hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva mener dere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Hva mener dere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 12/08/2006 :  14:51:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et høyt ønske om å jobbe med hest. det er ikke noe man tjener seg rik på, nei, men jeg bør vel klare å holde "hodet over vannet".

jeg begynner i 10. nå, og har begynt å tenke en del på hva jeg skal gå neste år. jeg vil gå naturbruk med fordypning i hest, (hestefag) i to år, for så å være lærling i to år og bli hestefaglært.

etter det har jeg planer om å prøve å komme inn på starum og utdanne meg til ridelærer trinn 1. evnt. utdanne meg til trinn 2 og 3 etterhvert (man må vel ha et år med praksis arbeid mellom hvert trinn?)

drømmen er å kanskje være med på å starte noe selv, eller sammen med andre. jeg har lyst til å prøve meg på berider-utdannelsen, men det er jo skrekkelig usikkert, så jeg vil få meg en ordentlig utdannelse først.

jeg bor i stokke, og har derfor melsom vgs ikke langt unna. mamma og pappa er veldig imot planene mine. fordi jeg har hatt to søstre som har gått hestelinja før meg. og det har gått dårlig. de har mistet mye av hesteinteressen sin, og har ikke fått brukt de tre årene de gikk på skolen til noe som helst. pappa argumenterer med at det er lite penger og mye arbeid i hest. og jeg er enig i det. han sier også at hesteinteressen min "sikkert kommer til å bli byttet ut med gutte-interesse om noen år". men nei. jeg har satt meg noen mål, og jeg vil drive med hest mer enn noe annet. han liker heller ikke melsom p.g.a diverse ting. litt lite engasjerte lærere o.l.

jeg hadde aldri i livet klart å ha en jobb hvor jeg bare skulle sittet inne på et kontor, foran en data. det er utelukket. da hadde jeg ikke trives!

hva skal jeg gjøre? jeg kommer vel ikke inn i andre fylker heller, når jeg har en skole med det utdannings tilbudet jeg søker, her?
hva mener dere? skal jeg høre på pappa og glemme alt om utdannelse med hest? og heller satse på å få en sånn 9-4 jobb?
er det vanskelig å få lærling plass? man får vel litt hjelp av skolen?

Katrine_Sandore

Skrevet - 12/08/2006 :  15:20:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
jeg var også veldig usikker når jeg startet på videregående. Men jeg valgte Naturbruk jeg også.
Men det du kan gjøre, er å ta ett år om gangen :)
Husk, hvis du har mistet interessen for hest når du har gått grunnkurs, eller vk1, så kan du ta allmenn påbygning, å få studie kompetanse. Da trenger du ikke utdanne deg noe mer innen hest: hvis det er det du ønsker

Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 13/08/2006 :  10:07:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Eller du kan utdanne deg til andre ting innen naturbruk, og du kan evt ta allmennfaglig påbygging etter det. Da vil du kunne sitte med et fagbrev + studiekompetanse og muligheten til å utdanne deg videre innen hest. Det blir kanskje 1-2år ekstra men da har du ihvertfall muligheten til å velge noe annet om interessen går over. Ble rotete skrevet dette her men..
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.