hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dekken under transport..?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Dekken under transport..?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

€Lucas€

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  15:49:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er det jo sommer og ganske varmt i lufta. Og da lurer jeg på om man bør ha dekken på hestene sine under transport?
Vi skal kjøre i 2-3 timer, og etter å ha lest her inne på forumet så vurderer jeg å ha baklemmen lukket. Trenger man dekken da?

alexax

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  17:39:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Det kommer jo også ann på hesten, og hengeren. Noen hengere trekker jo selvom baklemmen er lukket. Er hesten vandt med å ha på dekken, så kan du ha på dekken. Men om hesten ALDRI bruker dekken ellers, så ser jeg ingen vits i det :-)
Solen har värmt oss,
men när den går ner
behöver jag värmen du ger..
Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  19:17:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dekken skal jo ikkje nødvendigvis berre varme hesten eller beskytte den fra trekk.
Ej foretrekke å bruke dekken av mange grunna og ein av dei e for å bedre kunne regulere temperaturen for hesten min.
Kjøledekken og svettedekken kan td. vere ei god løysing om det verte varmt åt hesten eller den har lett for å svette.
Sjølvsagt fungerer det dog ikkje alltid for alle hestar med dekken.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  00:02:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Jeg bruker dekken under transport på hesten min nå om sommeren. Drar vi tidlig om morgenen til stevne etc er det ofte litt kjølig. Og når hesten er svett og skal dra hjem fra stevne tar jeg alltid dekken på uansett vær. Oftes ulldekken. Har foressten bakluken åpen.

Kommer veldig ann på hva slags hest det er, har den masse pels opg er vant til å stå uten er det nok helt ok å transporteres uten nå om sommeren (spes. hvis bakluken er lukket)...
Er det derimot en "frysen, kortpelset varmblods" som er vant til dekken, ville jeg tatt på... Kommer ann på temp. og da;) I skikkelig sommertemp. (tja, rundt 20 grader) og en skal kjøre midt om dagen hadde jeg nok droppet dekkenet. Men det skal ikke bli veldig kaldt før jeg tar på varmblodsen min transportdekken... ;)
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  00:52:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har samme problemstilling... Skal kjøre til skolen neste helg, og det blir noen timer i hengeren. Siden hesten min lett blir øm i ryggen av kulde så er jeg litt bekymret for trekken. Har nettopp kjøpt et Cooler dekken (Fleecedekken) som hadde vært perfekt til slikt bruk. Ser nok an været litt, er det kjølig så hiver jeg på dekkenet. Lita er ikke særlig vandt til kulde etter å ha stått med eksemdekken (Og regndekken når det trengtes) i hele sommer heller.
Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/08/2006 :  01:57:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dekken har vært helt uaktuelt i den varme sommeren her sørpå.
Bakluka har også vært oppe, så hestene har fått litt "luft".

Om noen uker skal jeg til Seljord'n, og kan vel garantere at gampen ikke skal ha dekken på - hun kan ikke fordra "klær".

Vurderer å surre på noen bandasjer på bakbeina og halen - for å slippe "full vask" av hale og bakbein før utstillingen - altså bare for å slippe å vaske av hesten "kjørebæsjen"....
Gå til toppen av siden

-karolinegh-

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  13:57:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-karolinegh-  Send %s1% en ICQ melding-karolinegh-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-karolinegh-  Svar med kopi av melding
Når det er varmt ute bruker ikke jeg transport dekken på min hest, ser ikke ut som det behøves. Men når det er kaldt så gjør jeg jo det. Det kommer jo an på hvor lenge du skal kjøre og da. Men om baklemmen er lukket, og det er varmt ute, blir det veldig klamt inne i hengeren. Derfor når det er varmt, har jeg ikke på dekken og bak luken er oppe! Det funker helt fint!:D vet om mange andre som gjør det også!
You got me deeper than deep.. Gå til toppen av siden

aspøylisa

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2006 :  20:47:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideaspøylisa  Svar med kopi av melding
Eg for min del trur ikkje de e nødvendigt, når de e så varmt! Tenk å stå me lange bokser å lang jomper i et drivhus på narmare 40 grade...
ta en kikk på min vip...! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.