hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - La føll gå uten moren perioder av dagen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 La føll gå uten moren perioder av dagen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  10:39:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Nå har hoppa mi nettopp blitt operert og må stå på boks i 1mnd fremover. Føllet hun har er bare 3mnd gammelt og kjeder vettet av seg inne, hu har jo ikke plass til å løpe på. Derfor lurte jeg på om det muligens ville gå og skille dem fra hverandre 45min morgen og kveld sånn at hun hvertfall får stå ute litt og løpt fra seg og vært hest. De to første ukene får ikke hoppa gå ut av boksen fordi at de er redde for at såret skal sprekke opp og beinet ikke gror som det skal.

Det er jo til det beste for føllet å få stå ute en stund til dagen fordi om jeg helst ikke ville gjort dette pga alderen hennes...

Har dere noen synspunkter på dette?

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  11:14:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Om du har muligheten for å la føllet gå sammen med andre hester som det kjenner fra før av, hadde jeg ikke nølt.
Ett føll er et føll, og har mye å lære og utvikle.
Jeg tror det vil være mye mer skadelig for det å måtte stå innesperra i en boks i 30 dager, enn å skilles noen timer fra moren hver dag.
Det er min mening

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 13/08/2006 :  13:03:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når føllet vårt var 3 mnd og utover så hadde jeg begynt hoppa vår som normalt, og føllet var igjen på beitet med de andre hoppene. Ser ingen problemer med at du slipper ut føllet morgen og kveld. Men du kan jo kanskje begynne med litt kortere tid første dagene, om de ikke er vant med å være fra hverandre.
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  13:05:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Me har byrja å delt merra og folen no (han er tre månadar). Han står igjen på beitet ilag med "tanta si" og eg rir Victoria. Det er ein del hyling, men han er heilt rolig. Berre ta ut folen, så det får springe og få i seg gras
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Lettir & Soley

» VIP

Skrevet - 13/08/2006 :  17:52:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
For føllet sin del så vil jeg si at det er best å komme ut litt. Men viss hoppa står inne pga at såret ikke skal sprekke opp.. så er jo den faren større når du tar ut føllet. Ikke mange hopper som står rolig i boksen sin når de skilles fra sin lille kjære.. Lykke til! Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  18:16:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Hun står ikke så veldig urolig. Det som er er at føllet ikke kan gå ute uten moren for da er de andre hestene ute etter henne. Prøvde å slippe hu lille på ridebanen i dag, det ble mye roping men hun fikk løpt av seg en hel del og hoppa roa seg ned etter hvert. Så jeg tror jeg skal prøve det fremover Gå til toppen av siden

Lettir & Soley

» VIP

Skrevet - 13/08/2006 :  18:33:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det hørtes jo bra ut, godt at hoppa tar d greit, for føllet har jo godt av å løpe fra seg Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  10:44:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Begynn forsiktig du.
Har opplevd noe av det samme selv, men da hadde følle et annet føll som selskap når det var ute
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.