hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blandingsraser!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Blandingsraser!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

-={Aardal}=-

» VIP

Norway

Skrevet - 21/11/2003 :  18:50:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Er det stor kansje for en halt traver hest, blanding mellom traver og ridehest??

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 21/11/2003 :  21:01:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Prøv igjen.. Det spørsmålet der var tåkete... Spør du om man får en halv traver om man blander travblod med ridehestblod, eller spør du om traveren blir halt om den har ridehest i seg (kan ikke stilles til trav om den ikke er renraset uansett..)...??
Med forvirret hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 21/11/2003 :  21:57:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror jeg vet hva innleggeren mener. Hvis du mener om det er sjanse for at avkommet vil få bevegelser som er lik traveren er svaret ja. Det kan godt skje at avkommet vil få traveraktig trav og problemer med ordentlig galopp. Men det kan jo også slå ut andre veien, at avkommet får bevegelsene til ridehesten. Dette får være en sjanse man får være villig til å ta, men er du ute etter en hest som kan fungere som ordentlig ridehest vil jeg anbefale at du ikke krysser disse rasene.Det er jo heller ikke lovlig å krysse raser og jeg suynes det er dumt at man bryter dette så lenge det ikke er snakk om hederlige uhell. Gå til toppen av siden

-={Aardal}=-

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2003 :  17:19:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Nei , mener at den har noen skansje i dressur og sprang.
Hvar en hest i Oslo Horse Show i sprangen som var halt traver.
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2003 :  17:51:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
det stemmer at en av hestene som var med på OHS i år har traverblod. det syntes også, en veldig flat og travaktig galopp. men den er vel av de ferreste som når så høyt. en traver/blanding kan nå ganske høyt, men mangler swungen som trengs i dressur og er ikke rett bygd for å nå høyt i sprang. men de fleste travere/blandingene er veldig fine allroundhester, de er sterke og lettlærte, og hvis de blir skikkelig omskolert blir de veldig fine hobbyhester

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 22/11/2003 :  18:47:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
I utgangspunktet vil jeg tro du vil få en mellomting mellom en typisk traver om en typisk ridehest, men noen ganger arver krysninger mye fra en side og lite fra en annen.

Jeg har en krysning mellom varmblodstraver og welch cob som jeg vil si at jeg har vert meget heldig med. Han har så og si nesten ingen ting tegn etter traverblod som synes, verken i utsende eller bevegelser.
Han ser ut som en welch cob, bare høyere og edlere. Fargen er heller ikke typisk traver. Han er rød med lyyys man.
Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 23/11/2003 :  19:56:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okay, da skjønner jeg hva du mente:). Traveren har en veldig stor styrke i bakbeina, og det er velk hovedgrunnen til at de kan være gode til å hoppe. Problemet er ofte galoppen som ikke alltid passer like godt inn i kombinasjoner. Jeg ville ikke avlet opp en traver med tanke på sprang eller dressur, men man kan jo være heldig. Gå til toppen av siden

-={Aardal}=-

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2003 :  16:27:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Dette vil jo si at jeg setter en ridehest på en x-traver.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.