hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestesvømming
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hestesvømming
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lopke

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  12:58:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har noen svømmetrent med hestene deres??
Svømming skal jo være så bra osv..
Vi har en lang elv (ferskvann) som går gjennom hele vikedal. Tenkte tanken her om dagen å la Lopke svømme der.. som en trening. Skal bare finne et sted som er dypt nok og ikke for bredt til at jeg kan gå på siden med henne i longetau..

Eller er dette helt kokko(lokko)??

Og hvor kaldt må tempen være for at det blir for kaldt??

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  13:01:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Harsvømt med Roxanne en gang. Da satt jeg oppå da. Det var på Sola. Ble ikke mye svømmetrening. Roxanne ville ikke gå så langt alene og ingen av de andre hestene tørte og gå lengre uti
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  13:11:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Jeg hørte om en mann som hadde et sånt vann nedenfor huset/stallen.Han mekka en brygge som gikk langt utti vannet.Så gikk han på brygga,og holt hesten mens den svømte rundt brygga!
Om man har den mulighetene,må man jo bare utnytte det!Hørtes helt genialt ut!
Litt mongo forklart,men ja...skjønte sikkert...

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  13:52:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Jeg svømmer/bader med varmblodsen min! Fungerer kjempefint. Noen ganger sitter jeg på, eller bare henger etter han ved siden av. Andre ganger står vi sånn at han har vann til brystet og han "padler" med ett og ett bein lenge. Trener selv, he he. Tror han liker det , og at det er god trening er det jo ingen tvil om!!
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  14:43:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Montro om det ikke var Marit Hmm... Hun som driver Marits rideskole (husker ikke etternavnet helt). Hun svømte vel med hesten sin omtrent hele året i et eller annet vann ett eller annet sted for mange år siden. Guri, så bra hukommelsen min er. Mener bare at jeg leste det en gang..
Men jeg tror ikke jeg ville svømt hele året.

Svømming er jo kanonbra trening for hestene, du har kanskje lest den artikkelen som ligger på forsiden på hest.no nå for tiden? Du kunne jo tatt en telefon dit og hørt hva de mener om temperatur i vannet?

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  14:52:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
dette høres egentlig veldig lurt ut marianne,men jeg ville vurdert å ha noen på andre siden også for å få leid på begge sider..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  15:02:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
dette høres egentlig veldig lurt ut marianne,men jeg ville vurdert å ha noen på andre siden også for å få leid på begge sider..

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

ja akkurat det har jeg og tenkt på... om jeg kan gjøre det alene osv.. og så var det jo det med tenperaturen da..
Tipper den ligger rundt 18 grader i elva nå.. men det varer jo ikke så lenge..

Men hester har det vel best i 10 grader?? optimal stall temp? Da behøver de vel heller ikke 25 grader i vannet slik jeg gjør før jeg dypper tær *iiik*
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  15:15:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
he he, kan bli kaldt for deg det Marianne!! Men bør passe på nå som det enda er deilig å varmt i vannet for å i det hele tatt se hvordan hun reagerer på bading. Jeg bader med Lucky alene, men så er jo han også vant til det da. Bruker grime og to leietau, slik at jeg har mulighet til å styre ham litt hvis jeg kommer meg oppå uti vannet... Ganske tøff der han svømmer avgårde med vrengt leppe i frykt for å få vann i nesa, ikke akkurat sexy, ha ha ha.
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  16:00:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg synes svømming er en fin ting

Tror nok hestene har det bra i litt lavere temperaturer i vannet enn vi mennesker, jeg er i allefall ganske feig når det er kaldt i vannet - mens Eikdokka drar meg etter ut i vannet.

Therese
Gå til toppen av siden

alexax

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  16:05:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Vi svømmetrener en del om sommeren ja. Er veldig bra for hestene. Får brukt alle musklene i kroppen, veldig effektiv. Blir vell på samme måte som svømming med mennesker, veldig bra for kroppen :-) Dessuten, elsker lillemor det!
Solen har värmt oss,
men när den går ner
behöver jag värmen du ger..
Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  23:16:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes svømming høres helt supert ut. bader en del med hestene mine, bare sånn for morros skyld. men jeg vurderer å legge treningsøktene til gammeln i vannet. han ahr en skade i et ben, og han får iallefall ingen belastningskader i vannet!! hva mener dere om det? for å trene han opp skikkelig. hvor lenge kan man holde på i gangen da? i sjøen? det må vel være greit om jeg sitter oppå eller henger på siden når han trener? har ikke plass sånn at det går an å gå på siden å leie... vekten av meg blir jo nermest halvert i vannet...og jeg er ikke særlig tung av meg heller:P
Gå til toppen av siden

€Klippa€

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  22:38:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
bading me hest er GØY! eg bader med klippa, henger på siden eller sitter oppå. velidig god og variert trening. (men det er jo sjø da) Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  01:41:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
Det er kjempe kjekt å bade med hest.
Bruker å bade med Funa. Både sitte oppå, svømme ved siden eller henge på siden.

Men det er veldig lurt å holde litt avstand til hesten i vannet, siden hesten tråkker ganske hardt fra når den svømmer så tror ikke det er helt godt å bli truffet.
Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  12:50:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Høres ut som en veldig fin måte å trene hesten på så lenge det blir gjort på rett vis. Kan nok være lurt å være to ja, en på hver side :) Virker som en del av dere sitter på hesten mens den svømmer? Det bør dere ikke gjøre, er noe med at hesten ikke får brukt ryggen riktig da, har jeg hørt. Kanskje noen som vet mer om dette enn meg, men uansett... Bedre å henge på ved sidenav i mana eller noe, så er man ikke så i veien.
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 20/08/2006 :  14:52:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svømming er utrolig bra trening for hestene, men det eneste negative (i mine øyne) er at de har veldig lett for å utvilke en ganske kraftig underhals. Derfor bør man nok ikke gjøre det i hytt og pine, men heller ha et fast opplegg på det. Søndagstrim f. eks :D Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  15:13:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Høres ut som en veldig fin måte å trene hesten på så lenge det blir gjort på rett vis. Kan nok være lurt å være to ja, en på hver side :) Virker som en del av dere sitter på hesten mens den svømmer? Det bør dere ikke gjøre, er noe med at hesten ikke får brukt ryggen riktig da, har jeg hørt. Kanskje noen som vet mer om dette enn meg, men uansett... Bedre å henge på ved sidenav i mana eller noe, så er man ikke så i veien.

Opprinnelig postet av Linda B.

Jeg sitter oppå hesten så lenge den ikke svømmer. når den svømmer holder jeg meg i mana og legger meg på en måte over hesten og flyter på vannet. (litt dårlig forklart) Er vertfall det jeg har lært.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.