hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blogg??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Blogg??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lopke

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  15:24:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje dette har vært oppe før?

Uansett.. Lene fikk meg til å gå inn på VGbloggen hennes og leste en del, til sist satt jeg å surfet rundt på blogger og leste diverse rare ting..

Så var det jeg lurte?

Brukes bloggene som dagbøker eller forum??

Sammenlignet med MIX så har vi jo dagbokfunksjon, VIP og forum, utfyller vi det samme som en blogg?

Ser på Hest.no at de både har forum og blogg. Blir ikke det litt vanskelig å holde forumet samlet da? med tanke på at bloggene har kommentarfunksjon og "dagbøker" og Forum flyter i ett??

Og for å spørre om noe annet.. finnes det noen blogger man bare må lese?? spennende blogger?

Og hvis det ble blogg på HM ville MIX da utdø? (mht. besøk og innlegg, når HM altså fungerer)

Er blogg litt narsissistisk?

Hva er så spesielt med en blogg??

(og Lene, du får ikke lov å slippe fra MIX, og her vet jeg du kan svare!!)

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  15:33:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har også blogg på VG. Jeg bruker den litt som dagbok, samt å kommunisere med venner som også har blogg. Dessuten er det gøy å stille spørsmål og få kommentarer på det man skriver.

Jeg har ikke blogg på hest.no, har heller ikke kikket inn der. Men jeg tviler på at MIX vil bli borte om det kommer blogg her. Likevel synes jeg det vil bli unødvendig, i.o.m. at vi har dagbok, gjestebok og forum.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 16/08/2006 :  15:43:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kaller det Blog da det er er sammenstilling av de engelske ordene Web og Log jeg da..;) Men nok om det..*blunk*

-Her har jeg sakset litt opplysningsfakta om temaet Blog fra online.no:
----------------------------------------------------------------------------
<<<En blogg er er en slags online logg eller dagbok. En blogg kan handle om alt mellom himmel og jord, for eksempel reiser, hobbyer eller familieliv. Innslagene i bloggen blir listet opp med det nyeste først.

Du syns kanskje dette høres mistenkelig likt ut som en hjemmeside? En stor forskjell på hjemmeside og blogg er mulighetene for interaksjon med leseren, det vil si at leseren kan kommentere alle innslagene i bloggen. Sånn sett kan en blogg derfor minne om en blanding av en hjemmeside og et diskusjonsforum. Det kan derfor være en dårlig idé å skaffe seg en blogg og ytre sine meninger, dersom du ikke liker å få saklige og ikke minst usaklige kommentarer tilbake.

En annen forskjell på hjemmeside og blogg er at du ikke trenger å kunne noe programmering for å ta i bruk bloggen. De fleste blogger lages med egne publiseringsverktøy. Noen er kombinerte publiseringsverktøy og servertjenester, andre krever at du selv installerer programvaren på egen serverplass.>>>
----------------------------------------------------------------------------------

-Selv har jeg en blog-forside som jeg bruker ala dagbok (altså ikke for å ytre mine meninger om ting og tang/Forum),men mer som en "huskeliste" for meg selv eller hvis det skjer noe jeg vil dele med andre likesinnede.
Men jeg har stengt av kommentarfunksjonen da og det er fordi jeg ikke ønsker å bli bombandert med spam.
For det kan bli et problem med slike blogsider som i utgangspunktet er åpne for kommentarer "utenfra".

En fordel med blog (kontra vanlig hjemmesideoppsett),er at de daglige postene (hendelsene), automatisk arkiveres og kan enkelt søkes opp igen senere.
Man kan også legge inn linker i Blogrollen som også er på forsiden.
Resten av min weblog er utarbeidet som en privat hjemmeside (fotogalleri,gjestebok,artikler,tips,kalender over aktiviteter innenfor interessefelter,linker osv.), og det samler igrunn alt på ett sted.Ihvertfall for meg..

Tema-Forumer oppsøker jeg andre steder da jeg bare har mine hverdagslige småting på blog og er en privatperson.
Politiske og firmarelaterte brukere benytter derimot blog mer som et forum enn dagbok.
Der er det en viss forskjell og disse brukerne finnes ikke verken på hest.no eller her.

Derfor tror jeg Hm uansett vil beholde sine Forum/Vip-brukere da det også er en gratis og lettvinn måte og ha "egen" hjemmeside på (domene/webhotel er ikke nødvendig).
Man trenger ingen tekniske evner egentlig heller,det er jo et ferdig oppsett som går "rett hjem" hos alle..
Så lenge det virker.....

Redigert av - xxxx den 16/08/2006 17:49:44 Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  18:21:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
He,he,he,Lopke..skal svare jeg...

Jeg bruker min blogg til å poste mine noveller på, enkelt og greit..
Som overskriften på den sier,
"En fortelling om ensomhet og smerte,om mange kamper og noen resultater. Om menneskers evner til å overleve i dagens samfunn,om små gleder og store seire. En historie om fortid,nåtid,og håp for fremtiden..."

Men om man skal se på hva en Weblog opprinnelig var, så forklarer Nancy dette ganske så bra...

En blog er hva en vil ha det til selv... Det er tross alt du som setter opp hva du vil ha med, og også om det skal være mulig for andre å komentere hva du skriver...

Jeg vil ikke si at man kan sammenligne det helt med et forum som Mix...men på mange måter vil linjene bli noe utvasket.
Forskjellen er vel ofte tema. På din blog er det du som bestemmer

På hest.no sine blogger handler det stort sett om hest, såklart
Og hvordan det er blitt på forumet der etter de begynte med bolgger, aner jeg ikke...jeg er ingen fast bruker der... Har en blogg, men den brukes svært sjeldent.
Jeg vil likevel ikke tro at Mix vil "avgå" om det skulle kommet blogger her på HM...Mix har sin funksjon, og vil uannsett tjene til sin hensikt...for ikke å snakke om at brukerne her inne ville tviholdt på forumet sitt...*s*

Det er flere blogger som er vel verd å lese...faktisk ganske så mange av dem
Jeg vil trekke frem spesielt to på vg.blogg...
Forbryterens tilbakeblikk
Historien til en ung kriminell mann, skrevet på en rå og ekte måte... Denne bloggen er sterk kost...for sterk for mange...men alikevell en historie som trengs å bli fortalt... Brutal virkelighet for noen.

Ellers er også Explore it bra! Her forteller Trine om sine opplevelser som lærling på en større ranch i Colorado. Kjempespennende!
Kunne trukket frem flere, men det er jo tross alt individuelt hva den enkelte synest er verd å lese...

Og til sist...om blogg er litt narsissistisk...?
Veeel...he,he,he...igjen, det kommer an på den som skriver bloggen, det...

Takker for meg. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.