hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Wintec - og windsor sal, noen erfaring med dem?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Wintec - og windsor sal, noen erfaring med dem?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  09:23:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Håper dere orker bære over ved meg for at jeg ikke makter og dille med søkefunksjonen i dag...
Men vi har bestemt oss for og kjøpe sal til welshponnien vår igjen, har har bare blitt brukt forran kjerren en tid nå. Men så vil min datter i salen igjen og trene ham opp litt, mest i dressur og tur.

Vi tenker litt på en Wintec dressursal, helst syntestisk siden det er jeg som liker og stelle utstyret og har mer enn nok fra før av og stelle..
Også er jo de syntetiske lettere også.

Men er der noen som har kjennskap til disse salene, hvordan de pleier og ligge på ryggene, hva slags rygger de passe best, hvordan de er og sitte i/jobbe i, gode kneputer og sete?
Vi har alltid hatt 16" på ham, men vurderer og prøve 16,5". Noen andre med ponni som bruker denne str. som har welsh? Hadde vært greit og høre hvordan det kan passe på dem istedenfor 16".
(Det er jo ikke støre forskjellen på dem, men tenker om det utgjørstor forskjell når den kommer på ryggen..)

Hmm, dette ble nok ganske så rotete skrevet.. Beklager..
Er ikke helt organisert i hodet enda, ble tidlig morgen og masse og gjøre

Edit for og legge til samme spørsmålene om Windsor salene, noen som har erfaring/kjennskap til den? Syntet, Sigma-modell.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 14/08/2006 14:40:39

MonCherie

Skrevet - 14/08/2006 :  09:31:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi hadde en syntetisk wintec-sal til den forrige ponnien min, det var allround/sprang, tror jeg.. Jeg synes ikke den var god å sitte i, følte at jeg tipper fremover, fordi setet gikk så skrått opp.. Salmakeren sa at den passet hesten, men jeg følte at den løftet seg fra ryggen når man red lettridning i den.:S..
Nå vet jeg ikke hvordan dressursalen er, men den er nok bygd annerledes.
Syntetisk er veldig greit å holde rent =]

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

Bacce Gabriella X.O.

» VIP

Skrevet - 14/08/2006 :  10:25:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte meg en wintec allround cair sal i fjor høst, først var jeg ikke helt fornøyd fordi jeg ikke fikk nok støtte til knærne.Men da bestilte vi større kneputer og det gjorde susen!! Jeg elsker salen nå,og salen ligger kjempegodt på hesten min(som er ei lita og smal varmblodshoppe), har 16,5". Hun er jo bare 5 år,så om hun forandrer seg i kroppen er det bare og skifte ut bomjernet med en annen størrelse:) Wintec anbefales!:) Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  11:28:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Tror dere at 16,5" vil komme til og se stort ut på welshen vår da tro?
Han er bare 124 cm høy og han er jo ikke lang i ryggen.. Jeg tenker og tenker men finner ikke ut hva str. vi skal gå for.
Min datter kan vel egentlig ha begge str. men jeg tror at en 16,5" ville passet fint til henne siden hun er 14 nå.
Men så er det jo viktig at den passer gamleponnis også i lengden..

Om vi kjøper en 16" så "safer" vi uansett, men spørsmålet er om vi kan gå for en halv " mer?..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  12:43:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Wintec salen jeg har nå er min andre...(solgte den forrige, kjøpte wintec sprangsal) Jeg elsker wintecsalen min, er den beste jeg noen gang har hatt!! Anbefales på det sterkeste!
Men det går sikkert bra med 16'' tror du ikke?

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  13:29:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jo 16" går helt bra, men jeg lurer på og prøve 16,5" siden min datter er vokst mer siden hun red ham med sal før. Men det er ikke det, hun greier sikkert fint ri med 16" også..

Så en 16,5" som er til salgs her på HM og derfor vi vurderer det såpass mye som vi gjør nå.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  13:51:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Noen som har erfaringer med Windsor-salene?

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 14/08/2006 :  13:53:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke særlig begeistret for wintec, den passer faktisk heller ikke alle hester selv om bommen kan skiftes ut!

Jeg brukte allroundtypen, jeg hører at dressursalen skal være bedre. Men det er jo helt klart individuellt fra hest til hest og rytter til rytter.

finnes andre saltyper hvor bommen kan endres og, ellers så er jo noen av bomfrisalene helt geniale. Men ikke alle
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  15:38:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Noen som har prøvd denne dressursalen?

Snuser litt rundt og ser hva der er av passe billige saler til ponnis, har ikke bestemt noe speselt men greit og høre hva deres erfaringer er med de forskjellige.
Noen og anbefale kanskje? Ikke noe kjempedyrt siden han er gammel (23 år) og jeg er usikker på hvor mye han blir ridd senere.

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/08/2006 :  14:58:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ok, da har jeg kommet frem til to saler.. Noen som kan hjelpe meg i valg?
Den ene er en brukt Sigma eller en ny Clarigde House dressursal.. Prismessigt blir disse to nesten like.
Heller selv litt mer mot CH salen siden vi da har muligheten til og returnere den om den ikke skulle passe, men så er dt det med hvilken av de som har dypest og godt sete + kneputer?...
Noen som vet om de har utskiftbare kneputer?

tebj0

Skrevet - 15/08/2006 :  20:58:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ok, da har jeg kommet frem til to saler.. Noen som kan hjelpe meg i valg?
Den ene er en brukt Sigma eller en ny Clarigde House dressursal.. Prismessigt blir disse to nesten like.
Heller selv litt mer mot CH salen siden vi da har muligheten til og returnere den om den ikke skulle passe, men så er dt det med hvilken av de som har dypest og godt sete + kneputer?...
Noen som vet om de har utskiftbare kneputer?

Opprinnelig postet av Bente_og_Etanec

Hadde en sigma-sal til gamle hesten min, en nordlandshesten. Var egentlig veldig fornøyd med salen. Den lå godt på ponnien, og var veldig god å sitte i. Eneste minuset var at den ble veldig stygg og flussete i stroppene som man fester gjorten i. Men disse kan jo lett byttest ut i noen i lær.
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 16/08/2006 :  09:44:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Kupper" tråden litt jeg Bente..*host*

Hun som skal ha fullblodsen min på helfor vurderer å kjøpe seg
Wintec 500 All Purpose CAIR system.

Noen som har erfaring med den?
(Er visst en helt ny type og det er noen år siden jeg hadde Wintec selv.)
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  10:05:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
No problemo Nancy
Var visst ingen som hadde hverken noen råd og komme med eller noen erfaringer med salene. Så håper du får bedre napp med tråden

Chenok

» VIP

Skrevet - 19/08/2006 :  15:20:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har en windsor sprangsal til min hest. windsor elite, london farget. er VELDIG fornøyd med den! tidligere hadde jeg prestige appaloosa, men den vokste han fra. jeg føler at jeg sitter riktigere i windsor salen enn jeg gjorde i appaloosa'en.
jeg har ikke særlig erfaring med windsor sine dressursaler, men kjenner mange som har dem og har aldri hørt noe negativt. har ridd andres hester med windsor elite dressur. gode å sitte i, men uvant for meg å ri i dressursal :D
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.94 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.