hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Betfor eller Green Power
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Betfor eller Green Power
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

TORHILD

» VIP

Skrevet - 14/08/2006 :  01:42:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Både Betfor og Green Power går jo som grovfor å regne, men hvilket er best? Gav hoppa jeg har nå betfor i fjor høst/vinter, mens en hest jeg hadde tidligere gav jeg Green Power. Hesten er i godt hold nå, men var noe tynn i vinter. Redd for at hun igjen tar av når høsten kommer, så jeg vil fortsette dette året. Gir henne ellers 10 kg høy (kan ikke gi mer da det er "regler" på stallen. Ikke diskuter dette, da det ikke er dette som er spørsmålet i debatten) , 2 liter bygg og 1 liter kraft. Forslag for og imot noen av de?

Irene A

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  09:25:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Ja takk - begge deler
Jeg fôrer både med betfôr og Green Power. Liker begge slagene veldig godt. Men hvis jeg skal begynne å fôre med Lucerne-baller i vinter, kommer jeg til å slutte med Green Power.
De fleste jeg har snakket med som fôrer med Green Power, gir kun dette som en godbit i maten (ca en neve i kraftfôret). Jeg bruker det som stråfôr, og gir ca 1 1/2 - 2 kg per dag. Men da blir det veldig dyrt. Derfor skal jeg prøve å heller gå over til Lucerne-baller.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

mona_jeanette

Norway

Skrevet - 28/09/2006 :  15:56:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja takk - begge deler
Jeg fôrer både med betfôr og Green Power. Liker begge slagene veldig godt. Men hvis jeg skal begynne å fôre med Lucerne-baller i vinter, kommer jeg til å slutte med Green Power.
De fleste jeg har snakket med som fôrer med Green Power, gir kun dette som en godbit i maten (ca en neve i kraftfôret). Jeg bruker det som stråfôr, og gir ca 1 1/2 - 2 kg per dag. Men da blir det veldig dyrt. Derfor skal jeg prøve å heller gå over til Lucerne-baller.

Opprinnelig postet av Irene A

Hvor får man tak i Lucerne baller? Jeg fòrer med Green Power, min hest får omtrent den samme mengden som din, og JA det blir dyrt å fòre med i lengda.
Gå til toppen av siden

extol

» VIP

Skrevet - 29/09/2006 :  23:46:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte lucernepellets fra Kvernbyfoder på FK. 205 kroner for en sekk på uhm...20 kilo?

Har gitt en liter for dagen, det sveller noe sinnsykt (jeg vanner alt kraftfôr) Synes det funket bedre enn en liter tørt betfôr.

Betfôr har nok en del mindre feh enn lucernepellets.
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 30/09/2006 :  09:31:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Berfôr inneholder 0,89 FeH mens tallet for GP er 0,6 - altså mere energi i Betfôr. Alfa/lucerne inneholder mere proteiner enn Betfôr - er vel derfor det ofte anbefales til unghester.

Geir Pettersen på Øvrevoll hesteutstyr importerer Alfa.

www.horseshop.no
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.