke en av de beste så den er ganske humpete, så selvfølgelig lagde hengeren ganske mye lyd. Ponnien blir vettskremt og hopper midt utti veien og jeg setter sjenklene inn i siden på hun og driver hun framover så fort som mulig. Det var virkelig nære på at vi ble kjørt på. Så sakker bilisten farten og roper etter med med hode ut av bilvinduet: Vær litt mer forsiktig a! Hvem er det som burde sakke farten "litt" før en sving kanskje? Er ingen mester i bilkjøring (begynt med øvelseskjøring), men såpass vet jeg.. Man vet aldri hva som kan skjule seg bak neste sving!
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  02:19:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
noen ord til ettertanke:litt OT men..
dette har skjedd i virkeligheten i Norge:
tenk deg du er ute å kjører hjem fra ei venninne i de sene nattetimer.
du begynner å bli litt trett,å sitter å tenker på hvor hyggelig dere har hatt det sammen,å at det er så godt at dere har holdt kontakten....
Plutselig ser du noen ligge midt i vegen,så du bråbremser,å kjører så vidt på det som ligner en menneskeskikkelse.du kaster deg ut av bilen,for å finne ut av dette.du løper bort,å da går det opp for deg at det kun er en sånn opplivningsdukke av noe slag.du blir både frustrert å irritert,å kaster den dumme dukka ut av vegen,for du vil jo unngå at det samme skal skje andre,ikke sant?
det går plutselig opp for deg at du står der ut i regnværet med bildøra åpen.å derfor trasker du bort til bilen igjen,å begynner å kjøre..med ett blir det et jævlig leven bak deg.bilen bak blinker å tuter som et helvete,å du blir nesten litt irritert igjen,men stopper omsider.å i det du stopper bilen,hører du at bildøra bak går opp,å ut smetter det noen!!hva faen liksom!!
det grøsser kaldt nedover ryggen din,å folka i bilen som har stoppa deg,spør om alt er i orden med deg.å forteller at i det du stoppa,så de at at det smatt en bak i baksete,å de ble fryktelig engstelige.det føles som du får hjerteklapp..du begynner å tenke:tenk om......

egentlig bare en helt grusom sak,som kunne endt helt jævlig.dessuten er det veldig "inn" om dagen å leke skada,å så kommer folk ut for å hjelpe,å da slår dem deg ned og raner deg.
plis vær forsiktige.det skjer også her!

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 18/08/2006 :  12:14:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
:O hadde noe sånt skjedd med meg, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort! hadde kjørt med bildørene låst for resten av livet:o Gå til toppen av siden

hestvika

Skrevet - 18/08/2006 :  20:04:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Går kaldt nedover ryggen på meg når jeg sitter her og leser det dere skriver.

Jeg og samboer'n er rimelig bilfrelste og hadde en 1983 GMC big dually pick-up (sånn med tvillinghjul bak, og skjermene "utenpå"), nylakkert og greier. På vei hjem fra ferie i fjor ble vi "torpedert" av ei dame som satt å snakka i mobiltlf! Vi kom i 70-80 rundt en sving, og hu dama fulgte ikke med noen ting! Hu svingte ikke nok og kjørt rett i oss...Tok felg og hjørne på fronten, fortsatte langs hele bilsida, hekta i dually-akslingen, slet av den og stoppa tilslutt i fronten på den bilen som kom bak oss!! Det var litt av en smell!

Er enda sykemeldt pga nakke/rygg og sliter med hodepine. Jeg brukte bilbelte, HELDIGVIS, men kan ikke ri så mye som jeg vil, eller kjøre bil så langt, eller gjøre mye av noe som helst!!! Og midt oppi alt dette satte forsikringsselskapet seg helt på bakbeina og nekta oss et skikkelig oppgjør for bilen! "Fordi den var så gammel"
Og hu dritt-dama prøvde å legge all skyld over på oss, fordi vi hadde så stor bil. Sukk

Vi krangla oss til halvparten av summen bilen var verdt, og skaffet en likedan bil. En 1984 modell chevrolet big dually. Brukte tid og penger på å sette den istand, og JIPPI, den rulla ut på veien den 2 august, med alle papirer iorden.

I dag....kommer samboer'n kjørende for å hente meg på jobb, kommer ned en vanvittig bratt bakke og ser at i bunnen av bakken står det en bil på tvers over veien!
Han forbereder brems, men bremsene svikter, han legger seg da på hornet og tuter fortvilet for å få dem i bilen til å flytte seg. De sitter i bilen som sperrer hele veien og ser på at han kommer. De flytter seg ikke, og han må derfor legge bilen rett i fjellet for å unngå å drepe dem! Han kjørte rett i fjellet i 70 km i timen...uten sele....Så jeg har tilbrakt dagen på sykehuset.

Dette ble langt og ikke sikkert alle gidder å lese, men jeg er bare ufattelig lykkelig for at jeg har samboer i live!

Politiet har vært og kikka på bilen og det var en del til bremsene som hadde knekt. Ingens feil, bare en teknisk svikt. Men hva gjorde de idiotene på tvers på veien?!?!?

Tenkte på å legge ut bilder av begge krasjene, men det er ikke noe hyggelig syn.
Bruk belte folkens og kjør med hodet.
Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  20:11:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Å, gud! Holder meg heller til ridning jeg..
Iiiihaa! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.91 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.